Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då kom jag på en sak, angående mina rasfunderingar på nästa hund, och då den delen om att jag till skillnad från sheltien önskade en ras med kortare, lättskött, "färdig" päls som dels är vädertålig och dels inte just behöver fixas inför utställning. Som inte är nån stor grej för mig, men jag tycker ändå det är kul med utställningar.

Det jag kom på var att det jag gillar med utställning är själva utflykten. Jag blir jättenervös och illa till mods av att tävla och göra något "korrekt" då folk tittar på. Alltså kan jag fortsätta ha sheltie, skogsklippa den om jag vill och åka på utställning utan att ställa ut. :)

P. S. Det hindrar inte att jag fortsätter luska om t ex schipperke och lancashire heeler, såklart. :angel: Och min yngsta katt vill nog ha en chihuahua. Men i alla fall.
Vill du trivas med utställning så ska du välja heeler :D Trevliga hundägare finns inte och vi som ställer sitter i stort sett alla i en klump och umgås och hejjar på varandra :) Man kan svära lite åt ens egna förluster, men grattar alltid den som det går bra för. Vi har roligt helt enkelt :love:

Förlåt till er alla som får höra mitt tjat om suris dreggel
Men tänkte på de som @russinbulle sa om tänderna om de verkligen inte kan vara de men dregglar dom så mycket då?
Om de nu inte skulle vara att han slickat på en padda eller fått nått annat i sig

Peppad av alla braiga tips i min impulskontroll-tråd och sugen på att träna! Kanske inte just nu i skånsk snålblåst och regn. Så trött på blöt skitig hund, snön kom tillbaka allt är förlåtet!

:cautious:

Du har ju bytt ibland. Så det är LITE mer okej än när @Dentaku bytte. Din nuvarande är dessutom lik någon annans, fast jag kommer inte ihåg vems. Så okej då ...
Jag har bara bytt en gång. Den förra hade jag alltid haft:D

Hade inte bytt nu om det inte vore för att hunden på avataren nu är såld. Känns inte ok att ha någon annans hund på avataren.

Ska bara hitta en bild jag vill ha först......

Jag har bara bytt en gång. Den förra hade jag alltid haft:D

Hade inte bytt nu om det inte vore för att hunden på avataren nu är såld. Känns inte ok att ha någon annans hund på avataren.

Ska bara hitta en bild jag vill ha först......
Den förra var ett porträtt av en schäfer, eller hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 873
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar