Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas kissen kommer hem oskadd @Voff.

I gar agnade jag mig at att plaga mina hundar. Bada tva fast jag bara har bilder pa en. De led under tystnad men med mycket uttrycksfulla miner till husse ... som bara skrattade at dem.:cautious:

Forst slipade jag klorna pa bada, fast husse inte kom pa att han ville ha bilder forren andra hunden, Princess Diva.

IMG_0069_zpsl7sj5pzs.jpg

Sedan akte vi till ett hundbad och tvattade och torkade bada. Husse var aterigen langsam att fa fram kameran sa bara Diva kom pa bild.

IMG_0103_zpspgluitib.jpg

IMG_0112_zps97gwoplh.jpg

Men idag kom beloningen nar de fick jobba med alla kompisar och springa riktigt fort langs en stig over och mellan Californien's kullar.

IMG_0121_zpsqqudbugl.jpg

Skäggets urinvägsinfektion har gett med sig. Ser fram emot att få sova ordentligt för första gången på 4 dygn.
Yes!!!
Hundarna mår bra och kampen mot tikens extrakilon går sakta framåt.
Ledsamt nog har våran yngsta katt försvunnit. Hela helgen har gått åt till att leta. Han har varit borta i 4 dygn nu. Han är inte van att vara ute öht och har lyckats smita ut så hoppet att han ska hitta hem för egen maskin är litet. Vi misstänker att han har gått över bro ute på landsvägen och hamnat på fel sida ån. Då finns ingen väg tillbaka med än den hårt trafikerade landsvägen :cry:
Lille Affe är verkligen en skitkul katt som ofta utmanar och leker med hundarna. Hela familjen saknar honom otroligt mycket.
Hoppet står nu till att någon hittar honom, förstår att han är vilse och är klok nog att lämna in honom så chippet blir läst.
Dessa djur. Vilka känslor dom väcker i oss.

Inga skrymslen att gömma sig i ? Katter som inte är vana att vara ute brukar hålla sig nära, nära men kan gömma sig och inte våga sig fram på flera dagar.

Inga skrymslen att gömma sig i ? Katter som inte är vana att vara ute brukar hålla sig nära, nära men kan gömma sig och inte våga sig fram på flera dagar.
Vi har verkligen letat över allt vi kan komma på. Han är dessutom en vääääldigt verbal och högljud katt. Både vi och grannen har sökt igenom våra utebyggnader och olika föremål. Sonen gick i helgen runt till grannhus i närområdet och berättade om katten, sambon har letat i alla diken, efterlyst på olika facebookgrupper. När skägget nu har haft urinvägsinfektionen så har vi varit ute med honom varje timme och då passat på att leta i träd, ropa och lyssna. Dygnet runt.

Troligtvis har han gått över bron på landsvägen och hamnat på andra sidan den breda ån som rinner nedanför vårt hus. Det finns ingen annan väg tillbaka över ån mer än landsvägen. Eller så har han träffat på någon av rävarna vi har här i vår skog:(

Vi har en gammal klok katt också som är mycket ute och knallar. Jag hoppas de stöter på varandra och att Affe hakar på Knutte hem:heart

Vi har verkligen letat över allt vi kan komma på. Han är dessutom en vääääldigt verbal och högljud katt. Både vi och grannen har sökt igenom våra utebyggnader och olika föremål. Sonen gick i helgen runt till grannhus i närområdet och berättade om katten, sambon har letat i alla diken, efterlyst på olika facebookgrupper. När skägget nu har haft urinvägsinfektionen så har vi varit ute med honom varje timme och då passat på att leta i träd, ropa och lyssna. Dygnet runt.

Troligtvis har han gått över bron på landsvägen och hamnat på andra sidan den breda ån som rinner nedanför vårt hus. Det finns ingen annan väg tillbaka över ån mer än landsvägen. Eller så har han träffat på någon av rävarna vi har här i vår skog:(

Vi har en gammal klok katt också som är mycket ute och knallar. Jag hoppas de stöter på varandra och att Affe hakar på Knutte hem:heart

Jobbigt. Kommer ihåg för många, många år sedan då min ena innekatt smet ut. Jag letade i 3 dagar tills jag hörde honom svara på mitt rop 10 meter från huset. Han hade krupit ner i en hålighet under en platt sten - som var gräsbeklädd så den syntes inte. Där hade han nog legat hela tiden.

Jobbigt. Kommer ihåg för många, många år sedan då min ena innekatt smet ut. Jag letade i 3 dagar tills jag hörde honom svara på mitt rop 10 meter från huset. Han hade krupit ner i en hålighet under en platt sten - som var gräsbeklädd så den syntes inte. Där hade han nog legat hela tiden.
Önskar ett sånt mirakel!!!

Är det någon som vet om det är någon ide att ta hit en ID-hund?
Tänkte på att vi har en katt till samt hundar i hemmet och utanför så vi har ingen specifik smeller på enbart Affe. Det har även regnat en hel del.

En vecka med diet och motion för soffbordet här hemma. Dock kom fysträningen av sig lite pga att vi letat katt ist.
Åkte till hundsportaffären i dag för att väga barbamamma igen. Satte mitt hopp till minus ett halvkilo.
Men nääää.... TVÅ HEKTO!!! Det var allt :mad:

Nu 37,5 kg.
Känns långt till 34,5 som är maxvikten.

Usch, precis hemkommen efter en riktig skitträning. Inte gått så här dåligt på en träning på över ett år...Känns tungt och inte alls kul när man ska debutera i freestyle på lördag.

Hur gör ni andra när sånt här händer?

Är som att hunden vet precis för nu sitter hon här tätt intill mig och är hur söt som helst och tigger klappar och kel och viftar på svansen.

Usch, precis hemkommen efter en riktig skitträning. Inte gått så här dåligt på en träning på över ett år...Känns tungt och inte alls kul när man ska debutera i freestyle på lördag.

Hur gör ni andra när sånt här händer?

Är som att hunden vet precis för nu sitter hon här tätt intill mig och är hur söt som helst och tigger klappar och kel och viftar på svansen.

Jag försöker att inte göra mer med hundarna den dagen, dagen efter så leker jag bara. Massor av dragkamp, kapplöpningslekar och annat skoj, som mest gör vi något superenkelt trick i köket, något som absolut inte kan misslyckas. Det brukar få mig på bra humör :)

Jag vill ha tidningen Hundsport nu - blev så besviken när den inte damp ner i lådan idag :p
Min fina ras presenteras och det känns superkul även om jag vet vad som står och vilka foton dom valde mellan (fast dom har säkert även andra foton med). Vår gemensamma uppfödarannons och annat kul :)

Jag vill ha tidningen Hundsport nu - blev så besviken när den inte damp ner i lådan idag :p
Min fina ras presenteras och det känns superkul även om jag vet vad som står och vilka foton dom valde mellan (fast dom har säkert även andra foton med). Vår gemensamma uppfödarannons och annat kul :)
Kunde fått min. Men korsordet har jag löst (det bästa med hela tidningen :p)

Vad kul! Nu vill jag också att den ska komma snart. :)

Fick tidningen för första gången idag och tänkte på dig när jag såg månades ras. :D

Jag försöker att inte göra mer med hundarna den dagen, dagen efter så leker jag bara. Massor av dragkamp, kapplöpningslekar och annat skoj, som mest gör vi något superenkelt trick i köket, något som absolut inte kan misslyckas. Det brukar få mig på bra humör :)

Ja idag gör vi definitivt inget mer än mys i soffan och imorgon blir det jobb hela dagen ändå. Får se hur det känns imorgon. På fredag (dagen innan tävlingen) har vi en timme bokad träning precis som idag. Hmm...

Vad kul! Inte fått något här heller. Hoppas imorgon!

Då kom jag på en sak, angående mina rasfunderingar på nästa hund, och då den delen om att jag till skillnad från sheltien önskade en ras med kortare, lättskött, "färdig" päls som dels är vädertålig och dels inte just behöver fixas inför utställning. Som inte är nån stor grej för mig, men jag tycker ändå det är kul med utställningar.

Det jag kom på var att det jag gillar med utställning är själva utflykten. Jag blir jättenervös och illa till mods av att tävla och göra något "korrekt" då folk tittar på. Alltså kan jag fortsätta ha sheltie, skogsklippa den om jag vill och åka på utställning utan att ställa ut. :)

P. S. Det hindrar inte att jag fortsätter luska om t ex schipperke och lancashire heeler, såklart. :angel: Och min yngsta katt vill nog ha en chihuahua. Men i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 939
Senast: pepp
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 025
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar