Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter en till fantastisk dag ar i Napa ar vi nu helt slut. Hundarna ligger pa golvet och drommer aldeles valdsamt, Maken har suckat och sagt att han ar helt slut ... flera ganger ... och jag har stop i hjarnan. Forst var det for mycket kul hundtranande, sedan blev det en mycket lang promenad med dagens flock ... varpa maken och jag funderade pa vad man gor en solig fantastiskt fin dag i San Francisco ... sa vi akte till IKEA.:grin:
Nu ar i allafall ett nytt sommartacke inhandlat. Det tjockaste duntacket fran IKEA ar INTE direkt lampligt nar det nu aks till varmare breddgrader ... Det visade sig att vart gamla "sommartacke" hade legat sa det blev fuktigt och moglade lite ... sa nu blir det ommoblering med vart vi lagger vart super tjocka vinter tacke.:p

Morgonens hundtraning var mindre traning och mer kul och mest bara umgange med kompisar jag inte sett pa ett tag. Hundarna fick en minimal mental traning i dag. Vi var ute och gick i over 2 timmar. De sprang, badade i an, sprang mera, busade, och sprang igen ... Bada mina var slut innan vi kom tillbaka igen.

Det har maste vara mellan ett par super spring ... Mallen, Vinthund korsningen och Diva springer som galna med jamna mellanrum. Diva hinner inte riktigt med (men det ar otroligt nara ... jag undrar var hennes rottis forfader varit ute pa aventyr?:eek:) De andra har definitivt inte lust att springa ... sa de rusar, kommer tillbaka och cirklar in for att kolla om det finns en chance pa godis och rusar ivag igen. lol

IMG_0319_zpsgwjilwuw.jpg

Sedan fick jag ett samtal och Lisa skickade mig fore medan hon samlade ihop alla hundar for att passera ett par kvinnor med hundar i flexi koppel, med hunden langst ute. Vi motte dem pa vag ut forst, da la vi vara hundar och de stannade for att prata i evigheter ... sa den har gangen bestamde sig Lisa att vi gar. Sa hon samlade ihop flocken medan jag tog mitt meddelande innan jag kunde sluta mig till ganget igen.
Lagg marke till att Mandy pushar in och trycket bade shafern och Lisa's ny klient's hund, en Kerry blue terrier bakat sa hon kommer narmast Lisa. Det var bara Kerry'n som var kopplad da han inte har nagon som helst inkallning och fick slapa linan hela tiden.
Hon lar sig aldrig. Har far hon en "talking to" for att vara pushing och i vagen och godis kommer inte forran hon lamnar lite utrymme for andra ocksa.

IMG_0334_zpslqdgilhs.jpg

Senast ändrad:
Efter en till fantastisk dag ar i Napa ar vi nu helt slut. Hundarna ligger pa golvet och drommer aldeles valdsamt, Maken har suckat och sagt att han ar helt slut ... flera ganger ... och jag har stop i hjarnan. Forst var det for mycket kul hundtranande, sedan blev det en mycket lang promenad med dagens flock ... varpa maken och jag funderade pa vad man gor en solig fantastiskt fin dag i San Francisco ... sa vi akte till IKEA.:grin:
Nu ar i allafall ett nytt sommartacke inhandlat. Det tjockaste duntacket fran IKEA ar INTE direkt lampligt nar det nu aks till varmare breddgrader ... Det visade sig att vart gamla "sommartacke" hade legat sa det blev fuktigt och moglade lite ... sa nu blir det ommoblering med vart vi lagger vart super tjocka vinter tacke.:p

Morgonens hundtraning var mindre traning och mer kul och mest bara umgange med kompisar jag inte sett pa ett tag. Hundarna fick en minimal mental traning i dag. Vi var ute och gick i over 2 timmar. De sprang, badade i an, sprang mera, busade, och sprang igen ... Bada mina var slut innan vi kom tillbaka igen.

Det har maste vara mellan ett par super spring ... Mallen, Vinthund korsningen och Diva springer som galna med jamna mellanrum. Diva hinner inte riktigt med (men det ar otroligt nara ... jag undrar var hennes rottis forfader varit ute pa aventyr?:eek:) De andra har definitivt inte lust att springa ... sa de rusar, kommer tillbaka och cirklar in for att kolla om det finns en chance pa godis och rusar ivag igen. lol

IMG_0319_zpsgwjilwuw.jpg

Sedan fick jag ett samtal och Lisa skickade mig fore medan hon samlade ihop alla hundar for att passera ett par kvinnor med hundar i flexi koppel, med hunden langst ute. Vi motte dem pa vag ut forst, da la vi vara hundar och de stannade for att prata i evigheter ... sa den har gangen bestamde sig Lisa att vi gar. Sa hon samlade ihop flocken medan jag tog mitt meddelande innan jag kunde sluta mig till ganget igen.
Lagg marke till att Mandy pushar in och trycket bade shafern och Lisa's ny klient's hund, en Kerry blue terrier bakat sa hon kommer narmast Lisa. Det var bara Kerry'n som var kopplad da han inte har nagon som helst inkallning och fick slapa linan hela tiden.
Hon lar sig aldrig. Har far hon en "talking to" for att vara pushing och i vagen och godis kommer inte forran hon lamnar lite utrymme for andra ocksa.

IMG_0334_zpslqdgilhs.jpg

Med det vädret förstår jag att ni går hela dagarna. Här lider man ju böt och lerdöden bara man går till postlådan!

Förlåt till er alla som får höra mitt tjat om suris dreggel
Men tänkte på de som @russinbulle sa om tänderna om de verkligen inte kan vara de men dregglar dom så mycket då?
Om de nu inte skulle vara att han slickat på en padda eller fått nått annat i sig
Dom kan dregla mycket - det är väldigt individuellt :) Mår valpen bra i övrigt så skulle jag gräva runt lite i munnen och känna efter om det är någon tand som sitter löst.

Fast nu fick jag se alla bilderna i Hundsport och blev lite besviken :cautious: Endast en enda brun heeler och inte en endaste tippörad ! Dom hade fått massor med fina bilder att välja mellan (dom bad oss i styrelsen om det) på alla möjliga olika varianter, så det kändes lite trist att dom nästintill enbart valde dom svarta och enbart med ståndöron. Jaja, det viktigaste är ändå texten och den är bra :)

Lyckades krocka med labbens ena hörn tand igår, så just nu pryds mitt knä av ett vackert blåmärke:p

Fått plats på en kurs också! Ska bli riktigt kul att komma igång och bli lite mer aktiv igen:) Men funderar dock på att maila och fråga om det vore ok med hundbyte.. hade varit skönt om man kanske lyckades få bukt med Hamlets beteende vid hundmöten.

Upptäckte precis att ett BPH nu kostar 800kr... Och jag som tyckte att det var mycket när jag betalade 600kr förra gången. Nåja. Nu är det bara att vänta på att det ska gå att anmäla, vill vara ute i god tid för att få en plats med Ebrah :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
185
· Visningar
8 894
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar