Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte precis att ett BPH nu kostar 800kr... Och jag som tyckte att det var mycket när jag betalade 600kr förra gången. Nåja. Nu är det bara att vänta på att det ska gå att anmäla, vill vara ute i god tid för att få en plats med Ebrah :p
Oj, här tror jag det fortfarande kostar 600kr!

Upptäckte precis att ett BPH nu kostar 800kr... Och jag som tyckte att det var mycket när jag betalade 600kr förra gången. Nåja. Nu är det bara att vänta på att det ska gå att anmäla, vill vara ute i god tid för att få en plats med Ebrah :p
Oj. Tänkte gå med skägget till våren.
Vi bokade Korning förra veckan och då var prisuppgiften fortfarande 600 el 650 för BPH.

650 var det. 700kr om inomhus!
Vilken del av landet? Har jag väldig tur skulle det någon gång fungera att köra bph på en lördag och lc-tävling på söndagen (saluki springer ofta på söndagen), skulle tippa på att jag kör förbi några ställen på väg till olika tävlingar trots allt.

Vilken del av landet? Har jag väldig tur skulle det någon gång fungera att köra bph på en lördag och lc-tävling på söndagen (saluki springer ofta på söndagen), skulle tippa på att jag kör förbi några ställen på väg till olika tävlingar trots allt.
Timrå brukshundklubb! (mellan Sundsvall och Härnösand)

Kolla igen då, för jag tror att det ska vara samma pris över hela landet. Jag hoppas lite att jag sett fel :p
Samma eländen pris här, vilket fått mig att tappa lusten lite att göra fler BPH. Äldsta tiken har jag gjort med, men inte den yngre då jag helt enkelt inte kunnat ta mig dit (helt i andra änden av Östergötland). Få se om jag kan få till det senare med henne och även dottern då. Men det suger prismässigt nu.

En av våra grannar bör krama sin katt lite extra ikväll, den kunde kommit hem platt nämligen... Katten kände nämligen att det verkade klokt att anfalla min kattätande hund:nailbiting: som tur var försökte hunden just då finna den perfekta platsen att bajsa på och hade inte registrerat katten, så när den for ut från busken så hände mest ingenting, förutom att jag blev smått chockad och vrålade NEJ:rage:

Visst, anfall är bästa försvar, men den katten får nog vara lycklig över att jag alltid har den hunden kopplad hemma.

En av våra grannar bör krama sin katt lite extra ikväll, den kunde kommit hem platt nämligen... Katten kände nämligen att det verkade klokt att anfalla min kattätande hund:nailbiting: som tur var försökte hunden just då finna den perfekta platsen att bajsa på och hade inte registrerat katten, så när den for ut från busken så hände mest ingenting, förutom att jag blev smått chockad och vrålade NEJ:rage:

Visst, anfall är bästa försvar, men den katten får nog vara lycklig över att jag alltid har den hunden kopplad hemma.

Har ett par sådana katter här på byn, en som attackerar i ett visst område och en som suttit och lurpassat några gånger här hemma när vi kommit tillbaka från promenad. Hopplöst att lära hundstackaren att han ska strunta i katter när han blir attackerad och mer eller mindre skalperad - strikt ägaransvar för hund, men katter får göra precis vad som helst! :rage:

Skrutten är hos uppfödaren och jag saknar honom redan :crazy:
Men han har det nog lattjolajbans :angel:
Igår när husse frågade om han skulle följa med in i sovrummet och sova kröp han upp i uppfödarens knä och vägrade följa med :D

I dag har mina tva tranat pa impuls controll igen. Diva har blivit en riktig hejare pa det hela. Jag sager at henne att vara pa "spot" och dar lagger hon sig ner och slappnar av medan en hel massa hundar tranar inkallning, fotgaende och allt mojligt kul runt henne dar hon ligger.:love: Hon foljer dem lojt med blicken, slickar sig lite om munnen nar det delas ut godis som mest.
Miss Mandy slappnar inte av for en secund. Hon ligger pa helspann och bara hoppas pa att en godis ska raka ramla ner pa henne. Hon blir superlycklig nar hon far komma och visa nagot for det "riffraff" som inte kan ordentligt, men hon ligger kvar.:p

Jag har precis bokat och betalt för BPH (Stockholm) och jag fick betala 800:- så det verkar ju olika på olika ställen då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 851
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar