Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis bokat och betalt för BPH (Stockholm) och jag fick betala 800:- så det verkar ju olika på olika ställen då.
Så mycket är inte jag beredd att lägga!!
Det är ju mer än en full korning:o

Eftersom skägget inte ska gå i avel och BPH inte är vanligt att det görs i rasen så känns 800 i överkant. Vi betalar redan MH, Korningar och röntgen på de stora hundarna så det räcker varje år.
Då lägger jag hellre skäggets pengar på en kurs :(

Jag gav också 800 för bph. Kändes lite väl mkt, speciellt när man fick åka genom halva landet för att komma dit också.

Så mycket är inte jag beredd att lägga!!
Det är ju mer än en full korning:o

Eftersom skägget inte ska gå i avel och BPH inte är vanligt att det görs i rasen så känns 800 i överkant. Vi betalar redan MH, Korningar och röntgen på de stora hundarna så det räcker varje år.
Då lägger jag hellre skäggets pengar på en kurs :(

Fast för 800kr finns det ingen kurs att gå. (Men det är klart, det kan ju vara 800kr mer i "gå kurs-kassan"...) jag vill verkigen att fler går bph med sina salukis, så det vore ju dumt då att inte gå med Ebrah. Men 800kr... Undrar varför det måste vara dyrare än korning...

Fast för 800kr finns det ingen kurs att gå. (Men det är klart, det kan ju vara 800kr mer i "gå kurs-kassan"...) jag vill verkigen att fler går bph med sina salukis, så det vore ju dumt då att inte gå med Ebrah. Men 800kr... Undrar varför det måste vara dyrare än korning...
Jodå. På brukshundsklubben här finns flera kurser som ligger i den prisklassen :)

Agilitykurserna jag ska gå i vår kostar 300 kr styck :D

YES!!!!
Ungtiken vi sålde klarade L-testet och kan nu påbörja sin utbildning mot tjänst. Är så jäkla glad för hennes ägares skull. De är ett kanonteam :banana:

Och givetvis stolt över gammeltiken som nu har 2 L-testade avkommor, 4 godkända tjänstehundar (1 patrull i försvaret, 2 narkotikasök och nu tiken).

Jag och hundarna har flåsat runt 7,5 km i skogen på förmidagen. Fy f*n va blött och tungt att gå!! Det sög gottbi lår och vader. Men det gör gott på fläsket för mig och gammeltiken. Hon härjade dock runt som en unghund hela vägen. Inget större fel på hennes ork och kondis under de där extrakilorna:)

Nu har jag gjort veckans tråkiga grej:
Ringt och bokat tid för Billy för att en gång för alla ta tag i hans klor. Vi ska söva och klippa ner så att det är så nära pulpan som möjligt, sen ska vi lägga lite tid varannan dag på att slipa och hålla dem i den längden för att pulpan ska "krypa tillbaka". (Jag visste faktiskt inte att den kunde minska, så det var ju goda nyheter i alla fall...)

Nu har jag gjort veckans tråkiga grej:
Ringt och bokat tid för Billy för att en gång för alla ta tag i hans klor. Vi ska söva och klippa ner så att det är så nära pulpan som möjligt, sen ska vi lägga lite tid varannan dag på att slipa och hålla dem i den längden för att pulpan ska "krypa tillbaka". (Jag visste faktiskt inte att den kunde minska, så det var ju goda nyheter i alla fall...)

Om ni bara ska klippa ner till nära pulpan, varför behöver han sövas?

Känner smygande samvete när det gäller Monsters klor för närvarande, tänker hela tiden att jag ska göra en slipkampanj precis som du skriver och slipa lite och ofta för att försöka få dem kortare - men så har det på något sätt gått några dagar igen utan att något blivit gjort... :cautious:

Jag betar 600 kr för mina valpkurser. (6 tillfällen.) :)

Bara ett tillfälle då eller en miljard hundar med? Låter galet billigt.

Kanske ny/inte färdig instruktör också, är ju ofta billigare att vara någons försökskanin. :D

Annars är ju brukshundklubben oftast bra mycket billigare än privata alternativ, ända nere på 300kr för en hel kurs är nog lite väl lågt dock?

Kanske ny/inte färdig instruktör också, är ju ofta billigare att vara någons försökskanin. :D

Annars är ju brukshundklubben oftast bra mycket billigare än privata alternativ, ända nere på 300kr för en hel kurs är nog lite väl lågt dock?
Om jag kollar nu på min näst närmaste brukshundklubb (den närmaste hade inga längre kurser uppe på hemsidan nu) så ser det ut såhär:
Valpkurs, 6 tillfällen, 1800kr.
Allmänlydnad, 8 tillfällen, 1300kr och då för en som snart är färdig instruktör så det är "något reducerat pris".
Agility och rallylydnad, 6 tillfällen per kurs, 1600kr/kurs.

Tja, ungefär så :p det är nog liknande priser på alla klubbar häromkring.

Om jag kollar nu på min näst närmaste brukshundklubb (den närmaste hade inga längre kurser uppe på hemsidan nu) så ser det ut såhär:
Valpkurs, 6 tillfällen, 1800kr.
Allmänlydnad, 8 tillfällen, 1300kr och då för en som snart är färdig instruktör så det är "något reducerat pris".
Agility och rallylydnad, 6 tillfällen per kurs, 1600kr/kurs.

Tja, ungefär så :p det är nog liknande priser på alla klubbar häromkring.

Åhå...

Här kostar de billigaste (och mest ointressanta) ca 1200-1500kr... Hoppas på att flytta till något billigare ställe senare :p

Det kan löna sig att bo på småorter ibland:D

Här brukar det vara ca 6-8 deltagare per kurs beroende på tema. Ibland färre. Fler är sällsynt.

Här kostar de billigaste (och mest ointressanta) ca 1200-1500kr... Hoppas på att flytta till något billigare ställe senare :p

Tror "billigheten" är för att det är en ungdomskurs. Men 6 tillfällen á 1,5 h och 6 deltagare :) Det ligger en "vuxenkurs" ute också - allmänlydnad, 8 tillfällen á 2,5 h, en instruktör + en hjälpledare kostar 800 kr, så det är inte heller så farligt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 850
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar