Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
YES!!!!
Ungtiken vi sålde klarade L-testet och kan nu påbörja sin utbildning mot tjänst. Är så jäkla glad för hennes ägares skull. De är ett kanonteam
Och givetvis stolt över gammeltiken som nu har 2 L-testade avkommor, 4 godkända tjänstehundar (1 patrull i försvaret, 2 narkotikasök och nu tiken).
Jag och hundarna har flåsat runt 7,5 km i skogen på förmidagen. Fy f*n va blött och tungt att gå!! Det sög gottbi lår och vader. Men det gör gott på fläsket för mig och gammeltiken. Hon härjade dock runt som en unghund hela vägen. Inget större fel på hennes ork och kondis under de där extrakilorna
JaÅh, är det hos tjejen som har staffar också? Såg på hennes Facebook att hon köpt sig en tjänstehund.
Vad kul. Världen är liten.
någon som vet vad spårlina heter på engelska?
Pröva tracking linenågon som vet vad spårlina heter på engelska?
Blir avis på kurspriserna.. på mina närmsta klubbar får man nästan ge det dubblaDessa ska jag/mina hundar gå i vår
Valpkurs, 8 ggr á 1 h 30 min (inkl fika), 8 deltagare, 2 instruktörer - 500 kr
Nosework 4 ggr á 3 timmar (inkl fika), 6 deltagare, 1 instruktör + 2 medhjälpare - 600 kr
Uppletande-/spårkurs 9 ggr á 2 h 15 min (inkl fika), 8 deltagare, 1 instruktör + 1 medhjälpare - 850 kr
Så mycket är inte jag beredd att lägga!!
Det är ju mer än en full korning
Eftersom skägget inte ska gå i avel och BPH inte är vanligt att det görs i rasen så känns 800 i överkant. Vi betalar redan MH, Korningar och röntgen på de stora hundarna så det räcker varje år.
Då lägger jag hellre skäggets pengar på en kurs
Ja jösses. Har inte ens tänkt tanken. Är så låst på att MH gör vi på brukshundar, BPH på restenDu kan väl gå MH med skägget istället? Kostar inte lika mycket som BPH.
Ha en riktigt härlig resa nuIdag har Filimon åkt iväg till hundvakten som ska ha honom medan jag är i Portugal. Känns jäkligt tomt och ensamt i lägenheten nu måste jag säga. Ingen som tassar runt, eller ligger på golvet bakom stolen så man knappt kan resa sig, ingen nos som kommer och trycker in sig under armen på en när man sitter vid datorn. Suck...
Heh. Passade på att väga även Ebrahs kvällsmat idag.
Det visade sig att hon åt 441g nu på kvällen. Tidigare idag tror jag att hon ätit 150-200g och hon kommer säkert vilja ha lite till innan vi somnar eftersom hon idag hoppade över frukosten. Aysu, hon äter 400g per dag. Viss skillnad trots att de är ungefär lika stora!
Ja jösses. Har inte ens tänkt tanken. Är så låst på att MH gör vi på brukshundar, BPH på resten
Ska kolla upp om det kanske går att göra när vi ska kora nästa kull i april? Om det kan samköras på nått vis när vi ändå är där.
Fräckt om det går. Ett helt starfält schäfrar....och så lille skäggetFörstår det! Men långt fler skägg går MH än BPH så det finns ju också mer underlag att jämföra med Det borde ni ju definitivt få till!
Fräckt om det går. Ett helt starfält schäfrar....och så lille skägget
Men jag misstänker att de kör MH en dag och Korningar den andra. Sist vi korade var det rätt många ekipage och det tog hela dagen med enbart bara korningarna.
Han var med när vi L-testade förra tiken. Han hade vissa åsikterJa det är alltid kul att vara ensamt skägg bland bruksvovvarna