Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte jag heller :p Står inget om SKK-reggad heller. Så ingen aning om ifall det missats eller ej - har inte kollat om det är nåt som SKK godkänner eller inte.

Hittar det här på wikipedia
The only known dogs in Europe successfully had a litter of four healthy puppies In September 2015 by a UK based breeder. At least one of the puppies has since been exported to the United States.

Låter ju helmysko att det skulle slängas ut en på facebook... :crazy:

Ja, precis!

Hen har tydligen flera valpar som ska säljas och har svarat på flera olika sökes-annonser, Det finns också en annons på Blocket.
Det är annonsen på blocket jag sett. Kanske är svårt bli av med dom då om det svaras på många sökesannonser :cautious: Dom har en egen sida på fb med såg jag

Bestämde mig precis för att Ebrah ska få åka buss imorgon, för första gången i sitt liv. Jag ska lämna bilen på verkstad efter jobbet och de är med mig på jobbet så tja... Jag orkar inte gå hem därifrån, det är så tråkig väg.

Vid närmare eftertanke... Jag vet inte om Aysu heller åkt buss någon gång tidigare. Tåg har hon åkt, men buss? Varför skulle jag ha åkt buss med henne?

Kan bli spännande morgondag :D hoppas att det inte är allt för många passagerare på bussen som Ebrah vill pussa ihjäl.

Det är annonsen på blocket jag sett. Kanske är svårt bli av med dom då om det svaras på många sökesannonser :cautious: Dom har en egen sida på fb med såg jag
Det gör mig lite tveksam (bortsett från att det inte är en sån hund jag söker). En av personerna som erbjöds höra av sig om hon var intresserade var dessutom vad som såg ut att vara en 12-årig tjej som sökte en söt valp. O_o Personen har heller inte under vårt samtal nämnt sitt namn, nämnt något om sin uppfödning, sina hundar eller rasen i stort utan bara skickat några utländska länkar.

Ni vet den där känslan när man hittar en hund som ser ut som ens egen? :nailbiting: Dock har denna pudel i sig också, men ändå! Men så avundsjuk på "Loki"s skägg :love: Fotograf är Kathryn Willis, LÄNK och LÄNK
14001611355_5627fd4bf8_c.jpg

14002048554_e6062ac298_c.jpg

9275379921_ba56bdacfc_c.jpg

Det gör mig lite tveksam (bortsett från att det inte är en sån hund jag söker). En av personerna som erbjöds höra av sig om hon var intresserade var dessutom vad som såg ut att vara en 12-årig tjej som sökte en söt valp. O_o Personen har heller inte under vårt samtal nämnt sitt namn, nämnt något om sin uppfödning, sina hundar eller rasen i stort utan bara skickat några utländska länkar.
Aha, ja det låter inte så seriöst nej.

För en vecka sedan blev vi föräldrar :love:
Har varit hemma sen i onsdags och hundarna sköter sig jättebra. Sigge nosade ordentligt och har sen inte brytt sig så mycket, men nu börjat sova bredvid när jag ammar.
Stoja är så lugn och försiktig! Har tagit på sig rollen som barnvakt och tittar till bebis vid minsta pip. Vill gärna slicka lite på honom dock.

Imorgon ska vi ge oss på promenad med hela familjen.

Har varit hemma sen i onsdags och hundarna sköter sig jättebra. Sigge nosade ordentligt och har sen inte brytt sig så mycket, men nu börjat sova bredvid när jag ammar.
Stoja är så lugn och försiktig! Har tagit på sig rollen som barnvakt och tittar till bebis vid minsta pip. Vill gärna slicka lite på honom dock.

Stort Grattis :banana:

Skäggets urinvägsinfektion har gett med sig. Ser fram emot att få sova ordentligt för första gången på 4 dygn.
Yes!!!
Hundarna mår bra och kampen mot tikens extrakilon går sakta framåt.
Ledsamt nog har våran yngsta katt försvunnit. Hela helgen har gått åt till att leta. Han har varit borta i 4 dygn nu. Han är inte van att vara ute öht och har lyckats smita ut så hoppet att han ska hitta hem för egen maskin är litet. Vi misstänker att han har gått över bro ute på landsvägen och hamnat på fel sida ån. Då finns ingen väg tillbaka med än den hårt trafikerade landsvägen :cry:
Lille Affe är verkligen en skitkul katt som ofta utmanar och leker med hundarna. Hela familjen saknar honom otroligt mycket.
Hoppet står nu till att någon hittar honom, förstår att han är vilse och är klok nog att lämna in honom så chippet blir läst.
Dessa djur. Vilka känslor dom väcker i oss.

Blir så ledsen när folk lägger ut mat med något på som ska göra våra hundar sjuka eller t.o.m döda dom... Har hänt nu i mitt område där jag bor
Här har (enligt facebook) 3 hundar dött pga råttgift i hundrastgårdar senaste tiden :(

Undviker såklart de områdena ordentligt nu men jobbigt med en hund som hittar allt möjligt ute och där det så här års gärna ligger brödbitar ute till fåglar (och tappade matrester/slängd frukt i allmänhet).

Här har (enligt facebook) 3 hundar dött pga råttgift i hundrastgårdar senaste tiden :(

Undviker såklart de områdena ordentligt nu men jobbigt med en hund som hittar allt möjligt ute och där det så här års gärna ligger brödbitar ute till fåglar (och tappade matrester/slängd frukt i allmänhet).

Usch va hemskt!
Förstår inte hur man kan göra så

@Milosari som efterlyste uppdatering :)

@Voff fy va tråkigt, vi håller tummar och tassar för att han hittar hem igen!
Vår innekatt smet ut (och hade aldrig satt en tass utomhus förut) och försvann. Vi letade precis överallt och satte ut efterlysningar. Inte ett spår av katten.
En dag, två veckor senare, satt han bara utanför och ville in. Så ge inte upp hoppet än!

Stort grattis!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 935
Senast: pepp
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 024
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar