Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hatar när det är blött ute. Alltså verkligen. Jag hatar att duscha av hundarna efter varje promenad som inte är i skog. Jag hatar att valpen blir om möjligt ännu mer sjövild än vanligt efter promenad just pga duschen. Jag hatar att lägenheten är fylld av blöta handdukar eller lera, det är bara att välja. Det kan få vara vilket jäkla väder som helst, snö eller sommarvärme eller något, bara det är lite mer torrt och icke-smutsigt ute. Jag blir knäpp på det här! :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Jag hatar när det är blött ute. Alltså verkligen. Jag hatar att duscha av hundarna efter varje promenad som inte är i skog. Jag hatar att valpen blir om möjligt ännu mer sjövild än vanligt efter promenad just pga duschen. Jag hatar att lägenheten är fylld av blöta handdukar eller lera, det är bara att välja. Det kan få vara vilket jäkla väder som helst, snö eller sommarvärme eller något, bara det är lite mer torrt och icke-smutsigt ute. Jag blir knäpp på det här! :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Jag håller med dig, jag avskyr också sånt här väder. Min hund ser ut såhär efter nästan varenda promenad nu när det regnar. Finns det inga lerpölar att bada i så rullar/lägger man sig i varenda j*vla vattenpöl istället :banghead:
Dessutom måste man gå igenom hela lägenheten för att komma till duschen :crazy:
10801537_10152609411123425_7781573422855964819_n.jpg

Jag håller med dig, jag avskyr också sånt här väder. Min hund ser ut såhär efter nästan varenda promenad nu när det regnar. Finns det inga lerpölar att bada i så rullar/lägger man sig i varenda j*vla vattenpöl istället :banghead:
Dessutom måste man gå igenom hela lägenheten för att komma till duschen :crazy:
10801537_10152609411123425_7781573422855964819_n.jpg

Ja, det enda jag är glad för i det här vädret är att jag inte har mer långhåriga hundar, samt att Aysu gör allt hon kan för att undvika lera och vatten :p (Ebrah undviker inget, men söker inte heller upp något smutsigt förutom när hon vill gräva hål i marken och får jord i pälsen). Har dessutom badrummet preciis vid hallen, både hemma och hos min mor. Väldigt praktiskt. Jag kommer försöka flytta i år, men då ska det utan tvekan bli flytt till annat hem med badrum vid hallen.

Jag har bestämt mig för att byta tränare för att få bukt på lillpumins skotträdsla. Surfade runt och hittade en hemsida där tränaren verkar fantastisk. Det ligger en timme bort från oss (och typ två timmar med buss), men det är det definitivt värt om det är så bra som det verkar. Ska ringa henne det första jag gör på måndag :)

Så var det söndag och dags att ställa sig på vågen igen. Aysu fortsätter gå ner i vikt :) När vi var hos en vän för någon dag sedan tyckte hon inte ens att Aysu såg speciellt tjock ut (och hon är brutalt ärlig när jag vill det, men jag hade sagt åt henne att inte skälla på mig för Aysus vikt eftersom jag är medveten om att det inte är bra osv). Känns bra!

Så var det söndag och dags att ställa sig på vågen igen. Aysu fortsätter gå ner i vikt :) När vi var hos en vän för någon dag sedan tyckte hon inte ens att Aysu såg speciellt tjock ut (och hon är brutalt ärlig när jag vill det, men jag hade sagt åt henne att inte skälla på mig för Aysus vikt eftersom jag är medveten om att det inte är bra osv). Känns bra!
Hur mycket väger hon nu? :nailbiting:

Det enda som räddar mig i det här vädret är att hundarna hatar det lika mycket som jag gör.

Ingen av dem skulle överväga att bada, lägga sig eller rulla i något blött och de undviker lera och blöta så långt det går. Är det riktigt illa går de inte ens ut frivilligt.

Tack, Billy och Ivan! :love:
Är det dina eller min som inte är rastypisk? :) Min gör allt av ovanstående.

Ja, det enda jag är glad för i det här vädret är att jag inte har mer långhåriga hundar, samt att Aysu gör allt hon kan för att undvika lera och vatten :p (Ebrah undviker inget, men söker inte heller upp något smutsigt förutom när hon vill gräva hål i marken och får jord i pälsen). Har dessutom badrummet preciis vid hallen, både hemma och hos min mor. Väldigt praktiskt. Jag kommer försöka flytta i år, men då ska det utan tvekan bli flytt till annat hem med badrum vid hallen.
Det är alltså en saluki jag ska skaffa nästa gång! :up::D

:devil::devil: Bonnläppar! Hunden ute på gården,hör henne bjäbba,sticker ut näsan o ryter TYST i tron att hon skäller på en granne, men nej gående på andra sidan vägen kommer ett medelålders par med en stor svart blandis,som står på stela ben med svansen i luften,jag står kvar på yttertrappan för att hålla min hund tyst så dom kan passera,vad gör dom då ?? (min lilla står o morrar o sprätter i gräset :cool: ) då går dom över vägen o släpper fram besten..................:banghead::banghead: O så utbrister matten,det går bra att vara tuff när man är på andra sidan staketet,MEN va fan! Sansat så förklarar jag att om dom vill ha nostryffeln kvar på sin hund så ska dom hala in hunden.:cautious:
Vad är det för fel på folk?!

Funderar på en ny hund, har lagt upp lite sökes-annonser bland annat på Facebook. I annonsen står det kortfattat att jag söker en mindre vuxen sällskapshund, med liten jaktlust eftersom jag har smådjur och jag har hittills fått förslag om:
Valpar med Amstaff/Rottweiler/Schäfer.
Valp av någon ny ovanligt ras av Ridgeback
Samt två vuxna hundar av urhundstyp varav den ena visserligen verkade vara en stabil individ men 40 kg är tyvärr lite större än jag tänkt mig.

Glömde:
En Cocker Spaniel valp och en Cane Corso.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
189
· Visningar
9 032
Senast: Trott
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 026
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar