Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är i såna här lägen man önskar att den andra hundägaren var bukefalist. :D

"När jag var ute med min exemplariska hund idag kom två ouppfostrade jävla damppinschrar och förde ett satans liv och den ena jagade oss 60 meter TÄNK att folk inte FATTAR att ha koll på sina hundar!"

:laugh:

Påminner mig om den gången för några år sedan när en mountinbikecyklist nästan körde över hundarna (han bara plöjde på trots att han såg att det var 6 hundar framför honom på en smal stig). Min ena blev så förbannad att hon jagade cyklisten säkert en halv kilometer runt i skogen - vi hörde henne ilsket skällande på cykeln (inte på människan då). Han blev säkert jätterädd för en hund som är 1,5 äpple hög :o

Känner mig lite bättre till mods med lillpumin nu efter att han blev rädd för fyrverkeriet häromdagen. Morgonen därpå cyklade jag till apoteket så fort det öppnade och köpte valerina, som han har fått nu för att dämpa stressen. Har haft det innan, men nu var det så klart slut.

Annars går han runt nu och är på spänn ute, men han har inte diarré längre som första dagen och drar inte alls i kopplet. Jag har fickorna fulla med köttbullar och när han hör nåt ljud som liknar smällare och vill dra iväg, så säger jag "Vill du ha köttbulle?". Så han tar mat! Jättebra. Försöker i övrigt få honom att tänka på annat när vi är ute, har kört mkt godissök och sånt. Hoppas att det går fort att komma tillbaka dit vi var! Det känns hoppfullt iallafall nu :)

Då var Skägget hos vetten i morse. Urinprov skulle tas. Det blev intressant. Skägget hade inga planer på att kissa i en skål. Varje gång jag hann dit med skålen ströp han snabbt strålen. Droppe för droppe fick jag spara i skålen. 2 gånger sparkade han ut det mesta. Sen trampade han i den pyttelilla skvätt som blev kvar. Blev ett prov med lite grus och en barkbit i. Inte optimalt:meh:
Antibiotika blev utskrivet. Ger det inte med sig under helgen så blir det röntgen för att titta efter stenar. Han hade redan mycket tandsten på de bakre tänderna så den får vi ta snart.

Har skickat in papper för att kora förra kullen. Det blir i april. Vi hoppas på att få med 5 av 9. En är L-testad redan, en avliden och en har inget intresse. Misstänker att ännu en kommer tacka nej.

Det feta soffbordet har blivit lite mindre platt över ryggen. Gött!

Du kommer få hem en trött och nöjd hund som haft skitkul och fått en massa nya intryck :up:
Åh, funkar hundar så? Skönt att höra för en eventuell framtid.

Mina katter hatade panget, trots den fantastiska människan som drev det. Och trots att jag satsade på etagevåning åt dem. Man tog upp ett hål i taket och satte dit en spång, så att mina katter kunde utnyttja även kattrummet däruppe. Mammas älsklingar skulle ju ha det bästa (för ungefär 3500 för två veckor :banghead:)

Åh, funkar hundar så? Skönt att höra för en eventuell framtid.

Mina katter hatade panget, trots den fantastiska människan som drev det. Och trots att jag satsade på etagevåning åt dem. Man tog upp ett hål i taket och satte dit en spång, så att mina katter kunde utnyttja även kattrummet däruppe. Mammas älsklingar skulle ju ha det bästa (för ungefär 3500 för två veckor :banghead:)
Våra hundar blir överlyckliga när de kommer till pensionat, och sen lika överlyckliga när vi hämtar dem :D

Min såg ut såhär när jag hämtade honom efter en vecka på pang.. :meh::meh::meh:

2015-08-31_220452_55e606709606ee67035357ed.jpg

Hahaha, alltså, jag hittade ett så roligt klipp på Ladda från i somras när vi hade skyddsjakt på lite fågel hemma. En kaja landade i den jättehöga vallen på åkern. Hon var ganska matt efter det söket, kan man väl säga :D
Den var riktigt svår att hitta, mycket vind men ändå ingen vittring eftersom fågeln låg på backen. Efter 35 minuter hittade vi den till slut.

Haha underbar :love:

Hahaha, alltså, jag hittade ett så roligt klipp på Ladda från i somras när vi hade skyddsjakt på lite fågel hemma. En kaja landade i den jättehöga vallen på åkern. Hon var ganska matt efter det söket, kan man väl säga :D
Den var riktigt svår att hitta, mycket vind men ändå ingen vittring eftersom fågeln låg på backen. Efter 35 minuter hittade vi den till slut.

Ahahaha, vilket fantastiskt klipp :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 128
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V