Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med @AraSlei De skriker ju väldigt "läskigt" även i vanliga fall, fast värsta ljudet är när en vildkanin blir tagen av ett rovdjur, det låter som ett spädbarnsskrik i panik:nailbiting:
/lantortsbo:D

Vi var inne på kanin ett tag först, när vi trodde att nåt blev dödat.
Jag har bara hört skrämd tamkanin skrika och det lät typ som en papegoja/annan fågel som skriker i falsett och fullt så illa lät det inte riktigt.

Precis :D

Åh, hann ändra lite innan ditt svar! Läs artikeln jag länkade till, och var glada att ni inte polisanmälde :angel:

Men det var säkert ett parningsläte av något slag :)

Jag kan förstå att "staborna" på Lidingö ringer polisen efter ett tag ;)
Jag var på väg att ringa viltvårdare/ eftersöksjägare för jag tyckte den stackarn kunde få dö nångång (när vi fortfarande trodde på rovvilt vs byte).

Jag kan förstå att "staborna" på Lidingö ringer polisen efter ett tag ;)
Jag var på väg att ringa viltvårdare/ eftersöksjägare för jag tyckte den stackarn kunde få dö nångång (när vi fortfarande trodde på rovvilt vs byte).

Haha, ja ;)

Jag förstår dig, de låter minst sagt döende!

Hahaha, alltså, jag hittade ett så roligt klipp på Ladda från i somras när vi hade skyddsjakt på lite fågel hemma. En kaja landade i den jättehöga vallen på åkern. Hon var ganska matt efter det söket, kan man väl säga :D
Den var riktigt svår att hitta, mycket vind men ändå ingen vittring eftersom fågeln låg på backen. Efter 35 minuter hittade vi den till slut.

We har kommit till Napa i Californien igen. I dag var vi och traffade Lisa och hennes hundar igen (tva Border Terriers, tva blandraser, och en Malinois samt henne's clients hund, en schafer). Mina tjejer var superlyckliga att vara tillbaka i sin "stor flock" och vi var ute pa en hike sa alla hundar kunde springa losa. Helt super kul tyckte de alla. (Diva, Mallen och en av blandisarna sprang hysteriskt mesta tiden ... Diva borde vara jatte trott, sa vad gor hon springande runt innomhus nu?)
I morgon ska vi utratta en del arenden, men pa Lordag ska vi traffa Lisa och "leka" med hundar igen.:cool:

Flatte skänkes mot avhämtning typ. Han är inne i ngn jäkla period där han väcker mig på natten med pipande, han vill dock bara ut och sniffa rundor :meh: Gissar på ngn löptik för kisseriet och allt annat är som vanligt. Blir dock mest arg på mig själv pga har så svårt för pipande och blir skitlack och hunden stressad pga sur matte. jaja det har väl en övergång mvh trött.

Var och tränade på klubben nu ikväll och fick höra något för mej väldigt märkligt.
På filmen kan ni höra en kort stund av ljudet. Vi var där i säkert 3 timmar och det hördes till och från hela tiden. Någon som har en aning?

(@AraSlei , @Snurrfian , @lady_vip taggar er eftersom ni är mycket ute i skog och mark och dessutom jägare(?), tänker att ni kanske har koll?)

Instämmer med @AraSlei, jag har panikvaknat flera gånger av det där ljudet när de stått här på gården och gapat :meh:

Vilket läskigt läte :nailbiting:

Det finns flera läskiga ljud, jag höll nästan på att skita på mig när jag var ute i skogen och jobbade när ett rådjur plötsligt började skälla :D

Kollegan hade varit närmare och sett det när det började skälla (vi brukar dela på oss så vi kan täcka in mer mark).

Idag var första gången på tävlingslydnadskursen. Jag är rätt nöjd även om jag hade några synpunkter.

Vi tränade mycket kontakt och koncentration. Instruktören kommentar var att Lego hade härlig positiv energi men väldig lite tålamod så vi fick tips att jobba efter och det funka kanonbra.

Det jag tyckte va trist va att vi va 10 ekipage och en instruktör och vissa ekipage fick väsentligt mer tid av instruktören. Jag och Lego kanske fick 10 minuter med instruktören dom 2 timmarna vi hade kurs.
Hoppas det blir bättre resten av gångerna och att upplägget blir annorlunda

Kul med kurs!
Men var trist att ni är en så stor grupp. På vår klubb har vi max 6 ekipage på kurs, just för att instruktören ska hinna med.

10 minuter känns däremot ganska rimligt på den tiden, tyvärr.
10 minuter x 10 ekipage = 100 minuter, och två timmar är ju 120 minuter.

Flatte skänkes mot avhämtning typ. Han är inne i ngn jäkla period där han väcker mig på natten med pipande, han vill dock bara ut och sniffa rundor :meh: Gissar på ngn löptik för kisseriet och allt annat är som vanligt. Blir dock mest arg på mig själv pga har så svårt för pipande och blir skitlack och hunden stressad pga sur matte. jaja det har väl en övergång mvh trött.
Plockar upp honom i EM :love:

Kul med kurs!
Men var trist att ni är en så stor grupp. På vår klubb har vi max 6 ekipage på kurs, just för att instruktören ska hinna med.

10 minuter känns däremot ganska rimligt på den tiden, tyvärr.
10 minuter x 10 ekipage = 100 minuter, och två timmar är ju 120 minuter.

Absolut man kan inte förvänta sig mer på den gruppen men att betala för den lilla tiden däremot känns tråkigt även om tipsen vi fick var bra, men eftersom vi fick en kontaktövning som uppgift där och då så går det ju inte att nöta ut den i 1h och 50min så vi fick greja med annat efter eget huvud också, men det känns inte så givande att betala för att få träna alldeles på egen hand, det gör jag alldeles gratis i vanliga fall.

Jag hoppas som sagt det blir annorlunda resten av gångerna, jag fick intrycket att vi skulle delas upp i två grupper och jag trodde nog att vi skulle ha en till instruktör med. Men det var inget som man tog upp igår så vi får se.

Blir så trött ibland på dumma frågeställningar från folk. Fick idag sagt till mig att det måste vara oerhört mycket jobb med mina hundar - kan jag ens ha dom lösa ???

Var i skogen och hade mina 3 kortbeningar med mig. 2 lösa som vanligt och en i koppel. Ena hunden börjar skälla och jag vänder mig och och där kommer en golden farandes och vill fram till min tjejer som då svarar med vrålande (två av dom) "håll avstånd" då dom inte gillar när främmande hundar dyker in mitt bland dom. Den tredje trycker svansen mellan benen, då hon vet att stora hundar kan göra ont. Jag kopplar mina två lösa, för jag vill inte riskera att någon av dom blir jagade. Då kommer ägaren till golden.
Strax efter kommer en enorm amstaff och försöker hälsa och nu är det ännu mer vrålande, för tyvärr går mina i spinn ännu mer av närgångna hundar av den typen efter diverse överfall/attacker. Släntrande en bra bit efter kommer ägaren till den...

Sen kom den korkade frågan från hundägarna om mina.....som måste vara så jobbiga !? Så bara så ni vet så är skällande hundar helt omöjliga och går inte att ha lösa ;) Mina hundar är verbala och än mer pga stark flockkänsla och inte alls uppskattar när främmande hundar dyker på dom för nära - men dom låter bara för att försöka hålla avstånd. Absolut är skällandet jobbigt även för mig, men ännu jobbigare är det när folk inte fattar att alla hundar inte vill hälsa på främmande hundar :banghead:

Jag vill inlägga en formell protest här mot @lady_vip s avatarbyte. Man känner ju inte igen henne!

Lagen om avatarer säger att efter ett visst antal år är ett byte inte längre tillåtet. (Själv skulle jag gärna ha en liten skär rosenknopp som avatar men jag är en laglydig medborgare).

(Det här inlägget gäller även @Dentaku, hon ska bara vara sitt gråa fejs. :()

Jag vill inlägga en formell protest här mot @lady_vip s avatarbyte. Man känner ju inte igen henne!

Lagen om avatarer säger att efter ett visst antal år är ett byte inte längre tillåtet. (Själv skulle jag gärna ha en liten skär rosenknopp som avatar men jag är en laglydig medborgare).

Håller med HELT.
Plus att det är kutym att förvarna innan byte, så att vi kan protestera/vänja oss vid tanken i god tid.

Gårdagens stora skam som hundägare:

Jag kommer hem från jobbet och maken släpper ut hundarna som rusar fram och säger HEJ HEJ HEJ HEJ. Maken ser att det kommer en hund på grusvägen och jag tar upp Billy, medan Ivan hoppar in i bilen. Hunden och människan passerar medan Billy larmar för full hals (jag vill strypa honom) och Ivan bjäbbar på inne i bilen. Sen bär jag in Billy och matkassen, vet ju att det är Billy som är trubbelmakaren i flocken, och har således öppnat bilen.

Gissa om jag blir lila av vansinne när IVAN försvinner som ett svart streck mot ekipaget som passerat och nu är cirka 60 meter bort? Han går liksom ända fram och skäller som en galning. VAD I HELVETE? Skammen som sköljer över mig bara jag skriver det här = massiv.

:arghh:

När jag väl fick tag på det lilla krypet var ekipaget utom synhåll.
Måste be om ursäkt nästa gång jag ser dem.

Men ni vet de där tillfällena där man vill trolla fram ett elhalsband på hundjäveln?
:banghead:

Jag ska resa bort i helgen och mitt hjärta ska få bo pensionat i helgen. HUR SKA DETTA GÅ?!:nailbiting:
(Jag misstänker utmärkt, men mattehjärtat alltså :cry:)
Vill testa hur det funkar, i fall man ska resa bort en längre stund någon annan gång..

Det är ett jättefint pensionat som jag bara hört gott om, där de aktiverar hundarna med inte bara "förvarar" så Ammo kommer nog ha det bra.
Vi körde lite miljöträning på lekplatsen (de har bland annat en hängbro där som vi knatade över ett par gånger. Var den inte konstigare än så sa Ammo efter att ha smygit över den en gång och sen sprang han över den som han gör på allt annat underlag :love:) och en kortare sväng promenad nu innan eftersom jag inte hinner så mkt mer.

Gårdagens stora skam som hundägare:

Jag kommer hem från jobbet och maken släpper ut hundarna som rusar fram och säger HEJ HEJ HEJ HEJ. Maken ser att det kommer en hund på grusvägen och jag tar upp Billy, medan Ivan hoppar in i bilen. Hunden och människan passerar medan Billy larmar för full hals (jag vill strypa honom) och Ivan bjäbbar på inne i bilen. Sen bär jag in Billy och matkassen, vet ju att det är Billy som är trubbelmakaren i flocken, och har således öppnat bilen.

Gissa om jag blir lila av vansinne när IVAN försvinner som ett svart streck mot ekipaget som passerat och nu är cirka 60 meter bort? Han går liksom ända fram och skäller som en galning. VAD I HELVETE? Skammen som sköljer över mig bara jag skriver det här = massiv.

:arghh:

När jag väl fick tag på det lilla krypet var ekipaget utom synhåll.
Måste be om ursäkt nästa gång jag ser dem.

Men ni vet de där tillfällena där man vill trolla fram ett elhalsband på hundjäveln?
:banghead:
Det är i såna här lägen man önskar att den andra hundägaren var bukefalist. :D

"När jag var ute med min exemplariska hund idag kom två ouppfostrade jävla damppinschrar och förde ett satans liv och den ena jagade oss 60 meter TÄNK att folk inte FATTAR att ha koll på sina hundar!"

:laugh:

Jag ska resa bort i helgen och mitt hjärta ska få bo pensionat i helgen. HUR SKA DETTA GÅ?!:nailbiting:
Vill testa hur det funkar, i fall man ska resa bort en längre stund någon annan gång..

Det är ett jättefint pensionat som jag bara hört gott om, där de aktiverar hundarna med inte bara "förvarar" så Ammo kommer nog ha det bra.
Vi körde lite miljöträning på lekplatsen (de har bland annat en hängbro där som vi knatade över ett par gånger. Var den inte konstigare än så sa Ammo efter att ha smygit över den en gång och sen sprang han över den som han gör på allt annat underlag :love:) och en kortare sväng promenad nu innan eftersom jag inte hinner så mkt mer.
När jag hade katter var de på pang flera veckor varje år och innehavaren där var bättre med dem än jag var. Hon var en underbar djurmänniska, mina katter är döda nu men jag saknar fortfarande relationen med henne.

Det går säkert jättebra med din hund! Ett ställe med bra referenser ÄR bra.

Protesten avslås!

Jag har faktiskt ALDRIG bytt, ever! Så jag tog tag i det:D

Du kommer få hem en trött och nöjd hund som haft skitkul och fått en massa nya intryck :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 123
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar