Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rollo har varit hos veterinären 7 gånger och han är 11 månader. Allt pga. genetiska fel. (Demodex, allergier etc.) :down: Jag blir så irriterad på mig själv att jag inte kollade upp allt mer innan, men som sagt. Förstagångs köpare som inte alls hade tillräckligt med koll.
Tråkigt :( Hoppas det rättar till sig med tiden

Fick rapport från fodertikens ägare i kväll. Tiken är "låg" och lite osocial. Hoppas det betyder att hon tagit sig. Hennes mor var låg, åt lite dåligt och kräktes tom vid nått tillfälle i början på dina dräktigheter.

Klippt skägget. Hela skägget och inte bara skäggets skägg.....
Han är sur nu.

Fick rapport från fodertikens ägare i kväll. Tiken är "låg" och lite osocial. Hoppas det betyder att hon tagit sig. Hennes mor var låg, åt lite dåligt och kräktes tom vid nått tillfälle i början på dina dräktigheter.

Klippt skägget. Hela skägget och inte bara skäggets skägg.....
Han är sur nu.
:o:o
Fick mig att tänka på @Migo ´s kommentar om att något (vad det nu var) kändes som en vaxad pung.:meh:

Ivan är ynklig. :(
Han sladdade på altanen förut och verkar ha fått ganska ont någonstans vid bakbenen, gissar på knä eller lår. Kanske länd. Han viftar på svansen och kissar med benlyft men vill inte ta i, så att till exempel hoppa upp i sängen själv är uteslutet. Han haltar inte, men är lite stel - och piper och gnyr lite när jag undersöker honom.

Han är dock ganska dramatiskt lagd, så jag ska egentligen inte oroa mig förrän i morgon.

Han fick dispens från kvällspromenaden och har legat under duntäcket sedan klockan 20, så nu håller vi tummarna för att han vilar sig i form.

Jag drömde inatt att min prick tog cert på de två nästkommande utställningarna och blev champion. Jaja, man ska ju sikta mot stjärnorna..

Imorgon ska vi på handlerträning för Moa Persson. Ska bli sjukt kul! Om någon varit på träning för henne får man gärna skicka ett PM om hur det var ;)
Fy vad avundsjuk jag blir! Vi hade anatomikurs för henne, endast för vår ras. Och jag fick inte ledigt från jobbet i sista minuten:arghh:

Näää, var det inte läderråttan?
Jo, en nakenråtta (dubbelrex). (obs lånad bild. Min gamla Äcklet var före digitalkamerans tid)

images

Igårkväll när jag var ute m hundarna smällde nån idiot ett fyrverkeri 200 meter från oss! :rage::rage: Lillpumin blev fullkomligt livrädd och idag är all skotträning som bortblåst, han hoppar till för minsta lilla ljud :cry:

Igårkväll när jag var ute m hundarna smällde nån idiot ett fyrverkeri 200 meter från oss! :rage::rage: Lillpumin blev fullkomligt livrädd och idag är all skotträning som bortblåst, han hoppar till för minsta lilla ljud :cry:
Men så onödigt och tråkigt!

Har ni tagit proffshjälp? Nu är ju fyrverkerier lite speciellt såklart, men jag tänker lite att vi skjuter (skott) precis bredvid hundarna, så 200 meter för mig är toklångt avstånd. Jag förstår att det är nära för en rädd hund, men hunden verkar väldigt ljudkänslig då. Hur är hunden mentalt för övrigt?

Men så onödigt och tråkigt!

Har ni tagit proffshjälp? Nu är ju fyrverkerier lite speciellt såklart, men jag tänker lite att vi skjuter (skott) precis bredvid hundarna, så 200 meter för mig är toklångt avstånd. Jag förstår att det är nära för en rädd hund, men hunden verkar väldigt ljudkänslig då. Hur är hunden mentalt för övrigt?

Tror att det var för att den kom som rakt emot oss. Fyrverkeriet exploderade inte på himmeln utan liksom i luften mot oss :( Jag tror att jag redan fått tips från dig om skotträning här på forumet, när jag skrivit om min pumi innan :) Men känner inte igen din avatar nu... :p

När han blev skrämd första gången började han hoppa högt för minsta lilla ljud. Vi hade kommit så långt att han var helt cool med "övriga ljud" (högljudda lastbilar, skrammel från byggen osv.) och tog godis vid skotträningen. Hoppas verkligen att vi inte är tillbaka på ruta ett :( Vi har fått hjälp av en tränare.

Ivan är ynklig. :(
Han sladdade på altanen förut och verkar ha fått ganska ont någonstans vid bakbenen, gissar på knä eller lår. Kanske länd. Han viftar på svansen och kissar med benlyft men vill inte ta i, så att till exempel hoppa upp i sängen själv är uteslutet. Han haltar inte, men är lite stel - och piper och gnyr lite när jag undersöker honom.

Han är dock ganska dramatiskt lagd, så jag ska egentligen inte oroa mig förrän i morgon.

Han fick dispens från kvällspromenaden och har legat under duntäcket sedan klockan 20, så nu håller vi tummarna för att han vilar sig i form.

Pivi är piggare, har gått promenad med gott mod men vill inte gärna att man tar i honom och han hoppar inte upp i sängen = fortfarande någon slags smärta och viss tendens till ynk.

Tänker att vila och värme borde göra susen.
(Hans två bästa saker i världen...)

Fy vad avundsjuk jag blir! Vi hade anatomikurs för henne, endast för vår ras. Och jag fick inte ledigt från jobbet i sista minuten:arghh:
:D :D

Jag ska gå anatomikurs för henne i vår. Första tillfället har redan varit men då satt jag på Strömsholm.. Surt! Men hon är schysst, skulle få ta igen det tillfället en annan gång :up: Dock är ju det allmänt, hade varit roligt att gå för enbart min ras. Förstår din känsla när du inte fick ledigt :( Idag är det ju ringträning/handlerträning som sagt, blir spännande. Lite smånervös. :D

Min stora har fått lekt valprinsessa idag med filt och alla hundleksaker runt sig och en valgosedjur på huvudet som var kronan :D

Ett, visserligen tunt men ändock, lager snö på marken och sol! Ljuvligt! När gammelhunden dessutom är på sitt busigaste humör och vill leka både med mig (som värsta skyddshunden och attackerar armen :p) och sin bror så kunde jag inte låta bli att skratta högt! :up:

Ammo och jag höll på att krocka med postkillen i korridoren. Vi blev lika rädda alla tre, och Ammo meddelade den stackars killen att skulle fan ta och passa sig, annars fick han med honom att göra.. Postkillen verkade dock ganska lugn över det hela, så lugn man är när en dobermann låser fast en med ilsken blick :p
Bra början på dagen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 146
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar