Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så ledsen Ammo blev när elaka jag kastade ner honom från bordet :p
BfIkAMF.jpg

Såklart! Låter rimligt faktiskt :angel:
Fan ta dig då :devil:;)

@vallhund Sambon har nu gått med på att vi kan ha en till hund i framtiden när slynglarna är större, bara för att valpar är så söta och han smälte när han såg dom där ullbollarna. :rofl::laugh: Fast han vill ha en liten schnauzer. Det blir nog en till Aussie. :angel: Eller? Vad ska man välja. :laugh:

Nåja, det blir väl om typ 2-3 år. :up:

@vallhund Sambon har nu gått med på att vi kan ha en till hund i framtiden när slynglarna är större, bara för att valpar är så söta och han smälte när han såg dom där ullbollarna. :rofl::laugh: Fast han vill ha en liten schnauzer. Det blir nog en till Aussie. :angel: Eller? Vad ska man välja. :laugh:

Nåja, det blir väl om typ 2-3 år. :up:
Schnauzer är ju en den bästa rasen :up: :D

Mycket hund i liten förpackning om jag förstått rätt. :up: Jag har lite svårt för skäggiga raser, men vi har en pytteliten Schnauzer på valpkursen som är så underbar att man vill stoppa ner den i fickan!
Ja, enligt mig är det en optimal hundras :D Tage är med på allt men kräver samtidigt inte jättemycket för att bli nöjd, alltid glad, sover inne och bara så himla okomplicerad :)

Jag drömde inatt att min prick tog cert på de två nästkommande utställningarna och blev champion. Jaja, man ska ju sikta mot stjärnorna..

Imorgon ska vi på handlerträning för Moa Persson. Ska bli sjukt kul! Om någon varit på träning för henne får man gärna skicka ett PM om hur det var ;)

Haha ;) Schnauzern är väl i regel en friskare ras än dalmatinern dock :)

Det kan inte vara så svårt att vara friskare än Dalmatinern. ;) Usch. Ju fler Dalmatiner jag kommer i kontakt med, ju mer inser jag vilken sjuk ras det egentligen är. Vi skulle helt klart ha behövt ta reda på otroligt mycket mer innan vi köpte honom (klantiga förstagångsköpare...), vi ångrar inte det lilla skrället - han är underbar. :love: Men aldrig en till Dalmatiner.

Det kan inte vara så svårt att vara friskare än Dalmatinern. ;) Usch. Ju fler Dalmatiner jag kommer i kontakt med, ju mer inser jag vilken sjuk ras det egentligen är. Vi skulle helt klart ha behövt ta reda på otroligt mycket mer innan vi köpte honom (klantiga förstagångsköpare...), vi ångrar inte det lilla skrället - han är underbar. :love: Men aldrig en till Dalmatiner.
Så säger jag om ceskyn också, ångrar inte min gammelhund men det är inte normalt att ha besökt veterinären så mycket som vi gjort under hans liv... Har dock ingen koll på hur aveln ser ut nu, det är ju 10 år sedan jag köpte min. Men då var det sån brist på valpar så det var mest att ta vad som fanns :down:

Så säger jag om ceskyn också, ångrar inte min gammelhund men det är inte normalt att ha besökt veterinären så mycket som vi gjort under hans liv... Har dock ingen koll på hur aveln ser ut nu, det är ju 10 år sedan jag köpte min. Men då var det sån brist på valpar så det var mest att ta vad som fanns :down:

Rollo har varit hos veterinären 7 gånger och han är 11 månader. Allt pga. genetiska fel. (Demodex, allergier etc.) :down: Jag blir så irriterad på mig själv att jag inte kollade upp allt mer innan, men som sagt. Förstagångs köpare som inte alls hade tillräckligt med koll.

Idag har vi spenderat eftermiddagen och halva kvällen hos en vän. Det blev shoppingrunda och sedan var vi mest inne och fikade. Jag förstår att valpen är trött nu, för jösses vad hon for runt... Många intryck var det! Aysu är av förklarliga skäl inte lika trött, men hon fick också göra lite nytt, som att vara ensam i vardagsrummet när jag och vännen gick ut med Ebrah för att fotografera henne. Det var första gången som Aysu var helt ensam hos någon som inte är hos mig eller hos morsan, men det verkade gå finfint! Trots att valpen ibland var irriterande valpig så känner jag mig stolt över hundarna idag också :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 148
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar