Åkte bort till Backamo och ställde henne på vågen. 37,5 kg
Åkte raka vägen hem och ägnade en lång stund åt att kasta ut pinnar i gammalt ris och sly.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åkte bort till Backamo och ställde henne på vågen. 37,5 kg
Åkte raka vägen hem och ägnade en lång stund åt att kasta ut pinnar i gammalt ris och sly.
Men huuuuur är det möjligt att en hund kan gå upp nästan 4 kg på 2,5 vecka?!!!
Men huuuuur är det möjligt att en hund kan gå upp nästan 4 kg på 2,5 vecka?!!!
Svärmors gubbe tyckte iofs att hon var en väldigt hungrig hund
Sen misstänker jag att hon glatt har sopat i sig allt 3-åringen i Axis familj har erbjudit henne.
Det var sista gången hon fick åka på semester. Nu blir det fat camp och i fortsättningen får hon åka på arbetsläger om det kniper här hemmaHon har ju varit på semester
Min generella erfarenhet är att om hunden är trygg i sig själv och trygg i sin miljö så får man sällan problem med t.ex. att lämna dem ensamma. Speciellt inte om man inte gör någon affär av det själv utan helt sonika bara går ut utan att hålla på och gulla och ha sig så att hunden går upp i varv som satan.Alltså, jag är ju kass på att ensamhetsträna mina hundar, inte minst för att jag kan ha med dem på jobbet. Trots det så går det utmärkt att lämna dem en stund hos min mor (även när hon inte är hemma alltså) och nu behövde jag lite oplanerat lämna dem hemma en stund igen. Trots att de inte fått göra så jättemycket idag så var det helt lugnt när jag kom hem. Aysu låg i samma ställning som när jag gick, Ebrah hade flyttat sig i bädden men drömde när jag kom in i sovrummet, så ja, hon var avslappnad Idag är båda mina hundar tokigt duktiga
Nej, men nu blir det ju "förbjudet" med kuperat enligt standarden.Dom borde ju gå att ställa,det var ju ingen som förbjöd långsvansar med gamla rasbesk. Och hund som kommer från land där det är ok att kup född före 010108 har även fått ställas.
Jag såg att det idag hade varit något möte där alla röstat för att dom ska få ställas åtminstone i en 4 årig övergångstid.Nej, men nu blir det ju "förbjudet" med kuperat enligt standarden.
Jo det vet jag att de har fått, frågan är ju hur det blir nu
Vad kostar nosework kurs hos er? Jag har varit sugen på testa kurs med herr pudel, men det är så dyrt!!
Min erfarenhet är att om de är trygga i sig själva och i sin miljö så passar de på att leka när de lämnas hemma (vilket innebär att äta upp inredning, för att det är kul, inte pga stress över att bli lämnad), därför är jag väldigt glad när det fungerarMin generella erfarenhet är att om hunden är trygg i sig själv och trygg i sin miljö så får man sällan problem med t.ex. att lämna dem ensamma. Speciellt inte om man inte gör någon affär av det själv utan helt sonika bara går ut utan att hålla på och gulla och ha sig så att hunden går upp i varv som satan.
I lådan med saker som eventuellt ska säljas/slängas så blev det: 2 täcken, 2 fleeceoveraller, 12(!) halsband, 5 nylonkoppel, 3 läderkoppel, någon reflexgrej och en dragsele.
Allt ifrån 950 kr till 1800 kr, beroende på hos vilken instruktör och om de kör kursen "hos sig" eller ex i samarbete med brukshundsklubben. Det varierar med antal tillfällen beroende på, men i snitt 5-6 stycken, alternativt helgkurs på 12 timmar totalt. Jag kommer gå hos den billigaste (nyutex), då jag dessutom vunnit presentkort hos henne.