Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misstänker att Skägget har fått urinvägsinfektion :(
I ett par dagar har han gått till dörren och bett om att få gå ut. Något han aldrig gör annars då han inte alls har några problem med att hålla sig mellan rundorna.
Såg i går när jag klippte honom att han var lite kladdig på snoppen så nu går ju tankarna till att han kan har fått bakterier upp i urinröret. Har ringt kliniken och har fått en tid i morgon bitti. Han är gnisslig och lite rastlös men ute kissar och springer han som vanligt. Äter, dricker mm. Men bäst att kolla upp. Eftersom han är Dvärgschnauzer räds man ju även stenar.

X7VIyiG.jpg

Vill du gå uuuuuuuut!?!
z79qNMk.jpg

Gissa vad han svarade? :rofl:

Någon här i tråden som har några bra tips om läsning ang. klickerträning? Tänkte klicka in Tonto och se om det är något som kan passa oss. Men jag vet inte riktigt vart jag ska börja.

Jag har nog blivit lite hemmablind, men idag insåg jag hur jäkla fet min hund har blivit. Hon har seriöst ingen midja alls och ser mer eller mindre ut som en tunna :( En viss del är nog kortisonets fel, för minskad fodermängd har hon redan. Tyvärr kan jag inte röra mig så mkt som jag skulle vilja på promenaderna, även om det blir bättre och bättre (är bara händerna som ska bli bättre så man klarar gå med barnvagnen) ,och det gör ju inte speciellt stor nytta på hundstackarn.
Nån som gillar att motionera som vill låna en hund ett tag? :D ;)

Hur långt bort i från mig bor du och går din hund ihop med 5kg pinne tik?, jagar?
Jag bor en bit ifrån värnamo, vart bor du?
Hon har gått ihop med alla hundar hon träffat hittills och är världens snällaste. Och egentligen väldigt mesig. När syrrans j*vla chihuahuaor (förlåt alla vavva-ägare) skäller och morrar och gör en massa utfall, vilket de gör mest hela tiden, så kravlar hon hellre upp i mitt knä än att göra något elakt.
Har aldrig jagat något annat än vår katt när de leker :)

Nu sitter hon förvisso på bilden men man får ju ett hum om hur tjock hon faktiskt är :S

Idag var första gången på tävlingslydnadskursen. Jag är rätt nöjd även om jag hade några synpunkter.

Vi tränade mycket kontakt och koncentration. Instruktören kommentar var att Lego hade härlig positiv energi men väldig lite tålamod så vi fick tips att jobba efter och det funka kanonbra.

Det jag tyckte va trist va att vi va 10 ekipage och en instruktör och vissa ekipage fick väsentligt mer tid av instruktören. Jag och Lego kanske fick 10 minuter med instruktören dom 2 timmarna vi hade kurs.
Hoppas det blir bättre resten av gångerna och att upplägget blir annorlunda

Var och tränade på klubben nu ikväll och fick höra något för mej väldigt märkligt.
På filmen kan ni höra en kort stund av ljudet. Vi var där i säkert 3 timmar och det hördes till och från hela tiden. Någon som har en aning?

(@AraSlei , @Snurrfian , @lady_vip taggar er eftersom ni är mycket ute i skog och mark och dessutom jägare(?), tänker att ni kanske har koll?)

Jag bor en bit ifrån värnamo, vart bor du?
Hon har gått ihop med alla hundar hon träffat hittills och är världens snällaste. Och egentligen väldigt mesig. När syrrans j*vla chihuahuaor (förlåt alla vavva-ägare) skäller och morrar och gör en massa utfall, vilket de gör mest hela tiden, så kravlar hon hellre upp i mitt knä än att göra något elakt.
Har aldrig jagat något annat än vår katt när de leker :)

Nu sitter hon förvisso på bilden men man får ju ett hum om hur tjock hon faktiskt är :S
Äsch då,då skilljer det ju en bit mellan oss,vi bor 13 mil norr om Jönköping.

Det var ju onekligen likt.
Har du nån uppfattning om varför "vår" räv ropade så mycket?
När vi först hörde den trodde vi att nåt höll på att dödas av nåt rovvilt men blev mer och mer tveksamma eftersom det återkom och höll på så länge.

What does the fox say... :D

Deras parningstid börjar i januari, så jag gissar att det kan ha varit något lockrop på en tjusig dam. Det var bara en räv ni hörde?

http://gamla.mitti.se/skrikande-rav-ledde-till-polisutryckning/

;)

What does the fox say... :D

Deras parningstid börjar i januari, så jag gissar att det var något sådant. Det var bara en räv ni hörde?

"Dingdinding diggedindingding" Nåt sånt är det va!? (helsike vad svår den raden var att få på pränt ;) )

Ja, jag tror det men jag är inte helt säker.
Spännande saker man kan få uppleva på brukshundklubben emellanåt! :)

"Dingdinding diggedindingding" Nåt sånt är det va!? (helsike vad svår den raden var att få på pränt ;) )

Ja, jag tror det men jag är inte helt säker.
Spännande saker man kan få uppleva på brukshundklubben emellanåt! :)

Precis :D

Åh, hann ändra lite innan ditt svar! Läs artikeln jag länkade till, och var glada att ni inte polisanmälde :angel:

Men det var säkert ett parningsläte av något slag :)

Var och tränade på klubben nu ikväll och fick höra något för mej väldigt märkligt.
På filmen kan ni höra en kort stund av ljudet. Vi var där i säkert 3 timmar och det hördes till och från hela tiden. Någon som har en aning?

(@AraSlei , @Snurrfian , @lady_vip taggar er eftersom ni är mycket ute i skog och mark och dessutom jägare(?), tänker att ni kanske har koll?)

Håller med @AraSlei De skriker ju väldigt "läskigt" även i vanliga fall, fast värsta ljudet är när en vildkanin blir tagen av ett rovdjur, det låter som ett spädbarnsskrik i panik:nailbiting:
/lantortsbo:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 146
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar