Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill inte ha fler vinterbadare :D Fast i Gissas fall blev straffet direkt,isflak i kanalen och 3km till bilen .:angel:
Ammo tog sig med mycket möda upp, sen jagade han några fler ankor innan han (här var jag lite imponerad) tänkte ut att han var tvungen att springa tillbaka och runt för att komma tillbaka till oss.
Han är billig som fasen idag, men jag är iaf nöjd med att veta att han faktiskt använder hjärnan när han blir frustrerad.

Min var smutsprickig innan hon kastade sig i kanalen :devil:
Nej, men du kan få en 10 månaders odräglig dobermann hane om du vill. Han badade i ån nyss..

Jag är glad att jag har en hund som inte badar frivilligt :angel:

Min var en ål att klippa klorna på, jag får lägga ner honom i famnen på rygg för att kunna klippa dom och idag var jäkligt besvärlig och slingrade sig friskt. Inte läge att ramla ur famnen på matte när hon sitter på en stol och hundfan bara väger 4 kg.... Dom där pinnarna han har till ben går nog av rätt lätt om det vill sig illa :meh:

Synd bara att han inte förstår det själv....

Jag är glad att jag har en hund som inte badar frivilligt :angel:

Min var en ål att klippa klorna på, jag får lägga ner honom i famnen på rygg för att kunna klippa dom och idag var jäkligt besvärlig och slingrade sig friskt. Inte läge att ramla ur famnen på matte när hon sitter på en stol och hundfan bara väger 4 kg.... Dom där pinnarna han har till ben går nog av rätt lätt om det vill sig illa :meh:

Synd bara att han inte förstår det själv....
"frivlligt" ;)
Det är översvämmning i ån, så det såg grunt ut och sedan tog han ett skutt efter en anka och hamnade där det var superdjupt och strömt. Först var jag lite nervös men när han kom upp (på andra sidan..) var jag mest förbannad..

"frivlligt" ;)
Det är översvämmning i ån, så det såg grunt ut och sedan tog han ett skutt efter en anka och hamnade där det var superdjupt och strömt. Först var jag lite nervös men när han kom upp (på andra sidan..) var jag mest förbannad..

Jag brukar kasta i honom på somrarna och då simmar han glatt in till land igen och får värsta glädjefnattet och springer runt som en nackad höna :o

Han hoppar över vattenpölarna ute, han avskyr vatten :cautious:

Brukar säga att det är förra uppfödarens fel att han är som han är. Men nu har jag ägt honom längre än vad dom gjort så jag får nog helt enkelt förlika mig med tanken på att det är jag som är boven till hans beteende :banghead:

Jag har blivit blåst, han är ju inte renrasig så jag borde ju ha kunnat forma honom till att bli precis som jag vill ha honom :meh:

Brukar säga att det är förra uppfödarens fel att han är som han är. Men nu har jag ägt honom längre än vad dom gjort så jag får nog helt enkelt förlika mig med tanken på att det är jag som är boven till hans beteende :banghead:

Jag har blivit blåst, han är ju inte renrasig så jag borde ju ha kunnat forma honom till att bli precis som jag vill ha honom :meh:

Vem ska jag skylla på? Har haft henne sen bebis.

Jag tänker att någon av de som jagar kanske vill ha den aspirerande fågelhunden Ammo. @lady_vip eller @AraSlei kanske? :angel:
Han ser ju nästan ut som en weim om man bara färgar om honom..:grin:
Hmm... Nejtack:D tror inte att han står för fågel om han hoppar i så;)

Min gamling gjorde en liknande grej när vi precis flyttat till Malmö och jag rastade på Ribban. Jag var så fokuserad på unghunden, så plötsligt var jag av med den gamla. Såg mig om, ingen hund. Men så hör jag ett "splasch" följt av "kvack kvack kvack" och ser flygande ankor... Visste precis var hon befann sig då:D

Var glad för det! Jag blir så ohyggligt frustrerad på schäfern nu när det är lera överallt, Monster trippar försiktigt runt eller skuttar över pölarna och letar hela tiden torraste/renaste vägen att gå. Schäfern däremot... :cautious:
Klafs, klafs, klafs, ssscchhhhhhllllorrrrrfffff, klafs, klofs, plask, slask... :arghh: :banghead: :rage:
Suck.
Förstår inte aaaaaaalls vad du menar:angel:

Hmm... Nejtack:D tror inte att han står för fågel om han hoppar i så;)

Min gamling gjorde en liknande grej när vi precis flyttat till Malmö och jag rastade på Ribban. Jag var så fokuserad på unghunden, så plötsligt var jag av med den gamla. Såg mig om, ingen hund. Men så hör jag ett "splasch" följt av "kvack kvack kvack" och ser flygande ankor... Visste precis var hon befann sig då:D
Alltså ni har sånna krav på era jakthundar :confused::mad: Räcker det inte med att de jagar?? :confused::D

Hahah ja lätt att hitta dem då iaf..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 272
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 034
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?