Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Zippo vill ha henne. Han är lite hungrig, var ju tvungen att fasta i 12 timmar!Nu kanske det är någon som vill ha henne, ren,varm,nästan torr, nerbäddad i soffan och luktar hallo kitty, någon?
Han hinner inte ta henne innan hon har satt sig i nosen på honom alt. sprungit så snabba snirkliga rundor så han står som ett fån o letar efter krypet.Zippo vill ha henne. Han är lite hungrig, var ju tvungen att fasta i 12 timmar!
Hahaha! Men hon är en "vanlig" pinne va? Ingen dvärg? Dvärgpinnar är nämligen det värsta han vet Svansen rakt upp, öronen mitt uppe på huvudet, snabba, ryckiga rörelser och skäller och morrar konstant..Han hinner inte ta henne innan hon har satt sig i nosen på honom alt. sprungit så snabba snirkliga rundor så han står som ett fån o letar efter krypet.
Pinnar går inte här - dom får gängstryk av damernaNågon som vill ha en pinne? Den är billig,blöt och luktar illa men väluppfostrad.
knappt 5kg,ca 27cm,skäller inte men morrar o raggar ,står som en stenstod o hävdar sin rätt i världen.Mao en hyfsat kaksig liten dam.Hahaha! Men hon är en "vanlig" pinne va? Ingen dvärg? Dvärgpinnar är nämligen det värsta han vet Svansen rakt upp, öronen mitt uppe på huvudet, snabba, ryckiga rörelser och skäller och morrar konstant..
Ta inte hit henne om du vill ha henne kvarknappt 5kg,ca 27cm,skäller inte men morrar o raggar ,står som en stenstod o hävdar sin rätt i världen.Mao en hyfsat kaksig liten dam.
Jag träffade precis en bekant som skaffat sig en sheltie valp, och när jag satt och klappade den lilla krabaten så såg jag att den hade kluddbitar på/i öronen. Frågade min bekanta varför hon satt kludd i öronen på hunden och fick svaret att det var för hans öron inte ville lägga sig ner.
Vet ju att sheltie har "vikta" öron, men kom ändå att fundera på, är det vanligt att man gör så?
Nu kan jag inget om rasen ska tilläggas och vet inte hur pass viktigt det är med liggande kontra stående ögon, men är inte det en form av defekt då om öronen inte vill lägga sig naturligt? Liksom, man "fuskar" till sig en "korrekt" hund genom att tynga ner dem i förhoppning att de ska stanna där?
En kvälls fundering från en nyfiken
Jag träffade precis en bekant som skaffat sig en sheltie valp, och när jag satt och klappade den lilla krabaten så såg jag att den hade kluddbitar på/i öronen. Frågade min bekanta varför hon satt kludd i öronen på hunden och fick svaret att det var för hans öron inte ville lägga sig ner.
Vet ju att sheltie har "vikta" öron, men kom ändå att fundera på, är det vanligt att man gör så?
Nu kan jag inget om rasen ska tilläggas och vet inte hur pass viktigt det är med liggande kontra stående ögon, men är inte det en form av defekt då om öronen inte vill lägga sig naturligt? Liksom, man "fuskar" till sig en "korrekt" hund genom att tynga ner dem i förhoppning att de ska stanna där?
Var kan jag hitta detta?Någon som minns att jag skrev om en uppfödare som gav sig på mig och försökte sätta dit mig för doping för någon vecka sedan? Iallafall, idag var hen igång igen. Jag la upp en uppställningsbild på Zippo där han var nykastrerad och skrev att han gjort BAER-test idag och konstaterats fullt hörande. Fick många kommentarer om han han är så fin. Men det stack ju visst i ögonen så då var hen tvungen att kladda ner att "Det är sååå konstigt att ingen reagerar på hans ärr. Han är opererad för han har problem med uratstenar och det är olagligt att avla på!". Mmmm han är opererad. Men varför ska folk "reagera på hans ärr"? Det är inte direkt så att jag har mörkat att han är opererad eller försökt dölja det. Och det är INTE mot varken SKK's eller rasklubbens regler att avla på en hund som haft stenar, sen är det väl upp till var och en att ha sin åsikt om det. Men nu är ju inte ens min hane avlad på, så värt att ta upp det..? Det sticker väl i ögonen att min hund är frisk (och snygg), hen fick avliva sin hund pga ständigt återkommande stenar.
På min facebook. Men kan skicka en printscreen till dig, för jag blockade idioten.Var kan jag hitta detta?
Nej jag tog bort kommentaren@isafore så om jag blir vän med dig på fb,kan jag då ge på den där idioten? (japp jag är ingen fb användare egentligen)
Börjar ju likna trakasserierNågon som minns att jag skrev om en uppfödare som gav sig på mig och försökte sätta dit mig för doping för någon vecka sedan? Iallafall, idag var hen igång igen. Jag la upp en uppställningsbild på Zippo där han var nykastrerad och skrev att han gjort BAER-test idag och konstaterats fullt hörande. Fick många kommentarer om han han är så fin. Men det stack ju visst i ögonen så då var hen tvungen att kladda ner att "Det är sååå konstigt att ingen reagerar på hans ärr. Han är opererad för han har problem med uratstenar och det är olagligt att avla på!". Mmmm han är opererad. Men varför ska folk "reagera på hans ärr"? Det är inte direkt så att jag har mörkat att han är opererad eller försökt dölja det. Och det är INTE mot varken SKK's eller rasklubbens regler att avla på en hund som haft stenar, sen är det väl upp till var och en att ha sin åsikt om det. Men nu är ju inte ens min hane avlad på, så värt att ta upp det..? Det sticker väl i ögonen att min hund är frisk (och snygg), hen fick avliva sin hund pga ständigt återkommande stenar.
Ja, bajskorven är uppfödare Senaste kullen avlades det på C-höfter, men hunden hade ju så vacker ögonfärg så det vägde ju upp Då kan ju min hunds stenar kanske vägas upp med att han är friröntgad, OCH har vacker ögonfärg?Börjar ju likna trakasserier
Är bajskorven uppfödare?
Jag hade nog bara bett bajskorven att länka den regeln olagligheten.
JössesJa, bajskorven är uppfödare Senaste kullen avlades det på C-höfter, men hunden hade ju så vacker ögonfärg så det vägde ju upp Då kan ju min hunds stenar kanske vägas upp med att han är friröntgad, OCH har vacker ögonfärg?
Hahaha ja det hade jag ju kunnat gjort. Mycket intressant med tanke på att jag vet minst en hane som har en hel kull valpar reggade efter sig, trots att han har haft stenar Nu raderade jag kommentaren och blockade bajskorven. Försöker radera den negativiteten ur mitt liv. Men såklart det sticker i ögonen på folk när jag bryter mot jantelagen, jag är extremt stolt och nöjd över min hund.
Börjar fundera på vad det är för sorts uppfödare jag har runt omkring mig egentligen.. Denna bajskorv är dock ingen jag har runt omkring mig, har aldrig pratat varken med eller om människan innan.