eller du har ju tittat på rasdata så du kan väl PMa migEn av "dina" raser
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
eller du har ju tittat på rasdata så du kan väl PMa migEn av "dina" raser
Vílken bullshit!Börjar 11:15! Ingen som har kollat? Behöver klaga
Klippet är länkat i TheaH inlägg till red chilimen va fan,nu måste jag ju leta o titta,kan någon länka till mig är ingen data människa,please!
Reagerade också på att hundarna grymtade överdrivetVílken bullshit!
1 hon föder upp utställnings hundar
2 lyssnar man noga i slutet av inslaget så hör man hur en eller flera hundar snorklar
Visst är det! Och att det blev en sån skillnad efter att han parat. Innan var han ju väldigt intresserad bara de löpte. Men hans uppfödare sa att jag mest troligt skulle märka skillnad på honom efter att han parat. Och det gör jag ju!Intressant hur "säkra" många hanar kan vara på när det är dags. Jag har fått lära mig att en "bra" hane lägger ingen energi på en icke mottaglig tik. Sen om det är sant el falskt eller hur man väljer att tolka vad som är bra låter jag vara osagt.
När vi var hos uppfödaren sist så nosade hanen bara på tiken sen lekte de med varsina pinnar istället. Uppfödaren sa "Med tanke på XX intresse säger jag kom tillbaka på onsdag. ".
Jag tyckte det lät lite länge beroende på antal dagar in i löpet men, men....det visade sig stämma.
Typ så var min också förut! det är häftigt vilken skillnad det blir!Jag har två avelshanar hemma, och två intakta tikar. Vi kan i princip ha dem ihop hela löpet (särar ju på dem när vi inte kan ha koll ändå ) för de bryr sig inte nått förns det skulle vara dags för parning. De är stensäkra på det
Min tredje hane (som inte parat) tycker typ att tikarna är suveränt gulliga 2 månader innan de ska löpa och till 2 månader efter...
Den erfarenheten kommer...med tiden och erfarenhetenVisst är det! Och att det blev en sån skillnad efter att han parat. Innan var han ju väldigt intresserad bara de löpte. Men hans uppfödare sa att jag mest troligt skulle märka skillnad på honom efter att han parat. Och det gör jag ju!
Det är så roligt att det oftast stämmer det hon säger, jag vill också ha den kunskapen/erfarenheten!
Håller tummen,men är inte han redan testad? Det brukar väl göras som valp.Imorgon ska pricken hörseltestas, håll tummarna för oss!
Tack!Håller tummen,men är inte han redan testad? Det brukar väl göras som valp.
Jaha! Jag hade en vän som födde upp dom o hon testade dom som valp så jag trodde alla gjorde det.Tack!
Långt ifrån alla hörseltestar sina valpar. Det har dock blivit mer och mer vanligt. Min är ju strax över 3 år, då var det inte lika vanligt att man testade. Eller alltså, de flesta testar ju med "uppfödarmetoden" för att se så inte valpen är döv iallafall. Men BAER gör inte alla.
Jag tycker det är vettigt att testa valparna. Men det handlar ju i mitt fall mest om att jag vill veta vilka valpar som kan vara intressanta för framtida avel, och jag vill ju ha fullt hörande hundar i avel. Vissa uppfödare bryr sig inte om hunden är fullt eller enkelsidigt hörande, så för dem spelar ju inte testet någon roll. Inte heller för hundar som inte ska gå i avel då det sägs att enkelsidigt hundar ska funka lika bra som fullt hörande hundar. Dock säger veterinärerna att man märker på hunden om den inte är fullt hörande. Har inte märkt något annorlunda med min, så jag tror att han är fullt hörande. Vore skönt, då är han friröntgad, fulltandad och fullt hörande.Jaha! Jag hade en vän som födde upp dom o hon testade dom som valp så jag trodde alla gjorde det.
Har du hört något om vapparna?
Vad skönt att allt verkar ha gått bra! Duktiga du.Jag tycker det är vettigt att testa valparna. Men det handlar ju i mitt fall mest om att jag vill veta vilka valpar som kan vara intressanta för framtida avel, och jag vill ju ha fullt hörande hundar i avel. Vissa uppfödare bryr sig inte om hunden är fullt eller enkelsidigt hörande, så för dem spelar ju inte testet någon roll. Inte heller för hundar som inte ska gå i avel då det sägs att enkelsidigt hundar ska funka lika bra som fullt hörande hundar. Dock säger veterinärerna att man märker på hunden om den inte är fullt hörande. Har inte märkt något annorlunda med min, så jag tror att han är fullt hörande. Vore skönt, då är han friröntgad, fulltandad och fullt hörande.
Var ute idag och hämtade saker som jag glömt. Tiken med minivalparna hade hen lyckats massera bort mjölkstockningen på och valparna mådde bra. Tiken jag var på Strömsholm med var bättre, ingen feber och masserades flera gånger om dagen. Hennes valpar mådde bra också.
Någon som vill ha en pinne? Den är billig,blöt och luktar illa men väluppfostrad.