Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade nyss av att valpen sa att hon behövde ut. Hinner inte mer än tänka "hon borde väl inte behöva ut nu?" förrän hon kissar en sjö vid dörren. Hon som inte kissat inne på någon månad. Gah. Hoppas att jag sover om någon minut.

Dygn 16.
Nu får hon se till att bli knullbar här:mad:
Det är sååå träligt att gå och vänta. Hon har mognat något men inte som vi är vana vid att våra egna gör. Men alla är ju individer....
Så vi åker till uppfödaren i morgon eftermiddag igen och ser hur hundarna reagerar på varandra. Blir det inget blir detbprog-test på Tors, då hinner vi få det svaret innan helgen.

Men jäklar vilken go och enkel hund detta är. Hon kan gärna få stanna länge:p
Min ena tik hade sitt höglöp dag 24-28 senast ;)

Appropå höglöp så sa min kompis att hennes tik var i höglöp när vi sågs, och min hane brydde sig inte nämnvärt. När vi sågs en 5-6 dagar senare för en promenad var han helt knäpp och jag hade bara lust att dö ungefär. Berättade det för uppfödaren som sa att nja, då var hon nog inte i höglöp första gången vi sågs, det är nog större chans att min hane "talade om" rätt än kompisen..
Nåja, ingen större skada skedd, vi visste ju att hon löpte så de var kopplade hela tiden.

Senast ändrad:
Åh, min gammelhund har börjat med en ny, otroooligt störig vana :p Han vill plötsligt leka flera gånger om dagen med unghunden vilket i sig är jätteroligt såklart. Men när han ska få igång unghunden så står han still och skäller något helt otroligt gällt skall så det ekar i kaminen och låter fruktansvärt. Mina öron :arghh::arghh::arghh:

Åh, min gammelhund har börjat med en ny, otroooligt störig vana :p Han vill plötsligt leka flera gånger om dagen med unghunden vilket i sig är jätteroligt såklart. Men när han ska få igång unghunden så står han still och skäller något helt otroligt gällt skall så det ekar i kaminen och låter fruktansvärt. Mina öron :arghh::arghh::arghh:

Ett extra gilla för profilbilden:love:

Jag har ju förtvivlat mycket över hundmöten som jag inte tycker att vi blir bättre på. I går gick vi promenad i samhället (vilket vi gör 1-3 gånger i veckan sedan i somras) och han blev som vanligt helt fixerad vid en mötande hund, skällde galet och kastade sig. Efteråt var jag ledsen och framförallt rädd för att jag inte ska klara av hjälpa honom igenom det.

Senare på kvällen var jag ute i stallet och mockade. Ett av de få vardagstillfällen då jag hinner tänka tanken ut och flera varv.

Då slog det mig plötsligt att Lipton, för första gången sedan han var liten plutt, på promenaden idag varit nästan lika intresserad av mig som av alla dofter i stan. Han skällde och kastade sig förvisso efter hunden men han gav upp markant mycket fortare än vanligt. Vilka framsteg! Och samtidigt som han är i värsta könsmognaden. Han är ju helt fantastisk!

Jag har varit så fokuserad på att utveckling är lika med lyckat hundmöte att jag glömt alla lika viktiga erövringar på vägen dit. Jag tror det är det som jag älskar med barn och djur. Att man utvecklas tillsammans med dem.

Gubben har blivit så fruktansvärt tovig på sistone! Vet inte varför. I vanliga fall brukar jag bara kamma öron, ben, svans och där selen har suttit. Nu har han MASSA tovor längs med sidorna som jag inte upptäckt, så det blir till att klippa bort dem :(

Gubben har blivit så fruktansvärt tovig på sistone! Vet inte varför. I vanliga fall brukar jag bara kamma öron, ben, svans och där selen har suttit. Nu har han MASSA tovor längs med sidorna som jag inte upptäckt, så det blir till att klippa bort dem :(
:( Har han täcke på sig nu på vintern?

Ja, men det brukar han ha. Men nu när du säger det så är det här glansigt på insidan. Innan har han haft ett med flis. Det kanske är därför?
Min hund får tovor av täcket när det går fram och tillbaks, det flätar ihop sig och blir som en filtmatta. Blir så av alla täcken vi har haft :down:

Kan det vara vinterpälsen som börjar släppa och gör att det tovar sig lite extra?

Ärligt talat har jag aldrig märkt att han sätter särskilt mycket vinterpäls. Det är en cavalier och det är ju inte hans första, vinter så jag hade nog märkt det tidigare :) Gissar nu att det är täcket med den glansiga insidan, så ska investera i ett flis igen.

Nu är han iaf snyggt snaggad på sina ställen :angel: Visst är det inne nu att vara korthårig på sidorna och mer ovanpå... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 362
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 035
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden