Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Filmade ett pass precis... Har länge anat att han fuskar i liggande till sittande, och nu fick jag det bekräftat :nailbiting: Jäkla skithund :o Nu måste vi jobba på det också :grin:

Här är det ingen som lider några pinor... I februari ska han iväg och bo hos barnvakt medan jag hälsar på mina föräldrar i Portugal. Tjejen har också två borzoier och flera hektar inhägnad fårhage att tillgå, så då jävlar ska det bli åka av. Två snabba kompisar och massor med utrymme. Han kommer vara helt ledbruten när han kommer hem :p

Vilken perfekt hundvakt!

Har anmält oss till kurs, lydnad klass 1. Egentligen hade klass 2 passar bättre men med mitt jobb så är det svårt att gå kurs då jag jobbar vardagskvällar men den här kursen går på den kvällen som jag är ledig! :banana:

Så med en instruktör jag inte haft förut men som ska vara duktig sägs det så blir det nog kalasbra. Vi skulle träna uteslutande individuellt med coaching i små grupper så då får vi förhoppningvis möhlighet att finslipa dom där detaljerna som kan vara lite kluriga.

Har kikat efter kurser ett tag nu och varit öppen för det mesta i kursväg men det har alltid krockat med jobb, dom dagar då jag kunnat har det antingen inte varit nån kurs eller möjligtvis valpkurs så man får passa på när det typ stämmer.

Gah! Försöker hitta min vattentäta hundsko här hemma. Hade en i gummi, men den har inte behövs på något år... Nu behöver jag den till Aysu, men jag vet inte var den är. Vet inte heller var det går att köpa något liknande, de djuraffärer jag kollar på nätet nu verkar inte ha något. Någon som har tips på affär?

Gah! Försöker hitta min vattentäta hundsko här hemma. Hade en i gummi, men den har inte behövs på något år... Nu behöver jag den till Aysu, men jag vet inte var den är. Vet inte heller var det går att köpa något liknande, de djuraffärer jag kollar på nätet nu verkar inte ha något. Någon som har tips på affär?
Menar du en sån gummibubbla?

Ballongskor?

K278082.jpg

De finns ju så gott som överallt nu tror jag...?

Eller mer som en riktig gummistövel? Något sådant har jag sett på Teba har jag för mig.

6519_2065.jpg
6519_2065.jpg

6514_2060.jpg
6514_2060.jpg
6514_2060.jpg

Menar du en sån gummibubbla?

Ballongskor?

K278082.jpg

De finns ju så gott som överallt nu tror jag...?

Eller mer som en riktig gummistövel? Något sådant har jag sett på Teba har jag för mig.

6519_2065.jpg
6519_2065.jpg

6514_2060.jpg
6514_2060.jpg
6514_2060.jpg

Mer som gummistöveln som Monstermom har bild på.

MEN det verkar som om en bekant här i området har skor som jag kan låna till Aysu, de är för små till hennes giganthund :p Ska kika på dem imorgon. Hoppas att det löser sig :D

Dygn 16.
Nu får hon se till att bli knullbar här:mad:
Det är sååå träligt att gå och vänta. Hon har mognat något men inte som vi är vana vid att våra egna gör. Men alla är ju individer....
Så vi åker till uppfödaren i morgon eftermiddag igen och ser hur hundarna reagerar på varandra. Blir det inget blir detbprog-test på Tors, då hinner vi få det svaret innan helgen.

Men jäklar vilken go och enkel hund detta är. Hon kan gärna få stanna länge:p

Egentligen borde jag inte bry mig men det svider lite...min kompis som fick min vinthund William är inte bra med människor vilket gör att många verkligen inte förstår hur jag kunde ge henne min hund. Hon har fått höra detta i privatmeddelanden och även att jag sks ha tröttnat och gjort mig av med hunden. Det gör ont för jag la ner min själ i den hundens hälsa såpass att jag var på håret att bryta ihop. Istället insåg jag att vårt hem är för oförutsägbart för honom. Inte ett dåligt hem men dåligt för honom. Två skiftarbetande heltidare vilket visserligen innebar någon nästan jämt är hemma men han behöver rutiner och få besök. Jag blir så ledsen på inskränkta människor som tar för givet man är en kallhjärtad och självisk människa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
195
· Visningar
9 395
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar