Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Appropå höglöp så sa min kompis att hennes tik var i höglöp när vi sågs, och min hane brydde sig inte nämnvärt. När vi sågs en 5-6 dagar senare för en promenad var han helt knäpp och jag hade bara lust att dö ungefär. Berättade det för uppfödaren som sa att nja, då var hon nog inte i höglöp första gången vi sågs, det är nog större chans att min hane "talade om" rätt än kompisen..
Nåja, ingen större skada skedd, vi visste ju att hon löpte så de var kopplade hela tiden.

Intressant hur "säkra" många hanar kan vara på när det är dags. Jag har fått lära mig att en "bra" hane lägger ingen energi på en icke mottaglig tik. Sen om det är sant el falskt eller hur man väljer att tolka vad som är bra låter jag vara osagt.

När vi var hos uppfödaren sist så nosade hanen bara på tiken sen lekte de med varsina pinnar istället. Uppfödaren sa "Med tanke på XX intresse säger jag kom tillbaka på onsdag. ".
Jag tyckte det lät lite länge beroende på antal dagar in i löpet men, men....det visade sig stämma. :)

@TheaH Också tittat! Och blir främst förvånad över att de faktiskt tar upp ämnet på rapport, även om det var ett kort inslag. Positivt dock att det bollen börjar sättas i rörelse! Men man ska väl inte ha för höga förhoppningar än..
Och att de sa att hundarna var friska var nog på uppfödarens begäran:p

Rensade precis bland mina hundsaker, kan väl konstatera att selar och halsband borde det bli köpstopp på här hemma ett bra tag framöver. Men samtidigt vet man väl hur det kommer bli med den saken:angel:

Har dessutom anmält mig och Lex till en vardagslydnadskurs, bara hoppas vi får en plats. Hade verkligen behövt komma ut i klubbsammanhang igen också.

Rensade precis bland mina hundsaker, kan väl konstatera att selar och halsband borde det bli köpstopp på här hemma ett bra tag framöver. Men samtidigt vet man väl hur det kommer bli med den saken:angel:

Har dessutom anmält mig och Lex till en vardagslydnadskurs, bara hoppas vi får en plats. Hade verkligen behövt komma ut i klubbsammanhang igen också.
Eh, man kan aldrig ha för många :angel:;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 359
Senast: KesoNeso
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 035
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA