Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så stolt över min lilla hårboll! Det var bara vi som gick i skogen idag så hon kunde vara lös nästan hela rundan! Hon skötte sig dessutom superbra och var inte alls så döv som hon brukar. :angel: Så skönt att vi kan gå längs stigen och hon skuttar runt i skogen brevid. :love:

0EEC22E3-5340-4C7B-B3CA-F9892B8CD46F_zpsdoarb5wk.jpg

625BC236-38E4-499E-B01A-769C2067FC96_zpslfis9btk.jpg

349892BB-6CBE-4570-BC8A-1AC1D6F281BC_zpsvojpz3et.jpg

272A74D3-E757-4376-BB15-EDBD45F8102F_zpsyoirphvg.jpg

Kände mig dock som världens sämsta hundägare innan vi åkte. Hon hade precis sovit klart men så tyckte jag att hon skulle äta innan vi åkte så hon fick pilla i sig lite mat sen började hon pipa men så skulle jag bara byta om innan vi gick ut. Då står hon upp och kissar på sig! :o Herregud! Stackars liten! :cry: Hon som har varit så himla duktig nu sista dagarna så får hon inte ens en chans att gå ut. :banghead: Måste komma ihåg att alltid(!) gå ut med henne innan maten.

Efter att ha stämt av att det var ok att ta med ett "slyngel" på min hundklubbs gemensamma promenader var vi med i söndags. En intressant upplevelse som så mycket annat är med en 10-månads hund… Vi upptäckte snabbt att det ”passade” oss bäst att gå längst fram – där gick vi rätt hyfsat dvs. framåt utan att dra (mot de andra hundarna) och på rätt sida om matte!

Sen kom den 4-åriga Aussie tiken upp bredvid oss på gångvägen men Ascot brydde sig inte – Yes tänkte jag! Hade sten fokus på Ascot då ägaren till Aussin hade sagt innan promenaden att hennes hund inte gillade okända hundar (lite reaktiv). Någon minut senare skäller Aussitiken på Ascot vilket han tar som "nu leker vi" och gör lekinviter åt alla håll och skäller. :banghead: Vi stannar med tanke på vad ägaren har berättat om tiken men Ascot vill nu leka, suck. :( Antar att jag missade något Ascot gjorde trots mitt fokus.

Längtar tills Ascots tvåårsdag (om han nu är "mogen" då)!!! :cautious:

@OTCA Är det en retriever du har?(Tycker det ser ut så på avatarbilden) Om så är fallet kan jag ju meddela att jag fortfarande går och väntar på att min labrador ska bli "mogen".. Han fyller 4 nu i vår:angel: Och min golden, som fyllt 2, ska vi inte ens prata om.. :D

Tanken är att jag ska gå ringsekreterarutbildning nu under våren, och fått plats på en. Men hen som håller i kursen verkar inge vidare trevlig ( åtminstone på mail) vilket gör att trots att jag varit så pepp innan nu börjar känna lusten dala.. Är student så kursavgiften är ganska stor för min plånbok, och då känns det inget vidare om utbildningen blir en besvikelse p g a kursledaren:down:

Även lite nervös över att jag ska båda hundarna helt själv i en vecka, att gå ut och gå med båda samtidigt är verkligen ett helt projekt vissa dagar:nailbiting:

Iofs diskade sig båda två förra året :o:D
Dock på det "bästa sättet" dvs de släppte inte.. :angel: Ammo's pappa vägrade släppa apporten, och faster vägrade släppa efter modprovet :grin:
Nu när det blev VM så blir det ett spår mindre för sambon att lägga på den tävlingen här hemma som annars hade varit aktuell för den ene. Förra året trampade han runt i spårmarken dygnet runt nästan under en hel helg :grin:

Jodå. @Wingates får träna lite extra på det bara ;)

Hahaha, blir kul att se om vi får till det med den där helgen när sambo får figga åt dig. Han och Ammo kanske lir liggandes där ute på gräsmattan hela kvällen :laugh:

(Vi har samma krux med vår gammeltant)
Hahah! Han kanske är föralltid fastmonterad i ärmen? :D Hittils släpper han kampsaker iaf.. men jag vet att de kan bli värre ju mer de mognar.
Kamplusten var lite sisådär ett tag, men de senaste dagar har han suttit som fan i kampleksaker!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
195
· Visningar
9 431
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!