Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det va inte lite extra hon fått då :o;)

Här måste jag tag tag i eländes-Mini-hunden, för nu har dom fått rätt mycket ben sista tiden och hon har gått upp ett hekto till. Låter lite, men hon borde väga 5.0 kg och väger 5,7 :mad: Förbaskade lättfödda hund. Ska jag börja väga dom små revben hon får, så lär det inte bli nåt alls i skålen :meh:

Haha, nä, inte så lite extra! Jag fick en chock första gången som jag vägde upp 400g nu när hon skulle banta. Förstod inte hur hon skulle kunna bli mätt på så extremt lite :angel:

Hoppas det går att få ordning på Mini också, så att hon blir Mini på riktigt ;) Svårt när hon ska äta så lite att det knappt blir något alls...

Njae :D 15kr i timmen kostar det att stå på gatan... Men 1:an stannar vid Gärdet om du vill åka buss :)
Det bästa är egentligen att gå mellan husen på Gärdet, för det är där dom huserar. Ute på själva Gärdet har jag knappt aldrig sett kanin, men på kvällspromenaden runt kvarteret kan jag se typ 15st :p
Nu har de skjutit av en del dock, så det är inte alls lika många som i somras.
Kvällspromenad om någon månad mellan husen vid Gärdet alltså! Det ska jag försöka få till :D

Sa i dag har min lilla Princess Diva varit duktig. Jag stod vid banken och lagade mat. Det var kyckling och allt mojligt ute ... men sa oppnade jag en ask Ruccola/Arugula (kommer inte ihag vilket som ar Engelska och vilket som ar Svenska sa har efter ett glas vin:angel:) och tappade omedelbart ner ett litet blad pa golvet.
Diva Ryckte till, Kastade sig upp helt handlost men nar hon nastan var framme for att sluka det kom hon ihag sig och stannade med en ganska olycklig uppsyn. :love: Jag beromde, tog upp det lilla bladet och gav henne flera att ata istallet. Knappa hund, hon gillar verkligen sallad.:confused:

Har precis klickat hem 30 kg färskfoder i 5kgs klumpar. Varannan månad fyller jag min frys (och ett par kg hos mor och far :angel:) proppfull av hundmat och längtar tills hundarna börjar äta, så jag kan stoppa egen mat i frysen igen (har inte plats med en frys till) :p Men det blir så mkt billigare så här! Dock är det alltid med lite bävan jag får hem jättepaketet... tina i duschen, hacka upp, portionera i en kilos klumpar. Vad gör man inte? Tur att det bara är varannan månad :D

Rensar bland lite hundsaker som har legat i ett hörn i vardagsrummet :angel::o
U36e0AJ.jpg

Nej, jag är inte en samlare, jag behöver allt :crazy::nailbiting::crazy:

Ähhhhhhh,Oooooooooooooh,joooooooooooo du är en horder.:D
Har du också saker som parar sig i skåpen/hörnen/i lådorna?
Och jag har inte ens kollat igenom hallen :o:o:o

Absolut! Jag trodde jag hade två utställningskoppel, ett grönt och ett svart men det visade sig att jag hade 11 :nailbiting: Jag ställer inte ens ut med mina koppel, de är bara för ringträning :crazy:

Och jag har inte ens kollat igenom hallen :o:o:o

Absolut! Jag trodde jag hade två utställningskoppel, ett grönt och ett svart men det visade sig att jag hade 11 :nailbiting: Jag ställer inte ens ut med mina koppel, de är bara för ringträning :crazy:
Jag är likadan fast med hundgodis och hundmat. Hela potatiskällaren (garderobsstorlek) är proppfull. :o

Inte konstigt att en del tycker hund är dyrt:cool:

Skägget har:
2 halsband (ett reflex, en kedja)
2 selar
2 koppel (ett långt läder och ett tunt, lätt för nosework)
1 regntäcke
1 termotäcke.

Förutom att jag bytte halband 2 ggr medans han växte så har jag inte köpt mer.
Leksaker har vi inga. De har sina pinnar och märgben ute. Allt annat förstör de stora hundarna på en nanosekund:mad:

Inte konstigt att en del tycker hund är dyrt:cool:

Skägget har:
2 halsband (ett reflex, en kedja)
2 selar
2 koppel (ett långt läder och ett tunt, lätt för nosework)
1 regntäcke
1 termotäcke.

Förutom att jag bytte halband 2 ggr medans han växte så har jag inte köpt mer.
Leksaker har vi inga. De har sina pinnar och märgben ute. Allt annat förstör de stora hundarna på en nanosekund:mad:
:D Jag är inte lika ekonomisk som dig :angel: Men det mesta är köpt begagnat :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
197
· Visningar
9 478
Senast: Nordthor
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar