Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev så irriterad. Gick ur gruppen för rasfolket på facebook, orkar inte se vad folk skriver.. Lugnare såhär. Dock skickar min kompis passa printar därifrån nu, håller på o bli oxtokig igen :p
Jag fattar inte vad det är med hundfolk just på fb. Här på buke är hundfolk vettiga människor men i t ex vetbase är de ofta galna. Många kan inte ens stava (vilket hundfolk på buke kan) och de skriver helt sanslöst aggressivt. Någon kan beskriva ett problem på nivån "veterinären hade inte tid förrän imorgon" så svarar någon på nivån "anmäl det jävla aset!!!"

Vad är skillnaden mellan buke och facebook?

Jag var precis ute på en ordentlig långpromenad med hundarna. Innan vi gick ut tänkte jag "Nejnejnejnej, jag vill inte idag!" men efter att ha gått en stund så kändes det underbart ute :D Det var en hel del människor ute men i princip bara motionärer av olika slag. Bästa typen av människor eftersom de har så fullt upp med att tänka på sin träning att de inte bryr sig om att försöka få kontakt med mina hundar. Det resulterade i att vi kunde vara ute och gå i två timmar, hundarna fick tyvärr vara kopplade nästan hela tiden, men ändå kändes det lugnt och fint.

och justja, Aysus nya skor med "vattentätt" tyg fungerar utmärkt. Trots två timmar i snö i lugnt tempo så var de torra på insidan :banana:

Jag fattar inte vad det är med hundfolk just på fb. Här på buke är hundfolk vettiga människor men i t ex vetbase är de ofta galna. Många kan inte ens stava (vilket hundfolk på buke kan) och de skriver helt sanslöst aggressivt. Någon kan beskriva ett problem på nivån "veterinären hade inte tid förrän imorgon" så svarar någon på nivån "anmäl det jävla aset!!!"

Buke består till stor del av välutbildade kvinnor :angel:

Det roliga är ju att användarna på buke är betydligt mer anonyma än fölk på Facebook, ändå har vi få troll och idioter - särskilt här på hund. Det är så jäkla skönt.

Buke består till stor del av välutbildade kvinnor :angel:

Det roliga är ju att användarna på buke är betydligt mer anonyma än fölk på Facebook, ändå har vi få troll och idioter - särskilt här på hund. Det är så jäkla skönt.
Ja, just den där aspekten med anonymitet förvånar mig också. Här är folk anonyma och uppför sig ändå som folk, på fb skriver de helt galna grejer med namn och bild. :confused:

Jag undrar om det kan vara så att här på Hund är de flesta aktiva väldigt kunniga. De som bär sig illa på fb är kanske folk som inte kan så mycket hund och därför tar till en massa osakliga kommentarer istället.

Här började dagen med buss bort till bästa promenadstället. Lillpumin i flexi och gubben lös. Strålande väder, så det gjorde knappast något att vi gick vilse och rundan tog en halvtimme extra. När vi är nästan tillbaka följer sista biten en bäck och där byter jag kopplad hund, så gubben går i flexi och lillpumin är lös. Det dröjer ungefär en minut innan jag lyckas tappa flexit och gubben springer ner till bäcken i full karriär och ut på isen. Han älskar att bada... även vintertid :meh: Jag vrålar efter honom. Några sekunders tvekan, där jag liksom ser hur han funderar "Är det värt det?" så kommer han tillbaka. Blöt om benen men inte mer.

Nu har jag precis klippt lillpumin, tyvärr blev det jättefult :angel: Får ansa lite senare och hoppas att jag inte stöter på uppfödaren, som alltid säger "han är så fruktansvärt snygg!"... ;)

Tanten är lite grinig och sur. Hon gillar inte kylan. Tittar ut genom fönstret och fnyser. Kissar snabbt och vill in till sin soffa under sin filt på morgonen. Hon hälsar att en semesterlägenhet i Barcelona hade passat fint just nu.

I övrigt en så himla vacker dag - strålande sol. Försökte övertala Tant att gå skogspromenad men det blev mestadels tjurigt protestskyndande. Bajsa fort som tusan och gå hem!

Angående att möta hundar så känns det som vi bara gör det när jag precis kommit utanför dörren med en understimulerad och gärna bajsnödig hund som redan är på tårna, aldrig annars när jag är ute på långpromenad med lugn, sansad och välaktiverad hund. :meh:

Hahahahaha, här gjorde det enorm skillnad att gå från 2 till 3 - vilket jäkla flockmentalitet det blev av högen :nailbiting: Fast å andra sidan har mina rätt mycket temperament, men det är bra mycket mer stök ute nu när valpen ska "vaktas" om jag går med alla :p

Och jag upplever i princip raka motsatsen, ju fler hundar som går med mig, desto mindre intresserade är de av ev mötande eller spännande viltspår. Ofta promenerar vi med 10-20 BCs och två-fyra personer.

Hemmaflocken var lite skarpare mot utomstående när valpen var liten, men nu är hon inte längre behov av skydd. Tydligen ;)

Modereringen. Och tillgängligheten. Men jag tycker att det är precis lika illa på iFokus och Vovve. Jäkla dagis.

Jag orkar öht inte med hundgrupper på facebook, läser pliktskyldigt ibland men blir alltid bitter och trött! ;)

Modereringen. Och tillgängligheten. Men jag tycker att det är precis lika illa på iFokus och Vovve. Jäkla dagis.

Jag orkar öht inte med hundgrupper på facebook, läser pliktskyldigt ibland men blir alltid bitter och trött! ;)
Fast här verkar inte ens behöva modereras? Men ok, det kanske är modereringen historiskt sett som gjort att bara de som kan uppföra sig är kvar.

Nu är isen på Hjälmaren tjock nog för att de ska köra rally, så då vågar jag mig ut med hundarna också :rofl::love: Så vackert, ångrar att jag inte tog med systemkameran ut!

12540647_10153474878628666_4025366799628242648_n.jpg

1493257_10153474892658666_8780080805713304106_n.jpg

Lilla Ale börjar få långa ben och hänger med de stora grabbarna riktigt bra nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
187
· Visningar
8 950
Senast: Trott
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 026
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar