Du kan få testa att fotografera Ebrah någon gång, du kommer känna dig som en proffsfotograf då
Blir bilderna bara skarpa så blir de bra, hon är löjligt lättfotograferad. Aysu däremot... Hon gillar inte om jag försöker "arrangera foton" (typ: stå still så att jag kan fotografera en porträttbild). Visst står hon still eller gör som jag säger på annat vis, men hon ser alltid så ledsen ut
För att vara saluki är hon väldigt svårfotograferad.
Det jag först och främst rekommenderar i så fall är att skaffa en stationär skärm att koppla in i laptopen. Om du inte har en supervärstinglaptop (vilket det ju inte låter som
) så visar laptopen bilderna på ett annat sätt än vanliga skärmar, vilket gör att om du redigerar bilderna på laptop så att de ser bra ut där, då ser de förj*vliga ut på andra datorer, mobiltelefoner osv. Jag har gjort det misstaget själv och ville ungefär skjuta skallen av mig när jag upptäckte hur bilderna såg ut för andra... En viss skillnad blir det alltid, men det blir tusen gånger bättre om du fixar bilderna på en "riktig" skärm och sedan tittar på dem från andra enheter.
Sedan när det kommer till program.. jag använder photoshop och trivs med det. Krävs lite tid och engagemang för att lära sig använda det hyfsat och kostar massor för den som bryr sig om att få tag på det på laglig väg. Finns säkert någon här som har tips på bra gratisprogram, för sådana finns garanterat också!