Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som kan förklara för mig varför jag är barnsligt förtjust i chokladfärgade labbar? Så pass att jag funderar på att köpa en.
Ser på dom jag tittat på att det görs en uppsjö gentester på dom utomlands,gör man det i Sverige också?
FT II är det "jaktprov" ?
Jag har inte mindre än tre såna i mitt fb-flöde varav den ena är valp :love:

De är helt galet söta. Fast det tycker jag i och för sig om alla labbar (och golden).

Tänkte att jag lika gärna kunde bidra med en chokladpralinslabbe i tråden också:angel:

DSC03862%20-%20kopia_zpsnpq8hsss.jpg

DSC03544_zpsiah5zfgm.jpg

En herre som för övrigt tycker att livet är en hejdundrande fest just nu när det finns så många stora snöhögar att hoppa i! (På varenda eviga promenad:D)

Skulle gå ut med ett kissnödigt skägg, fick ett skypesamtal och det varade i 1 timme, 48 minuter och 27 sekunder. Hunden behöver kanske kissa nu :angel: (ring länsstyrelsen!)

Skulle gå ut med ett kissnödigt skägg, fick ett skypesamtal och det varade i 1 timme, 48 minuter och 27 sekunder. Hunden behöver kanske kissa nu :angel: (ring länsstyrelsen!)
När vi skulle med färjan från Tallinn till Stockholm, en resa på 16 timmar + ett par timmar före och efter när man ska ombord och av, så höll min hund sig hela resan, dsv 18-19 timmar för han vägrade kissa ombord på båten... Tro fan det skvalade när vi kom av i Stockholm och han såg gräs.

Halvdana besked hos veterinären idag. Narkosen hade gått bra men tänderna var i sämre skick än väntat, jag trodde ju bara vi skulle ta bort lite tandsten... Dåligt samvete (och dessutom mindre rolig kostnad) :(
Ska tillbaka längre fram för röntgen och åtgärd på lösa tänder m.m. Inser att jag nog måste ringa upp veterinären och fråga lite närmre, blev lite förvirrad när jag pratade med henne idag.

Lill-tjejen ar billig just nu.:meh: Hon har bestamt sig for att forsoka trycka till Miss Mandy ... Nagot hon inte kommer att lyckas med, men om hon envisas har inte Mandy nagot emot att visa Lilla Diva hur det gar till.:rage:
Miss Mandy ar ett under av talamod ... fast i morse blev hon sur och ryade i nar Diva kom i vild karriar bakifran och tacklade henne sa hon nastan for omkull och den lilla skiten var villig att ta upp hennes utmaning. Bada fick lagga sig och lugna sig lite, men sa har kan vi inte ha det. :banghead: Det blir till att kora special traning med Diva ett tag ... jag VAGRAR att ha hundar som funderar pa att slass titt som tatt, och det ar precis vad Diva leder upp till just nu. Sa lange hon tror att hon kan komma undan med det for att jag inte ser.
Sager jag till ar hon lydig som ett lamm ... en kort stund, for ibland ar hennes attention span kort som en lus. Sa nu blir det till att gomma sig bakom horn och anvanda speglar och sa som jag gjorde med Mandy innan hon insag att man ALLTID maste ligga dar matte sagt att man ska ligga.:angel: Det var val attan om jag inte skulle fa bukt med det har ocksa.
Sabla hund:rage:

Lill-tjejen ar billig just nu.:meh: Hon har bestamt sig for att forsoka trycka till Miss Mandy ... Nagot hon inte kommer att lyckas med, men om hon envisas har inte Mandy nagot emot att visa Lilla Diva hur det gar till.:rage:
Miss Mandy ar ett under av talamod ... fast i morse blev hon sur och ryade i nar Diva kom i vild karriar bakifran och tacklade henne sa hon nastan for omkull och den lilla skiten var villig att ta upp hennes utmaning. Bada fick lagga sig och lugna sig lite, men sa har kan vi inte ha det. :banghead: Det blir till att kora special traning med Diva ett tag ... jag VAGRAR att ha hundar som funderar pa att slass titt som tatt, och det ar precis vad Diva leder upp till just nu. Sa lange hon tror att hon kan komma undan med det for att jag inte ser.
Sager jag till ar hon lydig som ett lamm ... en kort stund, for ibland ar hennes attention span kort som en lus. Sa nu blir det till att gomma sig bakom horn och anvanda speglar och sa som jag gjorde med Mandy innan hon insag att man ALLTID maste ligga dar matte sagt att man ska ligga.:angel: Det var val attan om jag inte skulle fa bukt med det har ocksa.
Sabla hund:rage:
Klart du löser det!

Jag undrar hur det ska bli med min unghund när hon blir lite äldre. Hon har redan svarat upp mot 5-åringen fler gången än jag kan räkna, alltså när den äldre tyckt att den unga varit jobbig och sagt till... Nu har det varit lugnt ett tag, vi har noll tolerans för att tackla i koppel etc, då har det blivit bättre. Men den unga hon noll självbevarelsedrift och noll smärttröskel:grin::up:
Min gamla däremot, henne vågar hon inte utmana. Hon är 12 och har rutit till två gånger, det fastnade tydligen:D

image_zps1d4iv2v9.jpeg

Treadmill träning för båda tjejerna efter jobbet som avslutade med en stund på vibrationsplatta och sen schamponering och föning.
Dahlia fick även simma en stund med flytväst (inte poppis!).

Nu har jag en trött hund (Winzi) och en störig hund som kräver sin dagliga dos av mentalstimulans innan hon somnar. Matte måsta bara orkar sig upp från soffan...

I dag lämnade vi gammeltiken hos svärmor. Sen kom sambons syster med familj som äger tiken som ska paras. Nu är tiken här och katterna är INTE nöjda!!

Sen kom ungtikens provmatte förbi. De hade varit och tränat. Det har varit stora framsteg nu. Tjejen är helt fantastisk. Så hängiven, duktig, målmedveten....vad mer kan man begära?!

Skägget sköter sig ännu snyggt och vettigt med löptik i huset. Vi får se hur länge det varar....:meh:

I dag lämnade vi gammeltiken hos svärmor. Sen kom sambons syster med familj som äger tiken som ska paras. Nu är tiken här och katterna är INTE nöjda!!

Sen kom ungtikens provmatte förbi. De hade varit och tränat. Det har varit stora framsteg nu. Tjejen är helt fantastisk. Så hängiven, duktig, målmedveten....vad mer kan man begära?!

Skägget sköter sig ännu snyggt och vettigt med löptik i huset. Vi får se hur länge det varar....:meh:
Du kommer få små schäzervalpar :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 902
Senast: pepp
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar