Sådana har vi alla... Det är enklare att lyssna på veterinären och låta sig övertalas än att behöva tänka själv och göra lite egen efterforskning. Lättare att gå till veterinären, få allt berättat för sig och sedan åka hem med problemlösaren färdigblandad i en påse. Sen är det ju också så att det nog är vissa som drar sig för att säga emot veterinären. Om veterinären föreslår eliminationsdiet så kan det nog vara jobbigt att argumentera emot det och säga att man hellre testar själv först för att man inte vill verka som en snål och gneden djurägare som inte vill erkänna hundens problem. Om jag stått öga mot öga med en veterinär hade nog tom jag fått lite tunghäfta och fått svårt att säga emot om veterinären ville ha in hunden på en test-behandling som jag själv kanske inte tycker är aktuell ännu.Håller med. Själv är jag lite irriterad på en internetbekanting vars hund har hudproblem. När jag hörde vad hunden åt så tja... Jag blev inte förvånad direkt om vi säger så. Troligen skulle den bli mycket bättre om den bara fick vettig hundmat, något som jag även sa till bekantingen. efter ett litet tag verkade bekantingen vilja lyssna på mig och började fråga om allt möjligt. Jag la ner mycket(!) tid på att förklara, leta fram faktatexter där det behövdes osv. Kort därefter ser jag att hunden börjat gå på veterinärs eliminationsdiet för "iiiinget annat hjälper!", men de hade inte testat mina tips ens en dag Känner mig inte direkt sugen på att försöka hjälpa personen nästa gång som h*n ber om hjälp... (Yes, jag vet att det kommer ske fler gånger)