Jäkla löptik
Aysu vill för ovanlighetens skull vara utomhus trots "dåligt" väder. Väl ute så vill hon inte direkt röra sig, utan hon vill hasa sig fram mellan olika kissfläckar, slicka på dem, dreggla, markera själv på en miljard ställen... Jag försöker såklart få henne att bete sig hyfsat ordentligt ändå, med varierande resultat. Tippar på att hon skulle varit helt döv om jag provat att släppa henne lös för att leka med Ebrah idag. Hon vill bara hitta kissfläckar och hanhundar.
Ebrah verkar inte riktigt fatta vad som händer, så hon vankar runt ibland och piper, sedan busar hon lite med Aysu och rider på henne. Då blir hon varm och tycker att allt är jobbigt pga det När jag sedan säger åt dem att lägga sig, då tar det inte lång tid innan Aysu raggar på valpen igen.
Meeen förhoppningsvis är det bara pga höglöp som de är såhär och då borde de sluta snart... Aysu har absolut inte varit såhär vid tidigare löp. Då har hon på sin höjd blivit lite slöare, men med valp i huset blir visst allt annorlunda.
Vad glad jag blir över att ha mina hanhundar just nu. Dom håller inte på något alls, men hormonerna måste ju flyga i taket snart? Med en på 7 månader och en på 10.