Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var vi ute en lång runda i skogen. Och nu minns jag varför snön är så tråkig, gubbens päls... Snöbollar på hela hans små ben. Han verkade dock inte så brydd och har varit fräsch efteråt med, om än lite sliten efter att ha gått med "vikter". Vi genade hem, men det blev säkert 40 minuter snögång ändå. Försökte bära honom, men det blev vilda protester. Även lillpumin var sliten efter den promenaden, han får också snöbollar men jag oroar mig inte eftersom han inte har ont nånstans. Han är också bättre på att känna efter om han är trött, än gubben, och gick bakom mig sista tio minuterna. Gubben skulle typ bara gå bakom om han var döende :meh:

I dag finns det tva mycket billiga rottweilers. Mycket billiga. En kan en hel massa, den andra verkar tamligen obildbar. Billigt!:banghead:

Här har vi idag ett födelsedagsbarn. Gammeliken fyller 8.
Egentligen är hon ju inte såååå gammal så hon borde väl få bara heta "tiken" kanske, nu när vi (för stunden) bara har en tik hemma.

I går på MyDog blev A-kullens far Brukschampion. Han ställdes med mycket fina vistsord. Riktigt kul att brukslinjerna får lite erkännande de med. Hans dotter som vi nu parar är mycket lik sin far till utseendet så detta känns skitkul :)

Här har vi idag ett födelsedagsbarn. Gammeliken fyller 8.
Egentligen är hon ju inte såååå gammal så hon borde väl få bara heta "tiken" kanske, nu när vi (för stunden) bara har en tik hemma.

I går på MyDog blev A-kullens far Brukschampion. Han ställdes med mycket fina vistsord. Riktigt kul att brukslinjerna får lite erkännande de med. Hans dotter som vi nu parar är mycket lik sin far till utseendet så detta känns skitkul :)
Åh grattis "gammel"tiken! :D Grattis till pappan också! :up:

*muttrar* Springa på mossen i nysnö var visst inte så jobbigt som man skulle ha hoppats... Jag trodde att huliganen skulle kunna vara lite lugn och nöjd idag efter jakten igår... Tji fick jag, han tycker att vi kan hitta på något kul istället för att jag ska vara tråkig och sitta vid datorn och jobba... :meh: Taxfröken har däremot kurat ihop sig i bädden och har meddelat att hon inte har för avsikt att gå ut något mer idag, "det är äckligt ute" ;) Själv blev jag som en snögubbe när jag var ute och gick... Det snöar på rätt friskt här! :D

Idag var det dags att ta bort baggen, i dubbel bemärkelse. Som vanligt innebär slakt att det blir skrovmål för hundarna... men var de tvungna att äta skallen preciiiiis nedanför trappen? :D

1422470_10153463944493666_5699261434483644828_n.jpg

Är jag blind eller missar den kontaktfältet på A-hindret?

Och ja, man förstår att ag sliter när man ser det :p
Ja minst sagt, jag har blivit ifrågasatt när jag inte vill låta min huligan som visserligen jagar fullt ut även köra agility men jag anser att det sliter betydligt mer på hundarna än jakten. Även om det är himla kul när hundarna gillar det. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 831
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar