Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ta pulsen när han är vaken men inte aktiv! En puls under 60 kan vara tecken på sjukdom. Men när de just sover/halvsover kan pulsen bli lägre.

När han är vaken är det svårare att få ta nån puls i ner än 15 sekunder :crazy:

Han sov i mitt knä i soffan när jag mätte igår.

Fridolf hade ju också "något låg puls" vid sin hälsokoll för några veckor sedan. Trots att han stod hos veterinären. Det i kombination med något högt antal röda blodkroppar och mycket fint allmäntillstånd bedömdes då som att han helt enkelt har mkt god kondition.

När han är vaken är det svårare att få ta nån puls i ner än 15 sekunder :crazy:

Han sov i mitt knä i soffan när jag mätte igår.

Fridolf hade ju också "något låg puls" vid sin hälsokoll för några veckor sedan. Trots att han stod hos veterinären. Det i kombination med något högt antal röda blodkroppar och mycket fint allmäntillstånd bedömdes då som att han helt enkelt har mkt god kondition.

15 s räcker ;) ta det gånger fyra så har du pulsen!
Jag tror inte att han är sjuk, säkert bara toppform!

Fingrarna funkade som pulsmätare när jag stod och höll koll på patienterna under operationerna på ATG-kliniken, så jag tror de duger för mina hobbymätningar också :D:p

Ja, det nåt märkligt med det där med när man ska åka hiss med hundar. Att inte ens hålla upp hissdörren! Hoppas din hund inte blev rädd när nån främling puttade på henne.

Jag vill att hundarna ska sitta i hissen och tränar varje dag på det, just för att om det kommer in folk som inte vill ha en hoppande hund på sig. Ändå är det många som envisas med att klappa trots att de måste se att jag försöker träna! När jag sedan säger till får man höra "Nej, men, de måste ju få hälsa!" trots att hundarna inte gjort mer än tittat åt människan. Nä, mina hundar är tydligen allmän egendom... :meh:
Nä, som tur är så är hon helt övertygad om att i princip alla människor i hela världen är trevliga, så hon tyckte nog bara det var lite märkligt. Hon såg ju inte nöjd ut, men i samma sekund som han slutade putta så var hon oberörd :)

Och ja, det där med att de "måste få hälsa" har jag också hört... Att gå genom centrum med en glad valp för att träna på att inte hälsa på folk kan bli lite intressant ibland, men det går faktiskt bättre än väntat, kanske för att hon ser ganska vuxen ut för icke-hundmänniskor.

Fy skjutton @Red_Chili det skulle driva mig till vansinne.
I sadana situationer sager jag ifran ganska skarpt:o (vass rost och "Please DON'T! och om det behovs, "DON'T TOUCH MY DOGS") och sedan forsoker jag mildra det hela efterat om det behovs. Nu hander sadant ganska sallan nar man har Rottweiler :devil: De flesta fragar artigt och vantar pa tillstand att klappa. Och jag sager nastan alltid nej da Diva garna hoppar pa folk och Mandy rusar fram och "bufflar" och nosar.

Jag har daremot varit med om (i Stockholm) att folk gatt ur hissen eller vagrat stiga pa ("Inga problem" medan de sakta backat bakat, "Jag tar nasta hiss istallet":p) Darfor har mina tjejer blivit superbra pa att aka hiss trots att det ar nagot de mycket sallan gjort.

Hade vi varit utomhus så hade jag utan tvekan rutit ifrån, men när det var i ett trångt trapphus ville jag inte göra någon stor sak av det, mycket för hundarnas skull. Mest irriterande var ändå att jag precis hade släppt in en lugn och trevlig kvinna i hissen för att hon skulle kunna åka utan världens ståhej från valpskrället. Så preciis innan hissen kommer tillbaka så dyker två stora män upp och något barn och det blev världens cirkus med dem istället... Hade ju varit betydligt smidigare om jag åkt med första människan där, men det kunde jag ju inte veta då...

Idag är jag glad åt att ha bra inkallning på hundarna, det dök nämligen upp en räv på fältet där de brukar få springa :p
Trots att båda var superpepp på att få springa (de drog som idioter sista biten till fältet...) och Aysu inte fått springa alls på en vecka pga ett sår på tassen, så kom båda direkt när jag kallade in dem. De hann bara vara lösa några sekunder, så det var ju inte så att de kom bara för att de var trötta och färdiga med springet.

Så var det förut, när jag bara vågade släppa i rastgårdar, då släppte jag och fick stå där och vänta tills mina hundar var trötta nog att låta sig fångas. Jag vet att många vänner och bekanta har det precis så hela tiden, så ja, jag blir positivt överraskad varje gång vi hamnar i någon situation där inkallningen måste fungera och faktiskt gör det :D

När räven sedan försvunnit så släppte jag dem i helt andra änden av fältet, så de fick leka ändå och nu har jag väldigt nöjda hundar här hemma.

Jag har daremot varit med om (i Stockholm) att folk gatt ur hissen eller vagrat stiga pa ("Inga problem" medan de sakta backat bakat, "Jag tar nasta hiss istallet":p) Darfor har mina tjejer blivit superbra pa att aka hiss trots att det ar nagot de mycket sallan gjort.

Så skulle jag göra. :o Jag skulle inte våga åka hiss med två rottweiler - om jag inte kände ägaren. Jag litar inte på främmande hundägare förrän motsatsen är bevisad. ;)

Tittar runt på olika hundforum, på Facebook osv och tänker ungefär "Mina hundar är bäst! Vilken tur att jag inte har en sådan hund som den där personen.." :angel: hoppas verkligen att alla känner så med sina hundar, att de är så bra som det bara är möjligt. Det är sånt där som jag börjar tänka på lite då och då, hur glad jag är att just mina hundar är mina och vilken tur jag har som får vara med dem hela tiden.

(Ja, valpen är lugn och lätt idag ;) )

Tittar runt på olika hundforum, på Facebook osv och tänker ungefär "Mina hundar är bäst! Vilken tur att jag inte har en sådan hund som den där personen.." :angel: hoppas verkligen att alla känner så med sina hundar, att de är så bra som det bara är möjligt. Det är sånt där som jag börjar tänka på lite då och då, hur glad jag är att just mina hundar är mina och vilken tur jag har som får vara med dem hela tiden.

så tänker jag med med mina hundar, dom är ju det bästa jag har :D
(även fast man vill slänga ut dom ibland)

Ni är så elaka... :(
Tacka faaan för det, med den avataren.

Skicka några bilder så skall jag föreviga Monster på loldogs. På bilden syns en av russins hotdogs.
hFB92B0BB

Se Några av mina alster http://profile.cheezburger.com/vallhund/lolz

Precis den kanslan hade jag med mina barn ... Hasten jag vantar ska komma hit nu antligen ... och mina hundar. Tank vad fantastiskt att just DE ar mina och jag att jag har formanen att fa dela mitt liv med dem.:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka