Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Jag har blivit en idiotmagnet, tydligen. Jag mötestränar min valp, med det kommer att jag mötestränar alla mina hundar eftersom jag oftast går med alla.
Nyss mötte jag typen som låter sin hund nosa på ALLT. Ja, men låt du Mr Pudel nosa på allt med en meters mellanrum när jag står här och väntar... :rage:
Och, en ensam man, som fipplade med sin telefon, men det fattade ju inte fröken galenpanna när han stannade 10 meter ifrån oss. Hon tyckte det var bäst att brösta upp sig och fattade inte när jag menade att hon kunde tagga ner:cool:

Du är inte ensam om att vara det. Letade febrilt efter en bajspåse igår kväll när min hund helt plötsligt fick sällskap av en liten Yorkshireterrier i flexikoppel. Tjejen som rastade den lille tyckte att våra hundar kunde träffas eftersom dom var någorlunda lika stora :banghead: ( min är en stor chihuahua )

Nu hade hon tur, hade jag haft den dansksvenska som jag ibland är dagmatte åt med mig hade det smällt! Den lilla söta hade då fått vara glad om hon kommit undan med livet i behåll.

Du är inte ensam om att vara det. Letade febrilt efter en bajspåse igår kväll när min hund helt plötsligt fick sällskap av en liten Yorkshireterrier i flexikoppel. Tjejen som rastade den lille tyckte att våra hundar kunde träffas eftersom dom var någorlunda lika stora :banghead: ( min är en stor chihuahua )

Nu hade hon tur, hade jag haft den dansksvenska som jag ibland är dagmatte åt med mig hade det smällt! Den lilla söta hade då fått vara glad om hon kommit undan med livet i behåll.
Folk är idioter. Jag fattar inte varför folk som inte fattar hund måste ha hund. Att liksom kunna läsa av andra hundägare, hur svårt kan det vara!? Jag har ALDRIG bekymmer med hundfolk på hundaktiviteter, det är alltid konstiga människor man möter på promenad, såna som antagligen inte har en enda aning om hur de förväntas bete sig.

Folk är idioter. Jag fattar inte varför folk som inte fattar hund måste ha hund. Att liksom kunna läsa av andra hundägare, hur svårt kan det vara!? Jag har ALDRIG bekymmer med hundfolk på hundaktiviteter, det är alltid konstiga människor man möter på promenad, såna som antagligen inte har en enda aning om hur de förväntas bete sig.

Ursäkta mig nu.... äger själv en liten hund.... Men dom flesta idioter till hundägare äger just små hundar, bortskämda, bortklemade, ouppfostrade hundar som inte kan bete sig som hundar blir resultatet!

Jag hatar småhundsägare! Pluttinuttan då, deras första hund och dom behandlar dom som barn!

Min hund får inte hälsa på andra hundar när han rastas, när han är lös i hundrastgården så fine men inte när han går koppel :devil:

Alltså. Jag har blivit en idiotmagnet, tydligen. Jag mötestränar min valp, med det kommer att jag mötestränar alla mina hundar eftersom jag oftast går med alla.
Nyss mötte jag typen som låter sin hund nosa på ALLT. Ja, men låt du Mr Pudel nosa på allt med en meters mellanrum när jag står här och väntar... :rage:
Och, en ensam man, som fipplade med sin telefon, men det fattade ju inte fröken galenpanna när han stannade 10 meter ifrån oss. Hon tyckte det var bäst att brösta upp sig och fattade inte när jag menade att hon kunde tagga ner:cool:

Nu var ju inte jag där, Meeen det kan ju ha varit så att pudelägaren gjorde så för att få till ett lugnt möte. Om tex Aysu börjar nosa hejvilt på allt möjligt innan ett möte, då låter jag henne nosa precis så mycket hon vill, oavsett vad andra hundägaren gör (jag låter henne dock inte gå fram till andra hunden, men det har hon aldrig försökt). Anledningen är att om jag i ett sådant läge börjar försöka få med henne, då blir hon stressad och orolig för den mötande hunden och vips får vi alla ett jäkligt otrevligt möte med en galen Aysu som flyger runt och skäller och troligen drar igång alla hundar i närheten då. Om mötande människa råkar tycka att jag är jobbig för att det tar tid för oss att gå förbi, tja, då får de tycka det ;)

Ursäkta mig nu.... äger själv en liten hund.... Men dom flesta idioter till hundägare äger just små hundar, bortskämda, bortklemade, ouppfostrade hundar som inte kan bete sig som hundar blir resultatet!

Jag hatar småhundsägare! Pluttinuttan då, deras första hund och dom behandlar dom som barn!

Min hund får inte hälsa på andra hundar när han rastas, när han är lös i hundrastgården så fine men inte när han går koppel :devil:
Här är det oftast folk med större hundar som är konstiga. På rak arm kommer jag på tre. De med småhundar går helst inte förbi mig:angel:

Nu var ju inte jag där, Meeen det kan ju ha varit så att pudelägaren gjorde så för att få till ett lugnt möte. Om tex Aysu börjar nosa hejvilt på allt möjligt innan ett möte, då låter jag henne nosa precis så mycket hon vill, oavsett vad andra hundägaren gör (jag låter henne dock inte gå fram till andra hunden, men det har hon aldrig försökt). Anledningen är att om jag i ett sådant läge börjar försöka få med henne, då blir hon stressad och orolig för den mötande hunden och vips får vi alla ett jäkligt otrevligt möte med en galen Aysu som flyger runt och skäller och troligen drar igång alla hundar i närheten då. Om mötande människa råkar tycka att jag är jobbig för att det tar tid för oss att gå förbi, tja, då får de tycka det ;)
Förstår hur du tänker, men jag såg denna personen ganska långt innan och även efter mötet, de betedde sig likadant. Jag hann nog gå 1 km när de gick 150 meter.
Jag gissar att hon dessutom stannade precis bakom mig, jag stod med ryggen mot så jag såg inte, men min galning tyckte ett kort tag att hunden var intressant nära.

Skägget fick lite uppletande på förmiddagen. Vid lunch när jag målade i hundhuset gjorde han en avvikare från gården. Sin nya vana trogen går han till grannarna av någon anledning. Fattar inte vad det är för ofog han nu börjat med :mad:
Jag var ute och ropade på kräket.....förlåt skägget när grannen och hennes lilla dotter kom med honom.
Unghunden har fått vara med sin husse och tränat. Gammeltiken bara flyter runt här, leker med sina pinnar och är allmänt nöjd och glad med allt. Den godingen :love:
En helt vanlig dag med andra ord :)

Här är det oftast folk med större hundar som är konstiga. På rak arm kommer jag på tre. De med småhundar går helst inte förbi mig:angel:

Är der Weimeraner du har? Ser så ut på din användarbild :love: Har varit förälskad i den rasen i snart 20 år! Men jag jagar inte så jag nöjer mig med min lilla skrutt... Jag hade dock inte kunnat hålla mig från att gå fram till dig med min plutt.

I dag har tjejerna och jag haft en jatte mysig dag. Det var stralande sol i morse och har varit ungefar 18*C hela dagen, men varmare i solen sa klart.:cool: Forst gick vi en promenad (hundarna losa, och jag ocksa:p) i ungefar 40 minuter, sedan tranade vi i narmare en timma.
Forst korde vi "Spot" traning. Det vill saga att de gar till en specific plats jag pekar ut och dar stannar de om jag inte sager nagot annat. Jag samlar ihop mina grejor, godis, bollar, kamp stockar, vad jag kan tankas behova. Sedan kallar jag ut en i taget, sa forst jobbar jag med en och den andra far jobba med "impulse control" :devil: dar pa sin "Spot", och sa byter jag. Det ar super smidigt och har verkligen tranat upp deras talamod och formaga att vanta pa sin tur.
Diva och jag hade ett genombrott :love: Lill skiten har inte velat ligga plats. Hon gor det ... mycket (MYCKET) motvilligt och lagger sig super sakta. Hon har aldrig gillat att ligga och nar hon ligger hemma ligger hon antingen hopkurad som en katt eller platt pa sidan eller ryggen. Hon ligger aldrig naturligt pa mage. I dag sa gick det plotsligt som en dans. Jag tror att vi tagit oss over troskeln. Hon la sig fort, och direkt nar jag sa till.:banana:
Miss Mandy har dock tappat bort sitt supersnygga "stop" under gang (hopp stop).:confused: Vi holl nastan pa att hitta det igen, men det behovs mycket mer jobb. Daremot var fotgaendet mycket battre och hennes allmanna uthallighet var mycket battre an det varit pa sistone.

Sedan akte vi och kopte hundmat och tjejerna fick ga i affaren med alla frestelser ... sedan akte vi till ett shopping center dar jag skulle kolla pa nagot och sedan gick vi ut och gick mellan affarerna och korde lite lydnad pa en parkering en liten bit bort. Super kul att vara tillbaka i tranings "mode" igen. :D

Är der Weimeraner du har? Ser så ut på din användarbild :love: Har varit förälskad i den rasen i snart 20 år! Men jag jagar inte så jag nöjer mig med min lilla skrutt... Jag hade dock inte kunnat hålla mig från att gå fram till dig med min plutt.
Visst har jag det:) och förvarnas jag bara får folk gärna komma fram, men den ena är inte lämplig att möta varken folk eller hundar sådär:D

Alltså, det här är inte ens kuuul :arghh: Pga att jag börjat nytt jobb och att sambon har många heldagar i skolan så fick hundarna vara hemma hos mina föräldrar denna veckan när vi åkte upp till huvudstaden.
Det är tomt, ensamt, tråkigt, lugnt, jag rör mig inget, kallt i sängen...
Sambon tycker det är lite skönt med en veckas hundsemester, vilket jag också tyckte i början.. I typ en halv dag...

Idag insåg jag att 4 regntäcken per hund inte är för många :D

Eller tja. Den prickiga har 4 st. Dock behöver han nog ha fleecetäcke under nu för tydligen fryser han med bara regntäcke :meh: hundkräk! Vad ska han ha på sig när det är minusgrader då? ;)

Den lilla hatar att ha täcke på sig. Men hon hatar att få regn på sig också. Hon äger bara ett regntäcke. Tänkte att hon inte behöver täcke mer än uppvärmning/nedvarvning vid träning osv. Hon har ju päls och är väldigt varmblodig av sig. Men ja, nu har vi ju ett problem. Vad är värst, att bli blöt eller få regn på sig? Paxa löser det genom att stanna inne. Som om det var ett alternativ.

Nu börjar hundhusbygget likna något, Inneboxarna är nästan klara. Luckorna ska på plats (blir sådana med fönster i som släpper in ljus) och så ska bäddarna byggas. Sen är det bara in med halm och spån :)
I morgon kommer grävgubben och tittar på där det ska grävas ut för utegårdarna.
Hundarna fick provsitta en snabbis i sina nya "rum". De var mest förvirrade. De tyckte nog det var väldigt omysigt där inne nu :D
12208273_178839579129413_3975217007549631446_n_zpsaubjrxej.jpg

Nu börjar hundhusbygget likna något, Inneboxarna är nästan klara. Luckorna ska på plats (blir sådana med fönster i som släpper in ljus) och så ska bäddarna byggas. Sen är det bara in med halm och spån :)
I morgon kommer grävgubben och tittar på där det ska grävas ut för utegårdarna.
Hundarna fick provsitta en snabbis i sina nya "rum". De var mest förvirrade. De tyckte nog det var väldigt omysigt där inne nu :D
12208273_178839579129413_3975217007549631446_n_zpsaubjrxej.jpg
Fint! Men blir det inte väldigt dammigt med halm och spån?

Min blir genuint lycklig om någon utomstående åker hiss med oss :D Han vill hälsa på alla människor :meh:

Mina ocksa och det ar mitt problem. De ar Rottisar och det innebar att de at tamligen "buffliga" och verkligen VILL fram och HALSA ... vilket de sa klart inte kan fa till alla, och om jag tillater till de som vill tror de genast att det galler alla :banghead: Nu ar det dock sa att alla inte vill ha tva Rottisar sniffande pa dem, knuffande mot dem, och i storsta allmanhet "buffla" runt benen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka