Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
På rehab idag med gubben, nu har han gått där i cirka tre månader. Frågade fyiso idag hur hon tyckte han kändes jämfört med första gången och hon tycker det är jättestor skillnad. Dels att han musklat på sig över ryggen, han rör sig bättre med bakbenen i trav och är dessutom nu i perfekt hull! Tydligen tyckte hon att han var lite benig när han kom... Överväger att fortsätta gå varannan vecka ett tag framåt, när mitt klippkort tar slut. Det ger så mycket att gå där och gubben älskar vattenlöpbandet :)

Tacka faaan för det, med den avataren.

Skicka några bilder så skall jag föreviga Monster på loldogs. På bilden syns en av russins hotdogs.
hFB92B0BB

Se Några av mina alster http://profile.cheezburger.com/vallhund/lolz

Hahaha, det är fortfarande inte min heeler på bilden :D:p;)

Aysu liiiider, ni ska bara se så hon svälter ihjäl just nu ;) Hon brukar få mat ca kl 17-18. Idag fick de lunch vid kl 15, så jag tycker att de gott kan vänta med kvällsmaten lite till. Ebrah håller med mig, Aysu gör det inte.

Har börjat fundera lite på hur mycket mat jag brukar ge Aysu också... Visst att hon blivit tjock för att hon får mindre motion nu än i somras, men idag bestämde jag mig för att faktiskt väga maten till henne så att hon bara får sina 400g. Det.. kändes som väldigt lite mat :angel: Misstänker alltså att hon brukar få betydligt mer än så, och då är det absolut inte konstigt att hon blivit tjock. Nåja. Tur att det är lättåtgärdat!

Intressant. Husets skrik-schäfer gick förbi med husse när Ebrah var på uteplatsen. Tidigare har jag bara sett hunden med matte och då skriker den alltid(!) så fort den ser skymten av en annan hund (samtidigt som den ålar runt och matte håller hårt i kopplet). Nu var den helt tyst! Den drog knappt i kopplet heller, utan gick fint rakt fram förbi vår uteplats. Snacka om att hunden utan tvekan beter sig olika beroende på vem som går med den. Synd att det är matte som bor i mitt hus och att husse bara är här när han lämnar hunden...

Intressant. Husets skrik-schäfer gick förbi med husse när Ebrah var på uteplatsen. Tidigare har jag bara sett hunden med matte och då skriker den alltid(!) så fort den ser skymten av en annan hund (samtidigt som den ålar runt och matte håller hårt i kopplet). Nu var den helt tyst! Den drog knappt i kopplet heller, utan gick fint rakt fram förbi vår uteplats. Snacka om att hunden utan tvekan beter sig olika beroende på vem som går med den. Synd att det är matte som bor i mitt hus och att husse bara är här när han lämnar hunden...
Du kanske kan haffa honom någon gång när du ser honom och påpeka det? Iom att han också håller på med hunden så vill han nog veta (om han inte redan vet) att hunden blir rabiat när den ser andra hundar när den är med matte.

Du kanske kan haffa honom någon gång när du ser honom och påpeka det? Iom att han också håller på med hunden så vill han nog veta (om han inte redan vet) att hunden blir rabiat när den ser andra hundar när den är med matte.

Jo, eller kanske prata med matte och fråga om hon inte kan be husse om tips... Svårt bara när jag i princip alltid möter matte när jag har mina hundar och hon har schäfern.. Jag ser ju att hon försöker hålla ordning på hunden, men det går inte sådär jättebra.

I dag kom julbelysningen upp i mörkret ( var tvungen att få lite ledsyn här i mörkret på ladet)
När jag släppte ut hundarna i mörkret sprang lillskägget och gammeltiken ut och skällde ut den lysande enebusken. Vet hut att stå här på våran gård och lysa!!!:rage:
Tror inte sambon haft julbelysning på gården innan :D

I dag kom julbelysningen upp i mörkret ( var tvungen att få lite ledsyn här i mörkret på ladet)
När jag släppte ut hundarna i mörkret sprang lillskägget och gammeltiken ut och skällde ut den lysande enebusken. Vet hut att stå här på våran gård och lysa!!!:rage:
Tror inte sambon haft julbelysning på gården innan :D
Meeeh, jag köpte ju en slinga med vita/grå/svarta bollar förra året, dags att leta fram den o sätta upp den.

Har börjat fundera lite på hur mycket mat jag brukar ge Aysu också... Visst att hon blivit tjock för att hon får mindre motion nu än i somras, men idag bestämde jag mig för att faktiskt väga maten till henne så att hon bara får sina 400g. Det.. kändes som väldigt lite mat :angel: Misstänker alltså att hon brukar få betydligt mer än så, och då är det absolut inte konstigt att hon blivit tjock. Nåja. Tur att det är lättåtgärdat!

Haha, sådär var det för mig med Ladda också :angel:
Vi drog igång fysen ordnetligt i somras, och då ökade jag på hennes fodergiva en del. Sedan minskade fysen igen, men hon fick lika mycket mat = lite småtjock Ladda :p
När jag sedan började väga hennes mat så var det typ 2/3 av det hon brukar få...

Men det är så dumt, Otis äter ca 500gr om dagen, Ladda typ 400gr. Eftersom jag har 1-kiloskorvar blir det väldigt lätt att man bara delar på mitten, så får de hälften var = Ladda blir lite tjock :p
Nu under jaktsäsongen är det inga problem eftersom hon behöver lite extra, men till vardags...

Aysu liiiider, ni ska bara se så hon svälter ihjäl just nu ;) Hon brukar få mat ca kl 17-18. Idag fick de lunch vid kl 15, så jag tycker att de gott kan vänta med kvällsmaten lite till. Ebrah håller med mig, Aysu gör det inte.

När Polly fick sina valpar, så höjdes ju givetvis även hennes matranson rejält - typ 4-5dubbelt. Tyvärr så försvann mitt ögonmått och även Mini fick högre giva utan att jag tänkte på det och blev tjockare än hon någonsin varit. Insåg vid matvägning att hon typ fått dubbel ranson :banghead: Hon är även mycket svårbantad, då hon alltid haft lätt för att lägga på sig så nu är det jobbigt en tid. Hon bör väga 5 kg och gick upp till 6 kg :nailbiting: - nere i 5,7 nu och det blir svårare och svårare att få henne neråt. Nedrans tufft jobb - främst för henne som är ständigt hungrig.

Jag har blivit nykär i min labrador! Vi har haft liten kris i vår relation det senaste halvåret ( helt mitt fel då jag inte gett honom den aktivering han kräver p g a olika anledningar), men nu har vi kommit igång igen med träning och åh vilken kille jag har:love: Helt glömt bort vilken otroligt positiv och lättlärd hund han är!
Märks väl att han är glad över att ha tillbaka sin roliga matte igen också, han har fått tillbaka sina pigga ögon och vill vara nära och mysa:love:

Gah! Folk som inte fattar att mina hundar inte är allmän nöjesattraktion! Folk som därför får en tillsägelse eftersom jag inte vill att de klappar hundarna precis när jag ska in i hissen. Att de då börjar putta på mina hundar för att fösa in dem i hissen är mer än jag begriper! För f*n, varför kan de inte bara fatta att jag sköter mina hundar!? Och inte kunde de hålla upp hissdörren heller, nej, de bara tog tag om hela baken på Aysu och puttade på, trots att dörren knappt var öppen så att hon inte hade någonstans att ta vägen och valpen blev ju sjövild och undrade om hon hittat nya lekkamrater. Fysjutton för folk.
Suck... Jag har en hund som gärna skäller (tyvärr) på människor ibland, av frustration över att inte få hälsa. Inte när vi är ute och går men grannar i trapphuset etc. En granne envisas konstant med att stå och locka på henne, trots att jag upprepade gånger bett honom låta bli och informerat om att det bara triggar.

Alltså. Jag har blivit en idiotmagnet, tydligen. Jag mötestränar min valp, med det kommer att jag mötestränar alla mina hundar eftersom jag oftast går med alla.
Nyss mötte jag typen som låter sin hund nosa på ALLT. Ja, men låt du Mr Pudel nosa på allt med en meters mellanrum när jag står här och väntar... :rage:
Och, en ensam man, som fipplade med sin telefon, men det fattade ju inte fröken galenpanna när han stannade 10 meter ifrån oss. Hon tyckte det var bäst att brösta upp sig och fattade inte när jag menade att hon kunde tagga ner:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka