Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är hos föräldrarna ikväll. Vid 21 tyckte lillpumin det var dags att gå och lägga sig. Gick till trappan och pep, kom och la huvudet på mitt ben och tjatade. Till slut var det som att gubben sa "ja ja, jag följer väl med då" (ska tillägga att han aldrig gått och lagt sig utan mig) och sprang uppför trappan. Lillpumin efter. Det blir tyst. Nu var jag tvungen att smyga upp och gubben sover i sängen och lillpumin under den. Mina grabbar :heart

Bara att inse. Gammeltiken har gått i förtidspension :meh:
Hon är 8 år, vilket inte är uråldrigt. Men av undommens yrväder finns bara en mystant kvar. En jäkligt bekväm mystant!!!
I dag var det nästa etapp för sambon och henne som provekipage för dommarutbildningen. Hon innehar en fin IPO2 och var färdig för en IPO3 som dock aldrig blev av pga valpar. Under några helger har hon och sambo ihop med några andra ekipage varit bedömningsekipage på en dommarkurs. Spårdelen gick super. I dag kom lydnadsdelen.
Gammeltanten gick mest och såg dödligt uttråkad ut. När hon skulle hoppa tillbaka över planket med apporten shoppade hon så trycklöst att hon slog i och gjorde en kullerbytta:o
På A-hindret trodde jag att hon skulle bli hängande på toppen:meh:
Fria följet såg ut som en march till en avrättning och frammåtsändande var....framåtluffsande.
Hon har aldrig gillat lydnadsdelen men har alltid legat på ca 80 p iaf.
Idag blev omdömmet på varje moment: Bristfälligt, bristfälligt, bristfälligt.....
Hon hade fina avlämningar av apporterna och .....ja det var väl det :D
Nu har hon legat i soffan och kramats med matte hela kvällen och fått ostbågar i smyg.
Tråk-husse som sabbade hennes lördag med lydnad har fått onda ögat:p
Nästa gång är det skydd. Det ÄLKSKAR hon. Jäklar vilken kul hund hon blir då. Bara hon ser vad som är på gång ylar hon av förväntan och börjar ladda.
Hon har blivit en dam som bara gör det hon vill och skiter i resten. Som jag :cool:

Bara att inse. Gammeltiken har gått i förtidspension :meh:
Hon är 8 år, vilket inte är uråldrigt. Men av undommens yrväder finns bara en mystant kvar. En jäkligt bekväm mystant!!!
I dag var det nästa etapp för sambon och henne som provekipage för dommarutbildningen. Hon innehar en fin IPO2 och var färdig för en IPO3 som dock aldrig blev av pga valpar. Under några helger har hon och sambo ihop med några andra ekipage varit bedömningsekipage på en dommarkurs. Spårdelen gick super. I dag kom lydnadsdelen.
Gammeltanten gick mest och såg dödligt uttråkad ut. När hon skulle hoppa tillbaka över planket med apporten shoppade hon så trycklöst att hon slog i och gjorde en kullerbytta:o
På A-hindret trodde jag att hon skulle bli hängande på toppen:meh:
Fria följet såg ut som en march till en avrättning och frammåtsändande var....framåtluffsande.
Hon har aldrig gillat lydnadsdelen men har alltid legat på ca 80 p iaf.
Idag blev omdömmet på varje moment: Bristfälligt, bristfälligt, bristfälligt.....
Hon hade fina avlämningar av apporterna och .....ja det var väl det :D
Nu har hon legat i soffan och kramats med matte hela kvällen och fått ostbågar i smyg.
Tråk-husse som sabbade hennes lördag med lydnad har fått onda ögat:p
Nästa gång är det skydd. Det ÄLKSKAR hon. Jäklar vilken kul hund hon blir då. Bara hon ser vad som är på gång ylar hon av förväntan och börjar ladda.
Hon har blivit en dam som bara gör det hon vill och skiter i resten. Som jag :cool:
Med den äldre hundens rätt. Kom precis på att Leon fyllde 8 år i fredags!

Med den äldre hundens rätt. Kom precis på att Leon fyllde 8 år i fredags!
Hade hon varit människa så hade hon suttit på en balkong till en fin Östermalmsvåning och sippat champange, ätit chokladpraliner, tittat på folk och varit fet. Hon skulle ha en kär vän. Hon är dock rätt osocial med artfränder men vill ändå vara med. Är nyfiken. Så hon hade haft en gayvän (ogillar tikar) som suttit där med henne under tystnad och tittat på folk och i bland fällt en drypande kommentar. Sen hade hon badat bubbelbad halva dagarna (finns ingen mer badglad hund)
En livsnjutare!

Jag tror kompisen har från jeppe, det täcker hela stötfångaren. Har ni volvo nu också? En annan kompis med XC60 har ett heltäckande skydd från Volvo, orginal, som täcker både inne i bagaget samt stötfångaren. Jag har ett som täcker 2/3 så man får flytta det sidled om man har två hundar som ska ut... Suck!

Gällande din reflektion kring mim buren ovan så håller jag med, sålde min som jag köpte helt ny för jag blev galen på den! Skramlade och höll absolut inte mått för de pengarna.
Japp vi har Volvo. V70, årets modell. Alla vi hittat är bara 80 cm och bagageöppningen är 105. Det gör över en decimeter på varje sida att göra rivmärken på :(
Volvos egna, den som täcker hela bagagen kostade en bra bit upp på tvåtusen :eek:
Eftersom vi har leasingbil genom sambons jobb så har vi bara bilen i 2 år och då kanske inte mattan passar i nästa. Nya V70 modellen som kommer nu är väldigt annorlunda bak i kombin :(

Ska kolla Jeppes. Tusen tack för tipset.
Nä, MIM är inte värt pengarna. Låsen krånglar, skrammlar som tusan, tror våran snart är mer silvertejp än bur och nu rostar eländet. Kommer inte att få ett skit för den som den ser ut när vi vill sälja den. Tom min 12 år gamla hemmabygge är tystare och har mindre rost:cool:

Det var 650p som hennes skydd kom ifrån, är 100 cm brett iaf. Tunt, mjukt gummi som verkat funka jättebra! Inte så farligt dyrt heller. Hoppas du hittar något som passar!

Vaknade tidigt idag och gav mig ut på en långpromenad som blev riktigt lyckad! Tog oss till närmsta skogen där Ebrah fick vara lös. Igår tog vi morgonturen ensamma för att finslipa på inkallningen lite och det märktes idag. Jäklar vilken fart hon fick så fort jag visslade :D

När vi efter en stund gick hemåt så hörde jag hundar skälla lite avlägset i skogen. Troligtvis gick vi iväg precis innan andra dök upp, väldigt skönt. Senare mötte vi också en tant med arg/osäker stor borderterrier (måste ha varit världens största och otrimmade borderterrier...). I alla fall så hann vi komma över gatan innan de kom för nära och väl där kunde vi stå lugnt och vänta tills de passerat. Mina hundar var helt lugna, lätta att få kontakt med och det kändes som om det för vår del blev ett riktigt bra hundmöte.

Nu har Aysu fått stretching och vi alla har ätit mat och hundarna har somnat. Jag ska ta en dusch innan jag lägger mig i sängen med dem och en kopp te. Ibland är det verkligen underbart att vakna "onödigt" tidigt!

Gah! Folk som inte fattar att mina hundar inte är allmän nöjesattraktion! Folk som därför får en tillsägelse eftersom jag inte vill att de klappar hundarna precis när jag ska in i hissen. Att de då börjar putta på mina hundar för att fösa in dem i hissen är mer än jag begriper! För f*n, varför kan de inte bara fatta att jag sköter mina hundar!? Och inte kunde de hålla upp hissdörren heller, nej, de bara tog tag om hela baken på Aysu och puttade på, trots att dörren knappt var öppen så att hon inte hade någonstans att ta vägen och valpen blev ju sjövild och undrade om hon hittat nya lekkamrater. Fysjutton för folk.

Gah! Folk som inte fattar att mina hundar inte är allmän nöjesattraktion! Folk som därför får en tillsägelse eftersom jag inte vill att de klappar hundarna precis när jag ska in i hissen. Att de då börjar putta på mina hundar för att fösa in dem i hissen är mer än jag begriper! För f*n, varför kan de inte bara fatta att jag sköter mina hundar!? Och inte kunde de hålla upp hissdörren heller, nej, de bara tog tag om hela baken på Aysu och puttade på, trots att dörren knappt var öppen så att hon inte hade någonstans att ta vägen och valpen blev ju sjövild och undrade om hon hittat nya lekkamrater. Fysjutton för folk.

Ja, det nåt märkligt med det där med när man ska åka hiss med hundar. Att inte ens hålla upp hissdörren! Hoppas din hund inte blev rädd när nån främling puttade på henne.

Jag vill att hundarna ska sitta i hissen och tränar varje dag på det, just för att om det kommer in folk som inte vill ha en hoppande hund på sig. Ändå är det många som envisas med att klappa trots att de måste se att jag försöker träna! När jag sedan säger till får man höra "Nej, men, de måste ju få hälsa!" trots att hundarna inte gjort mer än tittat åt människan. Nä, mina hundar är tydligen allmän egendom... :meh:

Ja, det nåt märkligt med det där med när man ska åka hiss med hundar. Att inte ens hålla upp hissdörren! Hoppas din hund inte blev rädd när nån främling puttade på henne.

Jag vill att hundarna ska sitta i hissen och tränar varje dag på det, just för att om det kommer in folk som inte vill ha en hoppande hund på sig. Ändå är det många som envisas med att klappa trots att de måste se att jag försöker träna! När jag sedan säger till får man höra "Nej, men, de måste ju få hälsa!" trots att hundarna inte gjort mer än tittat åt människan. Nä, mina hundar är tydligen allmän egendom... :meh:

Fy skjutton @Red_Chili det skulle driva mig till vansinne.
I sadana situationer sager jag ifran ganska skarpt:o (vass rost och "Please DON'T! och om det behovs, "DON'T TOUCH MY DOGS") och sedan forsoker jag mildra det hela efterat om det behovs. Nu hander sadant ganska sallan nar man har Rottweiler :devil: De flesta fragar artigt och vantar pa tillstand att klappa. Och jag sager nastan alltid nej da Diva garna hoppar pa folk och Mandy rusar fram och "bufflar" och nosar.

Jag har daremot varit med om (i Stockholm) att folk gatt ur hissen eller vagrat stiga pa ("Inga problem" medan de sakta backat bakat, "Jag tar nasta hiss istallet":p) Darfor har mina tjejer blivit superbra pa att aka hiss trots att det ar nagot de mycket sallan gjort.

I gar var Tjejerna och jag och halsade pa pa en IPO klubb. Jatte trevliga och kunniga manniskor och det blir nog klubben for mig. :cool:

Tjejerna var i sjunde himlen och Diva till och med skallde :D som en ekorre, men battre an hennes tjut och skrik som inte gav nagra bett. De hade sa vansinnigt roligt och jag trivdes ocksa dar. Mandy's bett var riktigt osakra igen, men det ar ett tag sedan sist hon tranade och hon faller alltid tillbaka lite till tiden hon inte bet nagonting alls nar det ar en ny figge. (En som med kroppsspraket trykte pa att hon skulle bita fran forsvar istallet for som lek och jag fattade inte riktigt innan hon la av att bita nagonting ... hon visste ju att man inte biter nar man kanner lusten att forsvara:banghead:)

Det har blir nog bra tror jag. :cool:

I gar var Tjejerna och jag och halsade pa pa en IPO klubb. Jatte trevliga och kunniga manniskor och det blir nog klubben for mig. :cool:

Tjejerna var i sjunde himlen och Diva till och med skallde :D som en ekorre, men battre an hennes tjut och skrik som inte gav nagra bett. De hade sa vansinnigt roligt och jag trivdes ocksa dar. Mandy's bett var riktigt osakra igen, men det ar ett tag sedan sist hon tranade och hon faller alltid tillbaka lite till tiden hon inte bet nagonting alls nar det ar en ny figge. (En som med kroppsspraket trykte pa att hon skulle bita fran forsvar istallet for som lek och jag fattade inte riktigt innan hon la av att bita nagonting ... hon visste ju att man inte biter nar man kanner lusten att forsvara:banghead:)

Det har blir nog bra tror jag. :cool:
Hur funkar det i USA med den typen av klubbar? Är det bara att gå med?
Här i Sverige är det ju som att bli antagen till en sekt! Man får oftast ansöka, sen diskuterar klubben och har man tur blir man medlem på prov.
Hur stora är klubbarna? De två som vi rör oss i är bara 17 resp 26 medlemmar.

Hur funkar det i USA med den typen av klubbar? Är det bara att gå med?
Här i Sverige är det ju som att bli antagen till en sekt! Man får oftast ansöka, sen diskuterar klubben och har man tur blir man medlem på prov.
Hur stora är klubbarna? De två som vi rör oss i är bara 17 resp 26 medlemmar.

Det ar ungefar likadant har. De allra flesta klubbar har att man kommer som en "visitor" tre (eller fler) ganger och sedan tar klubbmedlemmarna ett beslut om man far bli medlem eller inte. och de flesta klubbar ar inte storre an det.
I gar da vi jobbat med bada mina i protection, Mandy i protection lydnad, foot, plats, etc och bli skickad pa figgen nar man ar duktig, och Diva i "puppy" protection i en sele och langlina som ordforanden hangde i och figgen med en wedge (trekant) medan Diva skrek som en gris :o fagade klubben's ordforande, "Du tanker val bli medlem?" :cool: Sa det rader nog inte nagon tvekan om att jag blir antagen.:)

Den har klubben har till och med pa sin website att de jobbar efter Michael Ellis principer, en varlds kand protection och lydnads tranare i IPO, Mondioring, French Ring, etc. Nu har ju jag kort tvars over USA for att trana med honom tre ganger redan och ar kompis med och har ocksa tranat med hans basta van, Lisa. Det later alltsa som om det ar helt ratt klubb for mig ... Att figgen bade lyssnade pa vad jag hade att saga om tidigare traning och stallde helt ratt fragor gjorde ju inte saken samre direkt.:banana:

Det ar ungefar likadant har. De allra flesta klubbar har att man kommer som en "visitor" tre (eller fler) ganger och sedan tar klubbmedlemmarna ett beslut om man far bli medlem eller inte. och de flesta klubbar ar inte storre an det.
I gar da vi jobbat med bada mina i protection, Mandy i protection lydnad, foot, plats, etc och bli skickad pa figgen nar man ar duktig, och Diva i "puppy" protection i en sele och langlina som ordforanden hangde i och figgen med en wedge (trekant) medan Diva skrek som en gris :o fagade klubben's ordforande, "Du tanker val bli medlem?" :cool: Sa det rader nog inte nagon tvekan om att jag blir antagen.:)

Den har klubben har till och med pa sin website att de jobbar efter Michael Ellis principer, en varlds kand protection och lydnads tranare i IPO, Mondioring, French Ring, etc. Nu har ju jag kort tvars over USA for att trana med honom tre ganger redan och ar kompis med och har ocksa tranat med hans basta van, Lisa. Det later alltsa som om det ar helt ratt klubb for mig ... Att figgen bade lyssnade pa vad jag hade att saga om tidigare traning och stallde helt ratt fragor gjorde ju inte saken samre direkt.:banana:
Grattis. Det är ju A och O att man trivs med träningsmetoder och folket i klubben.
Själv håller jag dock inte på med IPO ( Dvärgschnauzer är inte riktigt rätt ras för den sporten :cool:) men det är en himla kul sport att stakethänga till och jag är "stödmedlem" (läs kokar kaffe och korv och kränger bullar och "gruppar" :p)

Roade mig med att ta vilopuls på Frodo när han låg och halvsov i mitt knä. 42 slag i minuten . Är det verkligen normalt?O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka