Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min schnuzze är kattgalen men jagar inte. Han vill leka och det är tuffa lekar. Brottningsmatch och lovebites. Tur båda katterna här är tuffa katter med barnasinnet kvar
Min schnauzer vill också leka, fast det vill inte katten men det fattar inte hunden :p Han tror att viftande svans och framtass som slår i luften av katten betyder schnauzer-lek :D Ceskyn (filmen) har aldrig "lärt känna" en katt innan, utan har bara velat jaga dem. Därför känns det superkul och smått overkligt att det gick så bra igår! :)

Träningsuppdatering:

Senaste två träningarna har det blivit riktigt fina rutskick med Dahlia - jag ser ljuset i tunneln! :D Jag använder fortfarande target men hon får aldrig se när jag lägger ut rutan och targeten. Kan nog börja gömma targeten så den inte syns så tydligt nu.

Annars tränar vi mycket uthållighet och position i fria följet just nu. Start i klass 2 i vår är planen :)

Körde en budföring för första gången i helgen och det gick bra. Den andra personen fick hennes älskade boll och gick iväg och då var det inga problem att springa till personen sen. Är bara det där jäkla framförgåendet som är trögt att lära in...målet är start i apellklass spår nästa år.

Vilket jäkla väder vi fått här!!!
Inte ens de stora hundarna vill gå ut. Unghunden stannade i dörröppningen, tittade ut och vände om. Men de gick iaf ut när jag beordrade dom.
Men skägget!!!
Han har sagt upp sig från livet och gått i regnkoma! Han reste sig inte från soffan hur jag än lockade och ropade. Fick BÄRA honom ut i hallen. Klädde på honom regnoverallen men han stod bara där som en staty. Gick icke ut. Så jag fick helt sonika ställa ut honom på trappan.
Och där stod han kvar när jag skulle ropa in dom. Unghunden hade lagt sig UNDER trappen :D
Känns som hundarna klarar sig utan utomhusaktiviteter i dag:cool:

Vilket jäkla väder vi fått här!!!
Inte ens de stora hundarna vill gå ut. Unghunden stannade i dörröppningen, tittade ut och vände om. Men de gick iaf ut när jag beordrade dom.
Men skägget!!!
Han har sagt upp sig från livet och gått i regnkoma! Han reste sig inte från soffan hur jag än lockade och ropade. Fick BÄRA honom ut i hallen. Klädde på honom regnoverallen men han stod bara där som en staty. Gick icke ut. Så jag fick helt sonika ställa ut honom på trappan.
Och där stod han kvar när jag skulle ropa in dom. Unghunden hade lagt sig UNDER trappen :D
Känns som hundarna klarar sig utan utomhusaktiviteter i dag:cool:

Typ som Dalmatinern så fort det regnar. :rofl: Tonto blir blir däremot bara gladare ju sämre väder det är. :arghh::rage: Han ska rulla sig i gegga hela tiden. Sen så skriker han för att han inte får ligga i sängen när han är helt genomlerig. :confused:

Suck. Köpte ett MIM-galler till bilen idag. Nu har jag precis varit i garaget och försökt sätta fast det. Vet inte om det blev så bra trots allt. Känns som om glipan mellan gallret och taket blir på tok för stor. Visst kan jag sätta kompostgaller där för att hindra hundarna från att krypa fram, men det är ju inte säkert i en krock med kompostgaller... Men ja, det lär vara bättre än inget, så fram till jag hittat någon att specialbeställa galler från så kanske det duger.

Känner mig ledsen :( Lillpumin har blivit skotträdd. För några veckor sedan blev han livrädd när det sköts jättenära oss, igår hörde vi skott på avstånd och han försökte fly. Så måste börja träna det. Fy så trist om han resten av livet ska fly i panik så fort han hör ett skott! Beställt "Undvik skotträdsla" av Memea Mohlin på bibblan så hoppas den har många bra råd. Har också beställt en sån där CD med skott och fyrverkerier, även om jag hört både plus och minus om den. Tänker att det inte kan skada att försöka.

Nu ska Ale påbörja sin inkörning! Idag sydde jag både X-backsele och reflexväst åt henne!

12208539_10153352118363666_3401388038739063848_n.jpg

12247029_10153352125773666_2408150894470445000_n.jpg

12219416_10153352126013666_942880573953047946_n.jpg

Komplett med det avslöjande skräpet efter en dödad toarulle ;)

Suck. Köpte ett MIM-galler till bilen idag. Nu har jag precis varit i garaget och försökt sätta fast det. Vet inte om det blev så bra trots allt. Känns som om glipan mellan gallret och taket blir på tok för stor. Visst kan jag sätta kompostgaller där för att hindra hundarna från att krypa fram, men det är ju inte säkert i en krock med kompostgaller... Men ja, det lär vara bättre än inget, så fram till jag hittat någon att specialbeställa galler från så kanske det duger.
Jag är ju inget fan av MIM. Vår bur baaaaaara krånglar och skramlar. Nu har skiten börjat rosta på flera ställen också. Bara 2,5 år gammal.
När vi förlänger leasingavtalet 2017 blir det ny bur till den Volvon för då går ändå inte burfan in.

Hade inte gallret suttit bra hade jag lämnat tillbaka det. MIM är så dyra att det ska sitta BRA i min smak för att vara värt det. Hade kikat på ett annat märke och haft ett kompostgaller tills jag hittade ett som satt bra :)

Jag är ju inget fan av MIM. Vår bur baaaaaara krånglar och skramlar. Nu har skiten börjat rosta på flera ställen också. Bara 2,5 år gammal.
När vi förlänger leasingavtalet 2017 blir det ny bur till den Volvon för då går ändå inte burfan in.

Hade inte gallret suttit bra hade jag lämnat tillbaka det. MIM är så dyra att det ska sitta BRA i min smak för att vara värt det. Hade kikat på ett annat märke och haft ett kompostgaller tills jag hittade ett som satt bra :)

Köpte det begagnat, så att lämna tillbaka är inget alternativ tyvärr, däremot går det ju garanterat att sälja vidare. Jag har länge tänkt att jag inte(!) vill ha MIM, men nu fick det bli det ändå och nä, jag skulle nog behöva ett sånt där stort lastgaller i så fall, bara det att det inte går att sätta ett sådant i min bil...

Skriver och klagar här lite, medan jag kickar igång min sega lilla mini-pc, över att SKK Avelsdata kräver en dator och Internet Explorer. Har en planerad kull jag "måste" kolla. :)

Tack!
Det är ju hopplöst att hitta selar till bc - speciellt en liten slank tik med bred front. Hööks täcken går två varv runt magen om de är långa nog i ryggen...

När du säger det ser jag det faktiskt framför mig.

Vad är det för nylon"linor", är det typ Biltemaremmar som jag tror att du nämnde i annan tråd?

Köpte det begagnat, så att lämna tillbaka är inget alternativ tyvärr, däremot går det ju garanterat att sälja vidare. Jag har länge tänkt att jag inte(!) vill ha MIM, men nu fick det bli det ändå och nä, jag skulle nog behöva ett sånt där stort lastgaller i så fall, bara det att det inte går att sätta ett sådant i min bil...
Ja då är det svårare förstås att retunera.

Själv retunerade jag precis ännu ett kofångarskydd....sån där matta. Alla är för smala :mad:

Skriver och klagar här lite, medan jag kickar igång min sega lilla mini-pc, över att SKK Avelsdata kräver en dator och Internet Explorer. Har en planerad kull jag "måste" kolla. :)
Har du firefox på någon snabbare dator? Det finns någon "plug in"-grej att installera då som gör att du kan kolla runt på avelsdata ändå. Jag vägrar använda internet Explorer, kör firefox på stationära datorn och kollar avelsdata ofta :D

Har du firefox på någon snabbare dator? Det finns någon "plug in"-grej att installera då som gör att du kan kolla runt på avelsdata ändå. Jag vägrar använda internet Explorer, kör firefox på stationära datorn och kollar avelsdata ofta :D

Nä, men bra tips till den dag jag har en!

Jag har Chrome på datorn när jag ids använda den, men har kvar och använder Explorer just till Avelsdata, det är till och med startsida där. :laugh:

När du säger det ser jag det faktiskt framför mig.

Vad är det för nylon"linor", är det typ Biltemaremmar som jag tror att du nämnde i annan tråd?

Remmarna kommer från två riktigt billiga selar som jag fyndade på Börjes för 10 kr /st. Vadderingen är tre lager av IKEAs golvskum (som ska ligga under klickgolv) och fodret är vattentätt tyg från ett slaktat regntäcke som gamla hästen hade. Återbruk ftw! ;)

Edit: Såna här selar är det jag har styckat, fast gröna då.
8424_25_26_yellow.jpg

Senast ändrad:
Tränade lite med hundarna nu på kvällen. Försökte shejpa in "backa" med Aysu och tränade lite rallylydnad med fotgående på högersidan. Sedan fick hon kvällsmat. Hon blev så trött av allt det där att hon legat i sängen och snarkat sedan dess :D det där med att backa tyckte hon verkligen var jättejobbigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka