Får jag också vara med i klubben?Okej - om du säger det så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får jag också vara med i klubben?Okej - om du säger det så
Absolut - klubben för oss som egentligen bara är 30 årFår jag också vara med i klubben?
När jag stod med min gapande stolle på en lydnadskurs utbrast jag "hade jag vetat att jag skulle få en ljudande hund kunde jag ju lika gärna skaffat en schäfer...".
Hos honom är det också förväntan, får en uppgift så håller han tyst, samma sak om han vet att det inte kommer hända något. Men att sitta vid min sida och vänta på det där kommandot... När vi ska ut och gå skäller han inte, han yl-gnäll-sjunger.
Den äldre sjunger vid riktigt särskilda tillfällen men skäller bara på andra hundar. Gosknorrar gör de båda två.
Igår var vi i Söderköping och gjorde HD- och AD-röntgen på byrackan, och redan idag hade resultaten kommit! HD A och AD 0. Så himla skönt att veta att det bara är att köra på med träning! Samson charmade såklart personalen i vanlig ordning, dessutom.
Svarade dig i valptråden men känner att jag inte kan byta ämne utan att iaf skriva; kram!!Nu har min fina bruna chokladpralin flyttat till Öland, och jag hoppas att han ska trivas där. Åh, det är redan så tomt hemma
Såg bilden i telefonen tidigare i dag och tänkte att det var ju bara en till, det var väl inte så stor skillnad.Äntligen perfekt antal hundar.
Ursäkta, va?!?! Du är ju i min ålder!! Dvs i 30-åldern
Varför måste du fasa ut godiset? Du kanske inte behöver belöna varje grej, men godis är ju ändå en motivator.Vilken berg och dalbana mitt humör varit det senaste när det kommer till hundarna.
Just nu är jag inne i att vara peppad på träningen och känner att vi ska komma över och övervinna våra hinder! ( så småningom)
En sak jag funderat mycket på är dock hur tusan man fasar ut godiset men ändå behåller intresset? Labben har vi tränat kontakt med ändå sen han var valp ( han är 3,5 idag), och han blir from som ett lamm och söker ständigt kontakt när han vet att det finns godis i fickan. Men så fort godiset försvinner så tappar han även intresset? Vad kan jag tänkas gjort fel ? Borde jag belöna kontakt med lek istället så Jag blir mer intressant?
Så mycket frågor
Min schnuzze är kattgalen men jagar inte. Han vill leka och det är tuffa lekar. Brottningsmatch och lovebites. Tur båda katterna här är tuffa katter med barnasinnet kvarJag är lite i chock fortfarande, gällande min kattjagande hund. Såhär såg det ut idag när katten plötsligt kommit fram när sambon var på gårdsplanen med hundarna;
FILM