R
Raderad medlem 94602
Samma härJag kan ställa upp att bli vallad i den där tävlingen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma härJag kan ställa upp att bli vallad i den där tävlingen!
Åh vilket duktigt Monster!Herregud vad jag älskar min hund!
- Jag vill inte gå den vägen, matte, jag vill gå hitåt! Nej, jag tänker gå hitåt. Icke, hitåt säger jag. Fortfarande, vägrar. Hitåt, hitåt, hitåt. Men är du dum eller, jag säger nej till din dumma väg! Hiiiiiiitååååååååt.
Jag tänker tjuriga jäkla dumhund, men OK då om det nu är så viktigt för dig, vi går väl som han vill då. Och han är helnöjd och traskar lugnt på längs den vägen som om det inte var så viktigt ändå ett bra tag, tills han plötsligt tvärnitar igen och prompt ska åt sidan.
- Kom, kom, kom, ska visa nåt matte! Kolla, kolla, kolla, kom och kolla! Men följ med då! Kom nu, slöfock! Kolla!
Så jag följer med till en brunn...
Hermelin? Iller? Vet inte, men stackaren verkade fast i alla fall. Inte särskilt förtjust i att se Monsters stora skalle kika över brunnskanten heller, den försökte gömma sig i en liten spricka i botten men fick inte in så mycket av sig själv där. (Och nej, jag har inte avsiktligt stått och stressat ett utsatt vilt djur med blixtfoto bara för att det är kul, det var helt enkelt svårt för mig att se något där nere i mörkret så det var lättare att fota och sen zooma på skärmen.) Så vi vandrade iväg och letade reda på en ordentligt kvistig pinne som var lång nog att räcka ända upp, och satte ner den som stege. Den ville såklart inte klättra upp medan vi var där, men jag tror inte den fick några problem att komma ut sedan vi gått i alla fall.
Jag hade faktiskt trott att en sådan skulle kunna klättra på betongväggarna också, men den verkade i alla fall fast så hellre en stege för mycket än en för lite.
Och så massa godis åt räddarmonstret när vi gick därifrån såklart.
Samma här! Med min ras är det också massa "dalmatiner är såna". T ex så går det inte att lära en dalmatiner att gå fint i koppel och det går inte att lära dom att inte sno mat från bord/bänkar. Jag måste nog reklamera min prick, han är alldeles för väluppfostrad för att vara renrasigMåste säga att jag börjar bli lite småtrött på att det verkar vara vanligt inom min ras att bortförklara sina hundar destruktion av diverse heminredning och annat med att "det är så rasen är". Det var en kvinna i en FB grupp som beklagade sig över att hennes hund tuggat sönder hennes soffkuddar medan hon var på jobbet varpå många av svaren hon fick från annat folk inom rasen var i stil med "så är det att ha borzoi". Som om det är normalt att hunden demolerar ens hus medan man är borta.
Måste ha en jäkligt orasenlig hund som ligger snällt i soffan och på sin höjd bäddar med sina filtar genom att knöla ihop dom i ett hörn...
Måste säga att jag börjar bli lite småtrött på att det verkar vara vanligt inom min ras att bortförklara sina hundar destruktion av diverse heminredning och annat med att "det är så rasen är". Det var en kvinna i en FB grupp som beklagade sig över att hennes hund tuggat sönder hennes soffkuddar medan hon var på jobbet varpå många av svaren hon fick från annat folk inom rasen var i stil med "så är det att ha borzoi". Som om det är normalt att hunden demolerar ens hus medan man är borta.
Måste ha en jäkligt orasenlig hund som ligger snällt i soffan och på sin höjd bäddar med sina filtar genom att knöla ihop dom i ett hörn...
Samma här! Med min ras är det också massa "dalmatiner är såna". T ex så går det inte att lära en dalmatiner att gå fint i koppel och det går inte att lära dom att inte sno mat från bord/bänkar. Jag måste nog reklamera min prick, han är alldeles för väluppfostrad för att vara renrasig
Vet en person med vinthund som fick riktigt otrevliga kommentarer när hon började träna lydnad med bra resultat med sina hundar. det var visst bara för att de inte var rastypiska som det gick att lära dem saker. (Inte så att matte var galet duktig på att kommunicera med sina hundar, nejnej)
Jag har den klassiska situationen pågående här hemma - vänja hund vid katt. Vi har blivit med katt, en hundvan katt som verkligen är cool. Valpen är inga problem, han är så fjäskig så (att inte stoppa in huvudet i kattlådan är en annan femma...). Men gammelhunden (9 år) med jaktinstinkt och som nästan aldrig träffat en katt på nära håll innan. Han blir stel som en pinne, skakar och blir liksom låst på katten, jag får ingen kontakt. Har haft han inne hos katten (som bor i köket och matrummet med kompostgaller ut till vardagsrummet där hundarna är) med koppel två gånger nu och jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Någon som har tips?
Ja, kanske det Jag har aldrig skvallertränat innan. Är katten för svår att börja med tror du?Skvallerträna?