Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
De är så himla duktiga på att laga skador nu för tiden @Red_Chili, så även om det tar tid med rehab så brukar det absolut gå att ge hundarna ett aktivt liv även efter skador. Jag förstår att det känns svart och hopplöst, men nu är hon i händerna på folk som har god chans att hjälpa henne <3 Vi som har hundar som jobbar i hög fart med snabba svängar utsätter dem ju också för stora risker - men glädjen de upplever är obetalbar och värd allt.

Boss slet sönder ett knä för flera år sedan, han märker ytterst sällan av det numera och lever ett helt obehindrat liv. Jag har så många glädjehistorier om krossade och skadade leder, det kan bli jättebra det med!

Tänker på er, håller tummarna för att allt ska bli bra.

De är så himla duktiga på att laga skador nu för tiden @Red_Chili, så även om det tar tid med rehab så brukar det absolut gå att ge hundarna ett aktivt liv även efter skador. Jag förstår att det känns svart och hopplöst, men nu är hon i händerna på folk som har god chans att hjälpa henne <3 Vi som har hundar som jobbar i hög fart med snabba svängar utsätter dem ju också för stora risker - men glädjen de upplever är obetalbar och värd allt.

Boss slet sönder ett knä för flera år sedan, han märker ytterst sällan av det numera och lever ett helt obehindrat liv. Jag har så många glädjehistorier om krossade och skadade leder, det kan bli jättebra det med!

Tänker på er, håller tummarna för att allt ska bli bra.
Tack. Jag hoppas verkligen att det blir bra... Jag har såklart hunnit fundera en miljard gånger på om jag hade kunnat göra något annorlunda, men nej. Vi höll oss till våra vanliga rutiner, banan var helt ok, vädret var bättre än många gånger tidigare, Aysu är i bra kondition osv. Och att inte låta dem springa, det är ju absolut inte ett alternativ.

Jag tvekade ju inte en sekund på att låta Ebrah starta sitt andra lopp idag, på samma fält osv, vilket jag misstänker att många hade gjort i min situation. Istället fick jag hjälp av underbara vänner och bekantingar som tog hand om henne, så kunde jag komma tillbaka när Aysu kommit in till veterinären.

Bara de lyckas laga henne så har jag ändå förhoppningar om att det ska gå bra... jag vet att Aysu har tokigt lätt för att läka. Hon är dessutom liten, lätt, äter bra mat (jävlar vad jag ska bli petig med den nu) och har ingenting som skulle hindra bra läkning. Dessutom är hon superduktig på att ta det lugnt när det behövs, är plättlätt i all hantering osv... så ja... förutsättningarna är ju trots allt de bästa och jag har sagt till djursjukhuset att de inte ska tänka på vad det kostar att få henne bra, de ska bara göra allt de kan för att hon ska få bästa tänkbara vård.

@Red_Chili Vilken hemsk läsning. Jag vet hur fruktansvärt det känns att behöva lämna en trasig/sjuk hund i någon annans händer utan att kunna vara med och hjälpa till. Det är vidrigt.
Men med tanke på att du åkte in direkt och hon är på en av sveriges bästa ortopediska enheter gör att det känns som om hon kommer klara detta också! Tänker på er :heart

@Red_Chili Vilken hemsk läsning. Jag vet hur fruktansvärt det känns att behöva lämna en trasig/sjuk hund i någon annans händer utan att kunna vara med och hjälpa till. Det är vidrigt.
Men med tanke på att du åkte in direkt och hon är på en av sveriges bästa ortopediska enheter gör att det känns som om hon kommer klara detta också! Tänker på er :heart

Låter bra att de är duktiga på ortopedi osv. Jag har absolut noll och ingen erfarenhet av sådana här typer av skador. Tur egentligen, men att inte ha koll på hur det fungerar med allt nu gör mig aningens frustrerad, samtidigt som jag är för trött för att läsa på i nuläget. Jag åt knappt på hela dagen och i kön i mataffären hemma höll jag på att ramla ihop av energibrist... Nu har jag ätit, fixat en kopp te och ska försöka sova någon timme innan det är dags för jobb.

Ebrah är lite förvirrad här hemma, vet inte riktigt hur hon ska göra med allt. Imorgon ska hon nog få vara med lite extra mycket på jobbet även om det kanske blir stundtals småbökigt. Hon har ju aldrig varit utan Aysu med undantag från när vi åkte på någon LC-träning och lämnade Aysu hemma. Känner lite att jag borde ha haft en till hund nu, för att slippa ha bara en. Jag hatar att ha bara en hund hemma, även om det "bara" är för att en är hos veterinär... Jag tänker mig att det är lättare att gå från 3 till 2, än att gå från 2 till 1.

Trött men fortfarande så glad över hur bra och smidigt klubbens tävling gick igår och inga större fadäser från tävlingssekreterarens sida (dvs jag :up:) Så glad över att ha bytt klubb, så härlig sammanhållning, folk från alla grenar hjälper varandra osv. Så som det ska vara!

Håller tummarna för att allt går så bra det bara kan idag @Red_Chili !

Alltså jag var helt slut efter tävlingarna igår. Fyra lopp på en dag, det var första gången för mig och Tinja. Växlande väder mellan molnigt och varmt, och regnigt och kallt. Jag var helt illröd i ansiktet när jag kom hem, hur tusan blir man solbränd när det är molnigt och typ 10-15 grader?? :rofl:

Nu har jag och Tinja sovit typ 12 timmar haha! Däckade totalt vid åtta igår. Gick upp vid fyra och rastade henne, sen gick jag och la mig igen. Hon med. Snark..

Men nu ska jag väl upp snart och käka frukost. Sen drar vi ner till klubben. Är ju lydnadstävling imorgon! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 543
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 100
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka