Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Definitivt nära döden!Något har hänt med min hund, kom nyss upp från tvättstugan och möttes av en hund som låg och chillade i hallen. Han hälsade lite lagom och sedan tog han en leksak och roade sig med den istället.
Håller han på att dö eller börjar han bli vuxen?
Väldigt underligt
Ja laugh:Kokos
Kan man gå även om man är utan hund?Är så sjukt stressad över kurserna jag ska hålla. Jag avskyr deadlines. Examen är i Maj och jag har planerat in kurserna så att den sista avslutas typ 5:e Maj.
Hade tänkt hålla dem i höstas, men åkte på en tre veckors förkylning som förstörde hela min planering. Under vintern har det inte varit någon idé, eftersom det är mörkt och hemskt och jag måste vara utomhus. Så April är den enda tiden som funkar innan examen.
Dock har jag bara fått tillräckligt med anmälningar till en av kurserna
Någon som vill hjälpa mig examineras till hundinstruktör genom att gå på en övningskurs i allmänlydnad i Täby??
Gjorde nyss vad man absolut inte bör göra för hälsan, jag googlade för att se vad folk skriver om Eurasier.
Tydligen har de lätt för att bli utåtagerande och biter ofta folk. Mentaliteten är tydligen jättedålig och spetsar skäller ju alltid så mycket. Säger folket alltså, SUCK. Förstår verkligen inte var folk hittar alla dessa Eurasier med dålig mentalitet? Letar dem aktivt??
Själv går jag hellre på vad "folk" säger (dvs faktiska upplevelser och erfarenheter, gärna i kombination med en matsked salt) än t ex rasbeskrivningarna på SKK. Sen beror det ju på var man tittar, att Pelle 55 skriver i en "Vi älskar hundar!"-grupp på Facebook att han blev biten som 8-åring av just en sådan hund, det kunde jag ju inte bry mig mindre om. Jag kikar mest hos de som jag vet är hundkunniga, uppfödare/instruktörer/de som jobbar med hund osv.
Intressant att de skriver "lagom aktivt" hem. Jag tänker att han nog vill ha ganska mycket aktivering iom att det nästan garanterat är rottis i honom.Alltså när den här blicken dyker upp i ens flöde ...
https://hundstallet.se/hundarna/hundar-for-omplacering-stockholm/sune/
Ja, det kanske hänger ihop med det där att han är tjock och behöver bygga muskler långsamt, som de skriver. Det låter lite lurigt där.Intressant att de skriver "lagom aktivt" hem. Jag tänker att han nog vill ha ganska mycket aktivering iom att det nästan garanterat är rottis i honom.
Jag har idag fått lära mig att en hund måste se ut så här för att orka valla i regn en eftermiddag:
(googlebild)
Annars blir den nämligen både blöt, kall och håller inte i kroppen.
När en bild på min Fridolf delades med frågan om varför det nu fungerar med honom i arbete, trots att han är väldigt långt från vad colliens rasbeskrivning säger är en uthållig och funktionell vallhund, så sägs det att han är för urfälld för att det ska gå att kommentera.
Det är ju så man storknar!
Jag har idag fått lära mig att en hund måste se ut så här för att orka valla i regn en eftermiddag:
(googlebild)
Annars blir den nämligen både blöt, kall och håller inte i kroppen.
När en bild på min Fridolf delades med frågan om varför det nu fungerar med honom i arbete, trots att han är väldigt långt från vad colliens rasbeskrivning säger är en uthållig och funktionell vallhund, så sägs det att han är för urfälld för att det ska gå att kommentera.
Det är ju så man storknar!
Nä förstår du, de blir ju inte blöta när de har sån päls!Känns väldigt kul med den pälsen en regnig eftermiddag i lagårds/hagmiljö
Gosigt i sängen? Ta ett par timmar att torka?
Nä förstår du, de blir ju inte blöta när de har sån päls!