Gah! Fick precis veta att jag behöver ha hundarnas utställningsresultat inskrivet i licensboken för lure coursingen
Jag vet inte hur det ska skrivas, var det ska skrivas eller någonting alls. Hoppas att vännen som skrev till mig om det kan hjälpa mig reda ut allt nu.
Jag blir så satans less på utställningar. Lure coursingen räknas som vinthundarnas bruksprov. Det är där vi ska se att våra hundar kan jaga så som de är tänkta att jaga. Vad sjutton ska vi behöva utställningsmeriterna till för det? (Ja, jo, vi behöver bara utställningsmeriter för championat osv, men det behövs ingen LC-merit för utställningschampionat) Nu har jag ställt mina hundar just för att inte ha några begränsningar när det gäller LC-meriter, kan jag inte bara få sluta tänka på det?
Dessutom svämmar facebook över av bilder från utställningar nu. Jag kommer på mig själv med att titta på bilderna och tänka "f*n vilken meningslös sysselsättning det där är".. Delvis för att jag ser folk som nu springer runt med sådana hundar som de tidigare sagt att de absolut inte vill ha, för att hundar av den modellen är för showiga, för utställningsavlade osv.
Oh yes, jag är positiv ikväll