Japp! Men pubgkulorna är förvånadsvärt hårlösa.
Haha men vad knäppt! Det kanske är med i rasstandarden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Julgrans-kulor alltsåOtis pungkulor är jättefina. Han har ju vit päls under hela magen, men pungkulornas päls är samma färg som resten av honom, dvs illröda
Men snart är dom ett minne blott
Jag tror aldrig jag träffat varken en Amstaff, Staffe eller blandras av sådan sort som har något som helst hum om hundspråk och att anpassa sig till andra hundars leksätt.Igår träffade Brihanna svägerskans amstaff. Det gick inte särskilt bra. Amstaffen var allt för på och min lilla dam försökte säga från med ljud och tänder. Amstaffen fattade inte ett dugg och det hade kunnat gå illa. Jättehemskt.
Min hund är väldigt tydlig i sitt hundspråk, kan man tycka. Men tydligen leker Amstaffs hårdare, antar jag.
Min hund väljer lite vilka hundar hon vill hälsa på eller inte. Långhåriga hundar av medelstora - stora raser är ofta populära. Speciellt spetsar. Så idag på promenaden träffade vi en Bordercollie/Isländsk fårhund- blandis. En 14-årig hane som min kära hund absolut var tvungen att hälsa på (). Damen med blandrasen ville veta allt om rasen på min hund och hon verkade passa perfekt för en Eurasier enligt vad hon önskade sig i sin nästa hund. Så jag lät hennes blandras hälsa på min, vilket gick hur bra som helst. Första gången jag ser att min hund initierar till lek med annan hund (vi har inte träffat så många andra hundar ännu nämligen).
Men vi har nog lite att jobba på tills hon känner sig helt bekväm med oss etc.
Av sådana anledningar låter jag inte mina hundar leka med amstaffs, rottisar eller andra hundar som älskar att leka fysiskt tufft. Mina gör det inte och ofta är hundarna så långt ifrån varandra mentalt att de inte får någon glädje av varandra hur mycket de än försöker anpassa sig efter varandra. Umgås jag med folk som har sådana hundar, då är det koppelpromenader eller tex lydnadsträning på schemat.Igår träffade Brihanna svägerskans amstaff. Det gick inte särskilt bra. Amstaffen var allt för på och min lilla dam försökte säga från med ljud och tänder. Amstaffen fattade inte ett dugg och det hade kunnat gå illa. Jättehemskt.
Min hund är väldigt tydlig i sitt hundspråk, kan man tycka. Men tydligen leker Amstaffs hårdare, antar jag.
Min hund väljer lite vilka hundar hon vill hälsa på eller inte. Långhåriga hundar av medelstora - stora raser är ofta populära. Speciellt spetsar. Så idag på promenaden träffade vi en Bordercollie/Isländsk fårhund- blandis. En 14-årig hane som min kära hund absolut var tvungen att hälsa på (). Damen med blandrasen ville veta allt om rasen på min hund och hon verkade passa perfekt för en Eurasier enligt vad hon önskade sig i sin nästa hund. Så jag lät hennes blandras hälsa på min, vilket gick hur bra som helst. Första gången jag ser att min hund initierar till lek med annan hund (vi har inte träffat så många andra hundar ännu nämligen).
Men vi har nog lite att jobba på tills hon känner sig helt bekväm med oss etc.
Gissas bästa kompis är en överväxt 2årig rottis den ligger o leker med henne.Av sådana anledningar låter jag inte mina hundar leka med amstaffs, rottisar eller andra hundar som älskar att leka fysiskt tufft. Mina gör det inte och ofta är hundarna så långt ifrån varandra mentalt att de inte får någon glädje av varandra hur mycket de än försöker anpassa sig efter varandra. Umgås jag med folk som har sådana hundar, då är det koppelpromenader eller tex lydnadsträning på schemat.
Det gör min Amstaff/Rottismix också när han träffar mindre hundar. Hundar som är rädda/osäkra/ointresserade låter han helt enkelt vara.Gissas bästa kompis är en överväxt 2årig rottis den ligger o leker med henne.
Jag tror aldrig jag träffat varken en Amstaff, Staffe eller blandras av sådan sort som har något som helst hum om hundspråk och att anpassa sig till andra hundars leksätt.
En amstaff-blandning på stallet jag jobbade på förut kunde få syn på Tinja (som alltid höll sig till mig när jag jobbade), lämna sin ägare (för såklart hade hon inte vett att ha hunden kopplad), rusa 50 meter till Tinja och tackla henne så hårt att Tinja skrek rakt ut. Ibland hann vi inte ens varken se eller höra henne komma. Slutade med att jag fick ha hökögon, nästan sparka bort hunden, ge ägaren en utskällning varje gång, och se till så att hon av stallägaren inte längre fick ha hunden lös.
Dock fick den avlivas när den var ca 1 år pga så mycket allergi att hon konstant blödde i huden trots medicinering..
Gissas bästa kompis är en överväxt 2årig rottis den ligger o leker med henne.
Vad är det för en liten hulligan?Tonto lägger sig också ner och leker med dom som är lite för små.
Vad är det för en liten hulligan?
Som sagt, JAG har aldrig träffat en amstaff, staffe eller sådan blandning som hade ett hum om hundspråk eller kunde leka vettigt. Har ingen tvekan om att de säkert finns där ute.Håller inte med. Jag känner många staffar som leker jättefint med andra hundar. Vi sålde en tik härifrån som inte funkade så bra i just vår flock. Den smälte perfekt in i sin nya flock med tre staffar.
Att vissa raser är svårare med andra hundar håller jag med om. Även att vissa raser leker annorlunda. Men i slutändan handlar det ändå mycket om individen och även vad den har med sig i bagaget. Tror tyvärr att många staffar hamnar hos rätt kassa hundägare från början. En hel del omplaceras och då är offta skadan redan skedd.
Tinja ligger också ned när hon leker med småvalparTonto lägger sig också ner och leker med dom som är lite för små.