För er som inte hänger i shoppingtråden: jag har köpt ny bil
En förvånansvärt bra hundbil och för en gångs skull har jag nog använt hjärnan när jag köpt bil, inte bara gått på känsla. (Ni vet nog hur jag är vid det här laget, hjärnan säger "tänk praktiskt och ekonomiskt", känslan säger "köp en rejäl sportbil!"
)
I alla fall, det blev en otroligt lång och tråkig dag för hundarna idag. Först vara med på jobbet (där jag visserligen fick tid till långpromenad med lösspring). På jobbet fick de vara ensamma en hel del. Sedan satt de bilen länge när jag var hos bilhandlaren. De hade dock inga som helst problem med den nya bilen, utan hoppade in i den nästan innan jag hade lagt in deras filtar osv. När vi sedan började åka hemåt tog det kanske 100 meter innan de lagt sig ner för att vila, vilket är vad det brukar ta. Väl hemma hade de inte speciellt bråttom ut heller.
Det känns bra, för jag har varit lite orolig för att ny bil med nya dofter osv ska göra att de inte trivs lika bra, men det verkar vara lugnt med den delen.
Nu sover hundarna i sängen. Jag låg där med dem en stund för att stilla mitt dåliga samvete. Om ett tag ska vi gå lång rastningsrunda och imorgon kommer det bli en mycket roligare dag för dem, för då vet jag att det är lugnare på jobbet så att de kan vara med mer.