Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter som min gamla hund jag hade, fast hon var tokig i "gungan", på en tävling stack hon för att ta gungan några extra gånger. Antar det kallas "lyxproblem". :rofl:
Gungan ska bli jättekul testa nästa gång :)

Min står och trånar när de andra hundarna tränar på tunnlarna, han kan knappt fokusera på det han ska träna på om någon av kompisarna får springa genom tunneln :rofl:

Andra kurstillfället för kurs nr 1 ikväll. Är helt mör och ska sova, för jag ska upp kl 5, feber till trots.

Men det kändes bra! Känns som att jag vågar säga lite mer nu till varje deltagare. Alla var så duktiga! Och det trots att två flockar gäss flög lågt rätt över oss och TVÅ rådjur sprang förbi i full fart bara typ 7 meter bort.

Så. Nu, säng.

Det lutar åt att Karla åker hem till Danmark igen när vi kommer hem till Sverige. Jag kan helt enkelt inte lägga så mycket pengar på en hund som ägaren begär. Avsikten från början var ju bara att ha henne här på kollo så hon fick lite arbetserfarenhet, jag visste ju redan när hon kom vad hon kostade. Men känns ändå sorgligt :(

Andra kurstillfället för kurs nr 1 ikväll. Är helt mör och ska sova, för jag ska upp kl 5, feber till trots.

Men det kändes bra! Känns som att jag vågar säga lite mer nu till varje deltagare. Alla var så duktiga! Och det trots att två flockar gäss flög lågt rätt över oss och TVÅ rådjur sprang förbi i full fart bara typ 7 meter bort.

Så. Nu, säng.

Krya på dig!

Idag kan man snacka om störningar. Fanns nått för alla hundar att reagera på.

Så. Nu, säng.

Det var bra! Du hanterar oss ifrågasättande, motvalls kursdeltagare bra :D :up:
Och jag tycker att vi fick med oss många bra tankar, saker som jag tror kan hjälpa när störningarna dyker upp! Även om de kanske inte behöver vara riktigt så kraftiga som idag... :p

Krya på dig!

I dag fick systrarna känna på sitt andra träningspass i skydd. Bara olika bitlekar än så länge. Calibra gjorde fint ifrån sig :up:

En vän till oss har precis påbörjat figurantutbildning och behövde träningsekipage och då fick Mamma Mu till sin stora glädje rycka in. Hon har lagt sig till med en hel del slarv och trams på äldre dar, livet var en fest genom hela träningen och stundvis lyssnade hon med ett halvt öra och gjorde lite som hon ville:p

Jag är nu bottenfrusen och behöver en varm dusch!

Vi har haft 30 grader här idag!
Jag köpte en ny sele till Gripa och sen var jag även hos veterinären och vägde henne. Lite pinsamt var det när man stod och förklarade att man bara var där för att man ville se vad hon väger :D Speciellt eftersom att det tog en bra stund innan dom förstod vad jag menade haha

Hon väger iaf 19,6 kg. 5 månader och 1 vecka gammal den lilla fian.

Gillar hennes typ väldigt mycket :) Känns så kompakt och smidig.

17883681_1315412108544748_291063849963149465_n.jpg

17884047_1315412145211411_7436108521742431907_n.jpg

17903459_1315412088544750_7798924824898219836_n.jpg

Vi har haft 30 grader här idag!
Jag köpte en ny sele till Gripa och sen var jag även hos veterinären och vägde henne. Lite pinsamt var det när man stod och förklarade att man bara var där för att man ville se vad hon väger :D Speciellt eftersom att det tog en bra stund innan dom förstod vad jag menade haha

Hon väger iaf 19,6 kg. 5 månader och 1 vecka gammal den lilla fian.

Gillar hennes typ väldigt mycket :) Känns så kompakt och smidig.

17883681_1315412108544748_291063849963149465_n.jpg

17884047_1315412145211411_7436108521742431907_n.jpg

17903459_1315412088544750_7798924824898219836_n.jpg

Hon är skitsnygg!!

Nog för att jag var bottenfrusen när jag kom hem men +30 är inte min grej. För fösta gången så är jag inte avis på dig :laugh:

Finns det något mysigare än att sova med hunden under täcket?
Tinja brukar bara ligga en liten stund under täcket sen lägger hon sig på det, men efter att ha legat mestadels still i en och en halv timme utomhus så var hon frusen nog för att uppskatta att ligga under täcket ända tills jag somnade :love:

Alltså, vi har dåligt med grundvatten här så regn behövs - men totalt ösregn och bara +2 grader ute är inte alls kul när hundarna ska ut :arghh: Borde vara lag på att det enbart får regna nattetid....:cautious:

Alltså, vi har dåligt med grundvatten här så regn behövs - men totalt ösregn och bara +2 grader ute är inte alls kul när hundarna ska ut :arghh: Borde vara lag på att det enbart får regna nattetid....:cautious:
Tänk så smidigt det hade varit för allt och alla. Sol och varmt på dagen och totalt ösregn mellan 23.30-03.30 varje natt.

Finns det något mysigare än att sova med hunden under täcket?
Tinja brukar bara ligga en liten stund under täcket sen lägger hon sig på det, men efter att ha legat mestadels still i en och en halv timme utomhus så var hon frusen nog för att uppskatta att ligga under täcket ända tills jag somnade :love:
Det är därför jag och Aysu sover så hela tiden, varje natt :D

Jag börjar känna mig tveksam till att det blir någon LC i helgen... tydligen regnar det hela tiden där nu, och ska göra det konstant fram till åtminstone söndag kväll. Är det för blött i marken så går det inte att köra, och är det för kallt blir det bara otrevligt allting. Blä.

Anropar alla fodersmarta människor att komma och hjälpa mig med de två frågorna jag ställt i Allmänna fodertråden idag :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 560
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 124
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka