Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir så lycklig över denna hund alltså :heart Bara slängde över henne till träningskompisen så hon kunde få testa på lite handling med en snabb hund, eftersom hennes ena är långsam och den andra håller på och grundtränas. Första gången någonsin de gör något ihop, och Tinja beter sig som att hon aldrig gjort annat :love:

Dock var det nog lite väl taggande att få höra "bra, bra, bra!" genom slalom för då började hon skälla, något hon annars typ aldrig gör :rofl: Jag är ju helt tyst när jag väl sagt "slalom".

Man vill slå sig hårt för pannan när man tränar labrador och råkar tappa godis efter sig ute på planen..men får ge honom att han är jäkligt ihärdig i sitt uppletande av godis! Han ger sig inte i första taget ( de facto ger han sig inte alls förens han hittat den där mini mini smulan..:grin:)

Det lutar åt att Karla åker hem till Danmark igen när vi kommer hem till Sverige. Jag kan helt enkelt inte lägga så mycket pengar på en hund som ägaren begär. Avsikten från början var ju bara att ha henne här på kollo så hon fick lite arbetserfarenhet, jag visste ju redan när hon kom vad hon kostade. Men känns ändå sorgligt :(
Vad tråkigt! :( Vad kostar hon? Den där kullen känns som din, varenda en av hundarna. Minns din tråd om Frodo , jag tror hela Buke tjoade av glädjebeskedet när han skulle bli kvar hos dig. Jag skulle lätt bidra med en slant till att köpa loss henne ifall Buke skulle börja skramla ...

@Red_Chili Det har du rätt i ... ser nu att Polisen djurärenden väst verkar ligga nere. De får nog upp den igen.

Det var en tioårig hane i nån mörk färg om jag kommer ihåg rätt, och en sexårig tik med samma färg som dina. Typ.

En vän skickade länk på Facebook, men varken hennes länk eller din vill fungera... måste prova från mobilen! Är det salukis så blir jag ju nyfiken!
ca 10-årig hane
ZZvb3ES.jpg

ca 6-årig tik
5I4tB5k.jpg

JAG MED! Själv är man på väg upp till Trysil, dock med skadat knä så jag får inte åka skidor :meh:. Italien :love:

Jag blir djupt avis på Trysil med. Där har vi för övrigt två uppfödningar boende så ser du en bruksschäfer så får du fråga varifrån de kommer :p

ca 10-årig hane
ZZvb3ES.jpg

ca 6-årig tik
5I4tB5k.jpg
Den där tiken borde ju nästan flytta hit... ser ut att vara lik Aysu i kroppskonstruktionen. Undrar vad sjutton det är för hundar... de ser så bekanta ut men jag kan inte direkt avgöra vilka de är. Såg att halva bekantskapskretsen är taggade i kommentarer på Facebook (jag själv skrev en lång kommentar) så med lite tur kommer de till riktiga salukihem iaf.

Vad tråkigt! :( Vad kostar hon? Den där kullen känns som din, varenda en av hundarna. Minns din tråd om Frodo , jag tror hela Buke tjoade av glädjebeskedet när han skulle bli kvar hos dig. Jag skulle lätt bidra med en slant till att köpa loss henne ifall Buke skulle börja skramla ...
Tack :love: Men det finns mer behjärtansvärda ändamål att ge pengar till än min lyxkonsumtion av hund ;) Det överstiger 50.000:-, så känns inte som en rimlig investering, även om jag hade kunnat skaka fram pengarna.

Jag tänkte samma tanke... Bidrar gärna med en liten slant om det hjälper att få henne stanna. :D

Den där tiken borde ju nästan flytta hit... ser ut att vara lik Aysu i kroppskonstruktionen. Undrar vad sjutton det är för hundar... de ser så bekanta ut men jag kan inte direkt avgöra vilka de är. Såg att halva bekantskapskretsen är taggade i kommentarer på Facebook (jag själv skrev en lång kommentar) så med lite tur kommer de till riktiga salukihem iaf.
Undrar om det är massiv bombning av salukifolk som sänker sidan hela tiden, nu kommer jag inte in igen ;)

Undrar om det är massiv bombning av salukifolk som sänker sidan hela tiden, nu kommer jag inte in igen ;)
Skulle tippa på det :p Inlägget har delats i en stor grupp för svenska salukiägare, en från rasklubbens styrelse är i kontakt med polisen och vi har ett hum om vad det är för uppfödare till hundarna. Det är verkligen full fart på salukifolket nu. Det är så otroligt ovanligt att salukis hamnar på annons ens i vanliga fall, och att de hamnar på annons från polis... jag vet inte om jag någonsin sett det tidigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 560
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 124
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka