Äähh varför dåHahaha, ingen som sett Monster vill någonsin ha en corso!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äähh varför dåHahaha, ingen som sett Monster vill någonsin ha en corso!
Vänta lite nu.... Ambull reggas inte av SKK. Du kanske avsåg Staffordshire bullterrier eller Amstaff?Eftersom jag har begränsad erfarenhet av bägge raserna så gick jag rent efter vad det står på skk, och där står att ambull ofta används som brukshund vilket jag typ jämställer med en bruksschäfer. Men det kanske jag som misstolkat det bara. Jag är ju en sån som hellre har en lite latare hund än jag vill ha än att skaffa en där jag inte har kapaciteten för att stimulera tillräckligt. Och då är jag uppvuxen med brukshundar då min pappa var hundförare hos polisen.
Samtidigt som jag förstår vad sambon är ute efter. Hmmm får nog fortsätta kolla lite raser.
Sen kanske man kan åka och titta på när du tränar med Monster någon dag så sambon också får träffa en riktig corso
Pungkulornas fel.Hahaha, ingen som sett Monster vill någonsin ha en corso!
My bad, Abcs läste jag om dem på eftersom jag inte hittade dem på skk.Vänta lite nu.... Ambull reggas inte av SKK. Du kanske avsåg Staffordshire bullterrier eller Amstaff?
Ambull är en ganska smäcker hund, påminner i typen om Dogo Argentino.
Haha har ägt en amstaff och en dobermann innan, så konstiga pungkulor är jag van vidPungkulornas fel.
Cobra, syster till våra två bor där (svart och brun) samt tikvalpen ur sista kullen (grå)Trysil är verkligen mysigt, naturen är underbar och skidåkningen riktigt bra. Har ni?! Va kul, ska absolut fråga om jag ser en bruksschäfer .
Douge de Bordeaux eller Bullmastiff då? Inte helt enkelt med hälsoläget men tänker att det kanske är mer rätt personlighetsmässigt?Samtidigt som jag förstår vad sambon är ute efter. Hmmm får nog fortsätta kolla lite raser.
Bullmastiffen tittade jag också på. DdB ska jag slå en titt på.Douge de Bordeaux eller Bullmastiff då? Inte helt enkelt med hälsoläget men tänker att det kanske är mer rätt personlighetsmässigt?
Kollade lite nogrannare på mastiffen men asså 90-110 kg? tog skk i där eller blir dem verkligen så stora??! Det är ju ingen hund man tar med sig sådär lite lätt bara om man ska iväg med hela familjen.
Hah nog för att jag inte är avig mot stora hundar men 90-110 kg är nog tom i överkant för migJag har bara träffat två och för den ena så stämmer säkert den vikten, men han var ett fd vanvårdsfall och helt orimligt fet! Den andra var däremot så snygg och jag kan inte tänka mig att han vägde så mycket trots muskler!
Wikipedia säger ju typ 60 kg så jag vet inte riktigt vem en ska tro på här
EDIT; rasstandarden säger 60 kg för hanar så eh ja, SKK kanske har sluntit på tangenterna
MIn gamla dobbis hane hade en vän som hette Eva,hon vägde modiga 78kg.Bullmastiffen tittade jag också på. DdB ska jag slå en titt på.
Kollade lite nogrannare på mastiffen men asså 90-110 kg? tog skk i där eller blir dem verkligen så stora??! Det är ju ingen hund man tar med sig sådär lite lätt bara om man ska iväg med hela familjen.
Ja dem är ju sjukt mysiga hundar. Min lärare i lågstadiet ägde två, jag älskade dem. Där passade verkligen gentle giant!MIn gamla dobbis hane hade en vän som hette Eva,hon vägde modiga 78kg.
Men trevligare hund får man leta efter.
Hoppas verkligen att de kommer till bra hem... Jag är ju löjligt nyfiken på vad det är för hundar och var de hamnar.@Red_Chili De verkar vara på gång att hitta hem åt hundarna fast det kanske du redan vet
Polismyndigheten vill rikta ett tack till de som har hört av sig och hjälpt oss att dela annonsen angående tre hundar som sökte nya hem. Handläggaren i ärendet kommer att återkoppla till er som har mejlat och anmält ert intresse. Glädjande nog är det många som är intresserade av hundarna och vi har därför tagit bort annonsen för tillfället.
Det får du kanske veta, via dina kontakter. Saluki-Sverige verkar ju vara på fötter i den här fråganHoppas verkligen att de kommer till bra hem... Jag är ju löjligt nyfiken på vad det är för hundar och var de hamnar.
Haha, ja, jag skulle tippa på att jag får veta mer så fort det är klart med nya hem till dem. Salukivärlden är pytteliten.Det får du kanske veta, via dina kontakter. Saluki-Sverige verkar ju vara på fötter i den här frågan
Ja det verkar ju såHaha, ja, jag skulle tippa på att jag får veta mer så fort det är klart med nya hem till dem. Salukivärlden är pytteliten.