Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag har begränsad erfarenhet av bägge raserna så gick jag rent efter vad det står på skk, och där står att ambull ofta används som brukshund vilket jag typ jämställer med en bruksschäfer. Men det kanske jag som misstolkat det bara. Jag är ju en sån som hellre har en lite latare hund än jag vill ha än att skaffa en där jag inte har kapaciteten för att stimulera tillräckligt. Och då är jag uppvuxen med brukshundar då min pappa var hundförare hos polisen.

Samtidigt som jag förstår vad sambon är ute efter. Hmmm får nog fortsätta kolla lite raser.

Sen kanske man kan åka och titta på när du tränar med Monster någon dag så sambon också får träffa en riktig corso :angel: :D
Vänta lite nu.... Ambull reggas inte av SKK. Du kanske avsåg Staffordshire bullterrier eller Amstaff?
Ambull är en ganska smäcker hund, påminner i typen om Dogo Argentino.

Trysil är verkligen mysigt, naturen är underbar och skidåkningen riktigt bra. Har ni?! Va kul, ska absolut fråga om jag ser en bruksschäfer :).
Cobra, syster till våra två bor där (svart och brun) samt tikvalpen ur sista kullen (grå)

Jag hoppas på att tiden räcker i sommar/höst för att åka dit upp och hälsa på dem :)

Douge de Bordeaux eller Bullmastiff då? Inte helt enkelt med hälsoläget men tänker att det kanske är mer rätt personlighetsmässigt?
Bullmastiffen tittade jag också på. DdB ska jag slå en titt på.

Kollade lite nogrannare på mastiffen men asså 90-110 kg? tog skk i där eller blir dem verkligen så stora??! Det är ju ingen hund man tar med sig sådär lite lätt bara om man ska iväg med hela familjen.

Kollade lite nogrannare på mastiffen men asså 90-110 kg? tog skk i där eller blir dem verkligen så stora??! Det är ju ingen hund man tar med sig sådär lite lätt bara om man ska iväg med hela familjen.

Jag har bara träffat två och för den ena så stämmer säkert den vikten, men han var ett fd vanvårdsfall och helt orimligt fet! Den andra var däremot så snygg och jag kan inte tänka mig att han vägde så mycket trots muskler!

Wikipedia säger ju typ 60 kg så jag vet inte riktigt vem en ska tro på här :o :D

EDIT; rasstandarden säger 60 kg för hanar så eh ja, SKK kanske har sluntit på tangenterna :D

Jag har bara träffat två och för den ena så stämmer säkert den vikten, men han var ett fd vanvårdsfall och helt orimligt fet! Den andra var däremot så snygg och jag kan inte tänka mig att han vägde så mycket trots muskler!

Wikipedia säger ju typ 60 kg så jag vet inte riktigt vem en ska tro på här :o :D

EDIT; rasstandarden säger 60 kg för hanar så eh ja, SKK kanske har sluntit på tangenterna :D
Hah nog för att jag inte är avig mot stora hundar men 90-110 kg är nog tom i överkant för mig :D

Anropar lapphundsägare tex @kittin @mysboll

Vad gillar era hundar att leka med, eller hur gillar dem att leka? :D

Åh hjälp vad gillar han INTE att leka med? :o

Dragkamp är nog det bästa. Eller när man sitter på golvet och han får klättra upp i knät och småbrottas om en leksak, kampa lite, jaga efter den, brottas igen... Och så måste man förstås morra högt och skälla en hel del också, det är viktigt. Han kastar leksaker på oss, pratar ("rauw-rawrr-rauuww!") och hugger i luften när han vill leka. Så himla knäppt och roligt?! Bollar blir tråkiga ganska fort om de inte piper eller annat spännande. Stulna strumpor och handskar är lajbans, och mjuka saker som man kan "skaka ihjäl" och tugga på. Han tycker det är skitkul att bli jagad när han har en leksak i munnen och han galopperar runt som en stolt liten ponny! Kampleksaker med äkta päls eller fårskinn är suuuuperpoppis och till och med roliga utomhus.

Kruxet är ju att han tröttnar hur jäkla fort som helst och sen är det stört omöjligt att dra igång honom igen, ELLER så blir han såpass överexalterad att han börjar jucka. Måste hitta någon slags balans där tror jag... :nailbiting:

Bullmastiffen tittade jag också på. DdB ska jag slå en titt på.

MIn gamla dobbis hane hade en vän som hette Eva,hon vägde modiga 78kg.
Men trevligare hund får man leta efter.

@Red_Chili De verkar vara på gång att hitta hem åt hundarna fast det kanske du redan vet ;)

Polismyndigheten vill rikta ett tack till de som har hört av sig och hjälpt oss att dela annonsen angående tre hundar som sökte nya hem. Handläggaren i ärendet kommer att återkoppla till er som har mejlat och anmält ert intresse. Glädjande nog är det många som är intresserade av hundarna och vi har därför tagit bort annonsen för tillfället.

@Red_Chili De verkar vara på gång att hitta hem åt hundarna fast det kanske du redan vet ;)

Polismyndigheten vill rikta ett tack till de som har hört av sig och hjälpt oss att dela annonsen angående tre hundar som sökte nya hem. Handläggaren i ärendet kommer att återkoppla till er som har mejlat och anmält ert intresse. Glädjande nog är det många som är intresserade av hundarna och vi har därför tagit bort annonsen för tillfället.
Hoppas verkligen att de kommer till bra hem... Jag är ju löjligt nyfiken på vad det är för hundar och var de hamnar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 560
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 124
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka