Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste passa på att skriva att jag är imponerad av mina dårar idag. På jobbet finns en stuga där de kan vara när jag jobbar och de inte kan vara med. Där fick de vara en hel del idag.

Vanligtvis är jag i princip ensam på jobbet, så stugan är "vår" under tiden jag arbetar och hundarna ligger därför lugnt i soffan då. Men idag, då var det massor av andra människor på jobbet också. Någon satte sig för att jobba i stugan, några andra bestämde sig för att fika. Det var liv och rörelse - och hundarna brydde sig inte! De hade tydligen legat lugnt i soffan hela tiden. Inte försökt hälsa på de hyfsat okända människorna, inte tiggt fikabröd, inte börjat göra tokiga ljud ifrån sig, ingenting.

Att det skulle fungera så galet bra att ha med hundarna på jobbet, det hade jag faktiskt aldrig trott innan. Jag är så otroligt glad att det fungerar, för det gör ju tillvaron mycket enklare och trevligare för oss alla.

Vårstädat Skägget. Nu är han rejält nerklippt och nybadad. Borta är den tjocka päls han fått ha i vinter som inte var så fin och fräch.
Vad han krymte!! :o

Systrarna fäller som f*n. Har borstat ur en hel kasse hår från de stora.:wtf:

JAAAAAAAA!!!!

Fick precis samtal från fodertikens ägare och hon har börjat löpa!
Eller ja...hon har börjat darra på läpparna. Hon gör alltid det en kort period innan löp. En märklig egenhet hon har:D

Men nu har jag börjat tveka på hane. Tvivlar inte på hanen men har sett två andra som jag kollat upp och är sugen på.

Det jävliga är att jag kommer troligtvis vara utomlands när det ska paras så sambo får väl ta ledigt från jobbet plus skaffa hundvakt till resten. Hon skulle ha löpt för en månad sen så planeringen blev bajs och tre valpköpare fick kalla fötter:(

"Tyskspråkig hund försvunnen i Mensträsk"
Alltså det är ju jättetråkigt att hunden sprang bort samma dag de kom hem och att den fortfarande är borta, men jag kan ändå inte låta bli att fnissa åt rubriken.
Hoppas hundstackaren kommer till rätta.

Såhär säger väderleksprognoserna just nu om morgondagens väder på tävlingsplatsen:
17879955_826805680801147_3124781459858272893_o.jpg

Jag försökte hitta någon prognos som fick mig åtminstone lite pepp på att åka iväg. Det gick inte så bra med det....

Kamera, LC-prylar, vinterkläder, vanliga kläder, hundmat, lite människomat, godis... Vad mer behövs tro? Tusen varma filtar och en miljard handdukar kanske.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 560
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 124
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka