Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det heter alltså Mensträsk? :D

Japp, finns en ort som heter så.

Det finns Glommersträsk (exet härstammar däreifrån) och Abborrträskliden också. Det sistnämnda uttalas inte som det skrivs utan "Abbarträsklia" enligt särbon som fick hjärnblödning av mitt uttal (samma resa som den när han plötsligt skrek åt mig att plocka ner kameran när jag fotade några renar, han ville inte att vi skulle tas för turister :rofl: :rofl:).

Det finns Glommersträsk (exet härstammar däreifrån) och Abborrträskliden också. Det sistnämnda uttalas inte som det skrivs utan "Abbarträsklia" enligt särbon som fick hjärnblödning av mitt uttal (samma resa som den när han plötsligt skrek åt mig att plocka ner kameran när jag fotade några renar, han ville inte att vi skulle tas för turister :rofl: :rofl:).
Enligt min norrlänning stämmer detta utmärkt :D

Hittade precis att "Deppis" ligger i samma trakter också. Där vill jag inte bo! :laugh:

Varför köper norrmän alltid hund på helger,så man får jaga jour vet ang,avmaskningen för att få en kråka i passet.:arghh::banghead:

Brorsan ex kommer också från Glommerskträsk :p

Var iväg en snabbis med Calibra för lite bitövningar. Hon fattar :up:
Tar det dock lugnt pga löpet. Inte för att det märks på henne men hon har ändå tillräckligt som snurar i henne nu.

Undra om inte löpet är på G på syrran också. Hon var helt splittrad och ofokuserad i dag. Vi tog bara ut henne på planen och vände i princip.

Vad vet ni om rasen Mudi? :)

Kvicka apor med lätt till skall. Problem med mentalitet finns. Har tränat med en regelbundet och känner väl mest "nja". Lite för kvicka för sitt eget bästa ibland. En mer stabil kan ju däremot vara en riktigt trevlig träningskompis.

Finns en jag sett på tävling som jag gillar väldigt mycket. Har meriter inom flertalet grenar. Vet en intressant kull som ligger uppe nu men vet egentligen inte så mycket om rasen. Skälliga verkar dom vara men det finns det många raser som är. En kollega ska skaffa en så har hjälpt henne att kolla runt lite.

Ungersk nationalras som jag ihop med Pumi o Puli springer på ganska ofta där nere,dom flesta jag träffat är trevliga arbetshundar,om dom bjäffar mer än andra vet jag inte då dom går lösa på tomter/gårdar o ska skälla ,vet bara att dom tystnar när dom blir tillsagda.
Sen tycker jag dom ser oerhört fräcka ut :love:

Vilken jäkla skitdag rent träningsmässigt! Idag tror jag inte att jag och Floyd pratade samma språk alls :p I förrgår när vi gjorde fyrkanten gjorde han det super, gången dessförinnan var det samma kaos som idag. Jag börjar undra om den är för svår för honom, att han har svårt att hålla ihop mentalt.. Det är ju många moment, det kanske blir för mycket helt enkelt.

Nåväl, han gjorde fina gripanden och fotgåendet var himla fint, så jag får vara nöjd med det :) Ska till B och träna på tisdag, så vi får analysera allt då.

Ligger på hotellet med hundarna. Jag tror att jag måste börja göra små resor oftare, bara för att komma hemifrån lite, se nya platser osv. Dessutom tröttnar jag aldrig på att se hur lätt hundarna anpassar sig till nya miljöer. Vi går in i olika byggnader, på olika underlag, i märkliga trappor, kommer in i nya rum där vi ska sova, och så fort de fått sin mat letar de upp en mjuk liggplats och vilar eller sover.

Helt okomplicerat allting och jag känner mig redan lugn med att gå iväg för att äta frukost imorgon. Bara jag rastar och matar hundarna först lär det vara lugnt :) Såhär enkelt har livet med hund inte alltid varit, så nu njuter jag för fullt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 560
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 124
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat