Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Något som irriterar mig fruktansvärt mycket är när familj/släkt ska lägga sig i hur jag "korrigerar" min hund. Att vråla och skrika till min hund fungerar inte, men tydligen är det exakt vad jag behöver göra "annars förstår hon inte att hon har gjort något fel". Suck. :rage:

I dag har systrarna blivit introducerade för skydd. Lite lätta bitövningar i kudde. Såg ok ut. Mamma Mu fick bita lite "på riktigt" i figge. Något hon tycker är hejdlöst kul.
Skägget fick vi vara hemma med lillhusse och de har haft maratonbus. Bollkastning och tillräckligt med kamp för att förstöra en av schäfrarnas kampleksak. Det finns mycket styrka i den lille skiten :p

I dag har systrarna blivit introducerade för skydd. Lite lätta bitövningar i kudde. Såg ok ut. Mamma Mu fick bita lite "på riktigt" i figge. Något hon tycker är hejdlöst kul.
Skägget fick vi vara hemma med lillhusse och de har haft maratonbus. Bollkastning och tillräckligt med kamp för att förstöra en av schäfrarnas kampleksak. Det finns mycket styrka i den lille skiten :p

Mamma Mu-gympa :D

@Isolfur och jag lät tjockis-whippet-Corinne och Wannabe Borzoi-Zingo springa idag efter trasa. Finns lite fart i tanten trots något kilo för mycket och dålig kondition deluxe, fytusan vilken fart båda hundarna hade.... är så otroligt vackert att se hundar göra det dom älskar mest av allt. :D
Nu känner jag att en till och dessutom en springduglig vinthund behövs. :angel:

Någon här som har tips på övernattning nära Hässleholm (eller norrut)? Hundarna tävlar vid Hovdala Slott nästa helg och jag insåg nu att jag inte fixat övernattning än... Googlar lite nu men möttes direkt av "husdjur ej tillåtna" på hemsidor :grin:

Någon här som har tips på övernattning nära Hässleholm (eller norrut)? Hundarna tävlar vid Hovdala Slott nästa helg och jag insåg nu att jag inte fixat övernattning än... Googlar lite nu men möttes direkt av "husdjur ej tillåtna" på hemsidor :grin:
Hittade ett ställe nu :D Inte det billigaste, men frukost ingick och det ligger precis längs med resvägen (till skillnad från de billigare boendena jag hittade)

Kom nyss in från en otroligt härlig 2-timmarspromenad. Solen skiner, det är varmt och skönt, jag stötte bara på ett par människor i skogen.
Tinja fick doppa tassarna i kanalen, söka korv bland högt ris och massa stenar, hon fick ett litet fyspass i skogsbackarna och så lite skritt i högt ris, över stock och sten. Nu ligger hon nöjt och tuggar på ett köttben :love:

Åh vad jag längtar till den dagen då jag har två små rävar att ge all min kärlek till :heart

Jag har spenderat dagen med att "stå i gruppen" på BH prov och det var superintressant ur många perspektiv. Dels var det väldigt kul att stå inne på planen och se de tävlande ur den vinkeln. Det kom fram väldigt mycket som jag aldrig hade kunnat se som vanlig åskådare men framförallt släppte prestationsångesten för min del. Det behöver inte vara så jävla perfekt för att vara godkänt!!

Idag fyller Tage två år! :love: Helt galet så snabbt tiden gått, känns som om han borde fylla ett år :laugh: Dagsfärsk bild;
17818715_427079524312073_6952043097068929024_n.jpg

Äh, jag sa ju att du skulle skaffat dig en billig skåpbil istället :( Hade min gård vart närmare din destination hade du fått slagga i lillstugan. Kanske finns nån annan bukefalist i närheten?

Det gick ändå. Eller snarare, det gick lika dåligt som jag hade glömt att det brukar göra. :laugh:

Eller nja, visst är den här bilen mindre och obekvämare, men iom att Monster anser att hans plats är +75% av tillgänglig bredd spelar det inte så himla stor roll... Jag har märken av bälteshållaren i ryggen som jag tror aldrig kommer att gå bort igen. :cautious: :laugh:

Men nu är jag hemma, och ska soooooooooooooova!

Jag har spenderat dagen med att "stå i gruppen" på BH prov och det var superintressant ur många perspektiv. Dels var det väldigt kul att stå inne på planen och se de tävlande ur den vinkeln. Det kom fram väldigt mycket som jag aldrig hade kunnat se som vanlig åskådare men framförallt släppte prestationsångesten för min del. Det behöver inte vara så jävla perfekt för att vara godkänt!!
I det momentet är det bara en sak man INTE ska glömma, att tacka gruppen innan man går ur (eller det kanske bara är viktigt utomlands)

För ett par veckor sen skulle labben lämna blod, men det visade sig att han hade lågt antal vita blodkroppar. Idag harklade han och småhostade lite. Börjar fundera på om han har kennelhosta O_o. Han skulle egentligen vaccineras mot det nu, men vi avvaktar tills vi kollat blodprov igen om ett par veckor. Då lär jag hinna märka om det är kennelhosta eller ej också.

I det momentet är det bara en sak man INTE ska glömma, att tacka gruppen innan man går ur (eller det kanske bara är viktigt utomlands)

Ja typ så, och att man INTE får extra poäng för att gå tight runt figuranterna utan att det är helt ok att ta stora svängar.
Jag fick väldigt mycket tips och "do's an dont's " av tävlingsledaren. Kul när folk engagerar sig och vill lära ut!

Hittade ett ställe nu :D Inte det billigaste, men frukost ingick och det ligger precis längs med resvägen (till skillnad från de billigare boendena jag hittade)
Jag brukar ställa in filtret "husdjur tillåtna" när jag söker på typ booking och hotels, tycker det underlättar enormt mycket :)

Jag brukar ställa in filtret "husdjur tillåtna" när jag söker på typ booking och hotels, tycker det underlättar enormt mycket :)
Jag provade det och första stället jag hittade hade ändå "husdjur EJ tillåtna".. Usch. Den här resan gör mig nervös. Mycket för att jag inte ens har en bil att köra i. Min nuvarande gav upp förra veckan, eller ja, den går att köra men bör inte köras (så jag kör bara raka vägen till och från jobbet). Har inte hittat någon ny än och vet alltså inte hur jag ska ta mig ner till Skåne riktigt. Blöh.

Jag provade det och första stället jag hittade hade ändå "husdjur EJ tillåtna".. Usch. Den här resan gör mig nervös. Mycket för att jag inte ens har en bil att köra i. Min nuvarande gav upp förra veckan, eller ja, den går att köra men bör inte köras (så jag kör bara raka vägen till och från jobbet). Har inte hittat någon ny än och vet alltså inte hur jag ska ta mig ner till Skåne riktigt. Blöh.
Så himla märkligt! Jag bokade boende i fredags efter att ha sökt just så och det fungerade superbra :) (hittade görsött ställe i Skåne liksom :D )

Men trist med bilen! Du kan inte åka med någon annan som också ska tävla? Eller ta tåget delvis och åka med någon till tävlingsplatsen?

Så himla märkligt! Jag bokade boende i fredags efter att ha sökt just så och det fungerade superbra :) (hittade görsött ställe i Skåne liksom :D )

Men trist med bilen! Du kan inte åka med någon annan som också ska tävla? Eller ta tåget delvis och åka med någon till tävlingsplatsen?

Nä, det brukar vara bökigt att samåka, alla har ju så jäkla många hundar så det går inte riktigt att knöla in sig i bilar. Dessutom har jag planer på att åka förbi en vän på hemvägen, och då blir det ännu bökigare. I nödfall hyr jag en bil, men det bästa vore ju att hitta en ny, egen. Jag har hittat en som verkar ok som jag ska ringa på imorgon när bilhandlaren öppnar. Inte mitt förstahandsval av bilmodell, men åtminstone en kombi i rätt prisklass som inte drar allt för mycket bensin och finns i rätt del av landet. Får hoppas att den är bättre än vad jag tror att den är, så att jag vill ha den.

Har precis stått på trappen och stortjutit.
Lasse skulle nattkissas, släpptes ut på tomten som vanligt medan jag skulle borsta tänderna. Men Lasse får brått runt hörnet. Jävligt brått. Jag anar oråd, drar på mig foppatofflorna men förstår att det är försent - Lasse har stuckit efter ett rådjur, rakt in i den mörka skogen. Det enda jag hör är kvistar som bryts medan de dundrar fram. Jag ropar, ropar och ropar tills jag bara skriker. Sen är det tyst. Helt tyst. Springer in efter visselpipan och skriker på sambon som kommer ut och också börjar ropa. Sen bara stortjuter jag.

Tillslut kommer han förstås. Det hela gick nog inte ens på en minut. Men ändå. Jävla hundjävel, så rädd jag blev.

Det här är andra gången på bara ett par dagar som Lasse har stuckit. Han har aldrig under sina två år gjort något liknande. Första gången var i fredags, när han var med husse i skogen (som aldrig tar med sig koppel för att det aldrig har behövts). En hare tar till flykten precis framför dom och Lasse bara drar, utan ett enda tecken på att bryta. Likaså där borta och tillbaka på minuten.

Är både så jävla arg och samtidigt så oerhört lättad över att inte behöva gå skallgång efter hunden halv elva en söndagskväll. Nu är det långlina ett halvår framöver, minst.

Jävla Lars. :cry:

"Gruppa" är skitkul :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 560
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 124
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka