Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hade inte han hd fel? Eller har jag drömt det?
Han har HD C det stämmer pga något grunda höfter, men tänkte ju röntga om. Ev ska vi ju få index med/ få igenom att C är ok att avla på.
Personen är dessutom inte svensk- så rent krasst bör jag kunna få hans höfter godkända i Tyskland o då kan han gå i avel utomlands.

Jag har som sagt inte bestämt något alls, han är ju inte ens korad så. Tyckte mest frågan var rolig ^^

Idag blev Gissa påhoppad av en sådan hund som @Takire har på avataren,Belgiska turister som bara släppte ut sitt kräk ur bilen och vips så gav den sig på lilla pisse :wtf:
Men hon är ingen fegskit så hon svarade rask upp medans jag vrålade AFFFFFFFFF så större delen av campingen stod i givakt (af är ligg på flamländska) + att belgarna var raska med att hugga tag i sin liggande hund,så ingen skada skedd.Och ja båda hundarna var lösa.

Jag är bara så nyfiken på vad för slags hund (ras) du tror att hunden på min avatar är :D Eller om det helt enkelt bara var en likadan jycke.

Tur att det gick bra i alla fall! Lät ju inte så kul :down:

Jag ligger inlagd på sjukhus sen igår med misstänkt hjärtmuskelinflammation. Bara att vinka hejdå till sökträningarna ett bra tag framöver. :down: Och Lasse som verkligen behöver studsa ut i skogen rejält nu för att bygga muskler och kondition. Så himla typiskt.

Jag är bara så nyfiken på vad för slags hund (ras) du tror att hunden på min avatar är :D Eller om det helt enkelt bara var en likadan jycke.

Tur att det gick bra i alla fall! Lät ju inte så kul :down:
Den såg likadan ut,jag gissar på att det var en kooikerhondje men kom inte på namnet när jag skrev,men kom ihåg att jag sett något liknande här .

Och det är sådant som händer,ingen kom till skada och den var inte ute efter att död min hund,bara tjurkärring beteende

Den såg likadan ut,jag gissar på att det var en kooikerhondje men kom inte på namnet när jag skrev,men kom ihåg att jag sett något liknande här .

Och det är sådant som händer,ingen kom till skada och den var inte ute efter att död min hund,bara tjurkärring beteende

Okej :-)

Hunden på bilden är en övertecknad tollare i alla fall. Inte för att du frågade men ändå :-)

Insåg att det lät som att jag sket i vilket angående Ammos höfter och avel. Det gör jag inte, men på pappret har han endel att komma med i avel. Han är nog så "DCMfri" man kan bli (det finns inga fria linjer) och har långlivad släkt bakom sig. Bara A&B höfter nära med, så klarar han korning och andra hälsotester så känner jag att lite grunda skålar är ett sekundärt problem.
Det gör många inom sdk med, och röster höjs för att vi ska lobba för index eller sänka hälsoprogrammet för höfterna för att få fler hundar att avla på iom DCM.

Ville bara klargöra det så jag inte framstår som oseriös ^^

Hoppas du kryar på dig fort @FrauleinLeo
Du kan inte få någon av dina träningskompisar att ta med Lasse och träna om det är vad han behöver? :)

Njae. Jag tränar inte med några där jag bor, jag bor ganska avlägset. Han har det gott hos mamma medan jag är inlagd, sen får vi fundera ut en lösning. Vi har ju skogen runt knuten, så jag får väl stå bredvid och kasta boll och frisbee rakt in i riset så han får motion. :D

Trodde gammelgubbens sista dag var kommen igår :cry: åkte in akut för vad vi trodde var uttorkning/vätskebrist, väl inne så kände vet en hårdhet i buken så hon kollade han med ultraljud och hittade någon slags deformation på urinblåsan och något i tarmen. Vad det var kunde hon inte säga, utan man skulle isåfall öppna upp han å kolla. Men både jag å mor min kände väl att nä vi opererar inte en 14 åring, han lär ju inte överleva narkosen ens en gång. Vet va inne på samma spår, så vi vart hemskickade med smärtstillande efter att han bajsat normalt på en minipromenad mellan blodprover och annat :banana: och idag är han som vanligt igen, glad och äter och springer runt och dricker och kissar och bajsar :banana::banana:

Försöker förklara för Tinja att det är helt okej med en vilodag och att hon faktiskt kommer få träffa min väns mellanpudelvalp ikväll och att hon faktiskt fått vara med på äldreboendet när jag hälsade på farmor. En helt okej vilodag.

Tinja håller inte med. Hon vill leka. NU. :P

Insåg att det lät som att jag sket i vilket angående Ammos höfter och avel. Det gör jag inte, men på pappret har han endel att komma med i avel. Han är nog så "DCMfri" man kan bli (det finns inga fria linjer) och har långlivad släkt bakom sig. Bara A&B höfter nära med, så klarar han korning och andra hälsotester så känner jag att lite grunda skålar är ett sekundärt problem.
Det gör många inom sdk med, och röster höjs för att vi ska lobba för index eller sänka hälsoprogrammet för höfterna för att få fler hundar att avla på iom DCM.

Ville bara klargöra det så jag inte framstår som oseriös ^^

DCM är ju ett långt mycket allvarligare problem än HD så jag tycker att du tänker rätt där.

Jag ligger inlagd på sjukhus sen igår med misstänkt hjärtmuskelinflammation. Bara att vinka hejdå till sökträningarna ett bra tag framöver. :down: Och Lasse som verkligen behöver studsa ut i skogen rejält nu för att bygga muskler och kondition. Så himla typiskt.

Men usch, din stackare! Hoppas du krya på dig snabbt!

Imorgon bär det av ut i skärgården. Dahlia och Winzi får hänga med medan damp-Klura får stanna hos mamma.
Blir jag och en kompis som ska sola, bada och äta god mat och övernatta där.
Har länge velat båtluffa mellan öarna så detta blir en bra uppladdning så tar vi båtluffandet nästa år när jag förhoppningvis införskaffat en cykel+kärra.
Har både dålig rygg och ont i höften så gå långt med packning är inte något för mig tyvärr.

Fick med två kompisar ut på spårläggning nu på kvällen, så i morgon blir det viltspår!

Ivan får ett nytt bebisspår, typ 70 meter, en vinkel och 15 timmars liggtid. Han är orutinerad och håller på att lära sig, men spårade ett rakt spår med ungefär 10 timmars liggtid duktigt före helgen.

Billy får ett spår på typ 200 meter, två vinklar, två bloduppehåll, en korsande väg och ungefär 24 timmars liggtid. Billy är rutinerad, men ringrostig eftersom han inte har viltspårat på typ tre år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat