Ja alltså, jag har tid och plats och båda mina dårar är fantastiska med valpar. Meeen jag har inte råd. Jag har verkligen inte det.
*Hämta, hämta, hämta!!!*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja alltså, jag har tid och plats och båda mina dårar är fantastiska med valpar. Meeen jag har inte råd. Jag har verkligen inte det.
Åh visa bild!Skjut mig! Min favoritvalp (en tik dessutom) i en jättefin kull är fortfarande osåld. Jag fattar inte hur det kan vara så. Hade jag haft minsta möjlighet att ta henne så hade jag åkt och hämtat henne nu på en gång
Skickar länk på facebook!Åh visa bild!
Skickar länk på facebook!
Haha, ja, det är nog bara en valp jag kommenterat senaste tidenSåg valpen på FB (gissar att det var den som du kommenterat bilder på) och tom jag som kan noll om vinthundar tyckte hon hade nått visst
Idag har jag sytt för hela slanten. Min bästa vän är nybliven mor och jag har handsytt en filt! Inte illa jobbat om jag får säga det själv! Den är inte perfekt, men den är gjord med kärlek
Skulle ha åkt på träning idag. Dock spöregnade det som attan i morse, så jaktträningen blev inställd Folk ville inte ut i regnet, så det var synd. Jag älskar jaktträningen! Tinja älskar det också, kysser mig rätt bra i handen med tänderna för hon är så taggad när jag ska rikta upp henne
Det är bara för mig att erkänna.. Det kommer bli svårt att bli av med retrievermänniskan i mig. Jaktträning är så kul!
Sambo har fått storhetsvansinne och satsar på BH-prov i vår med Jarla
Mål är bra och hans tränare tycker det är rimligt. Han borde veta som har ett antal SM och VM bakom sig.
Jag är glad att Tinja är så lättsåld på olika sporter. Och hon är SÅ välkommen på jaktträningarna, så det är kul!Och jag vill aldrig vilka säga att jag är en retrievermänniska, men JA jakten med en retriever är något speciellt (Så spänd inför att skaffa min första apportör)
Jag är glad att Tinja är så lättsåld på olika sporter. Och hon är SÅ välkommen på jaktträningarna, så det är kul!
Jag vill ju i framtiden leva så självförsörjande som möjligt. Jakt kommer vara en del av det. Jag kommer alltid ha aussie, men om jag fortsätter få hundar som älskar apportering så mycket som Tinja så kan jag nog använda dem i jakten
Men ja, jaktretrievers och spaniels i arbete är så himla häftiga. Man ser att de verkligen brinner för det
Men vem vet, jag kanske tillslut har ett blandat knippe med aussies och jakthundar
Jag får be någon filma nästa gång!Du får lägga upp någon video på henne från jaktträningarna! Hade varit så kul att se. Jag gillar ju att se aussies i övrigt arbete
Kör på!!!Jag tycker BH-prov verkar skitkul. Skulle vara sugen att gå med DS någon gång, ser bara schäfermänniskornas blickar framför mig
Vad gör man på ett BH-prov?Kör på!!!
Du hade gjort dagen för oss på vår klubb
Även om det är en Schäferklubb så har vi en salig blandning bruksraser. Provledaren föder även upp labbe förutom Schäfer och har även Australisk Terrier så här är vi inte fördommsfulla
Vad gör man på ett BH-prov?
Åh, låter intressant!BH-prov är ett Behörighetsprov som man ska klara av för att få köra IPO. Det går ut på att påvisa att du har tillräcklig kontroll över din hund för att gå vidare till IPO.
Mycket fotgående. Fotgående genom grupp, under sakta gående, under språngmarch (kort bit) läggande, sättande, platssättande osv. Det är även platsliggning under annat ekipage är på planen. Sen ingår även en liten miljöbit, tex att möta cyklist.
BH-prov är ett Behörighetsprov som man ska klara av för att få köra IPO. Det går ut på att påvisa att du har tillräcklig kontroll över din hund för att gå vidare till IPO.
Mycket fotgående. Fotgående genom grupp, under sakta gående, under språngmarch (kort bit) läggande, sättande, platssättande osv. Det är även platsliggning under annat ekipage är på planen. Sen ingår även en liten miljöbit, tex att möta cyklist.
Jag tycker att provet verkar så himla bra, just på grund av miljöbiten. Känns som att man ändå kan säga en hel del om hunden genom att titta på ett sånt prov? Självklart förstår jag ju att det tränas på de olika momenten, men ändå. Att möta cyklist eller gå förbi en bildörr som öppnas hastigt är ju ändå en vanligt förekommande situation i vardagen.
Det jag tycker är lite otäckt är momenter när hunden ska gå fot och en annan hund ligger plats helt själv i närheten. Hur vanligt är det att den hunden som ska ligga plats reser sig och springer mot den fotgående hunden?
Vore häftigt att få titta på ett prov på riktigt någon gång!