Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
4zqxYuB.jpg

Öronstatus när man leker. :laugh::rofl:

Inte lätt att bo på landet inte tycker herr Bobber. Först drog vi en gigantisk repa efter en råtta ( eller en väldigt konstigt utseende kanin) på åkern som tröskades i förrgår:laugh: och sen hittar vi en groda :eek: på gräsmattan. Sånt hände aldrig när vi bodde i byn så nu måste vi lägga oss för att bearbeta detta i sömnen :rofl:

Idag har jag sytt för hela slanten. Min bästa vän är nybliven mor och jag har handsytt en filt! Inte illa jobbat om jag får säga det själv! :up: Den är inte perfekt, men den är gjord med kärlek :heart

Skulle ha åkt på träning idag. Dock spöregnade det som attan i morse, så jaktträningen blev inställd :( Folk ville inte ut i regnet, så det var synd. Jag älskar jaktträningen! Tinja älskar det också, kysser mig rätt bra i handen med tänderna för hon är så taggad när jag ska rikta upp henne :rofl:

Det är bara för mig att erkänna.. Det kommer bli svårt att bli av med retrievermänniskan i mig. :angel: Jaktträning är kul! :love:

Idag har jag sytt för hela slanten. Min bästa vän är nybliven mor och jag har handsytt en filt! Inte illa jobbat om jag får säga det själv! :up: Den är inte perfekt, men den är gjord med kärlek :heart

Skulle ha åkt på träning idag. Dock spöregnade det som attan i morse, så jaktträningen blev inställd :( Folk ville inte ut i regnet, så det var synd. Jag älskar jaktträningen! Tinja älskar det också, kysser mig rätt bra i handen med tänderna för hon är så taggad när jag ska rikta upp henne :rofl:

Det är bara för mig att erkänna.. Det kommer bli svårt att bli av med retrievermänniskan i mig. :angel: Jaktträning är kul! :love:

Och jag vill aldrig vilka säga att jag är en retrievermänniska, men JA jakten med en retriever är något speciellt :love: (Så spänd inför att skaffa min första apportör)

Och jag vill aldrig vilka säga att jag är en retrievermänniska, men JA jakten med en retriever är något speciellt :love: (Så spänd inför att skaffa min första apportör)
Jag är glad att Tinja är så lättsåld på olika sporter. Och hon är SÅ välkommen på jaktträningarna, så det är kul!

Jag vill ju i framtiden leva så självförsörjande som möjligt. Jakt kommer vara en del av det. :up: Jag kommer alltid ha aussie, men om jag fortsätter få hundar som älskar apportering så mycket som Tinja så kan jag nog använda dem i jakten :D

Men ja, jaktretrievers och spaniels i arbete är så himla häftiga. Man ser att de verkligen brinner för det :love:

Men vem vet, jag kanske tillslut har ett blandat knippe med aussies och jakthundar :angel:

Jag är glad att Tinja är så lättsåld på olika sporter. Och hon är SÅ välkommen på jaktträningarna, så det är kul!

Jag vill ju i framtiden leva så självförsörjande som möjligt. Jakt kommer vara en del av det. :up: Jag kommer alltid ha aussie, men om jag fortsätter få hundar som älskar apportering så mycket som Tinja så kan jag nog använda dem i jakten :D

Men ja, jaktretrievers och spaniels i arbete är så himla häftiga. Man ser att de verkligen brinner för det :love:

Men vem vet, jag kanske tillslut har ett blandat knippe med aussies och jakthundar :angel:

Du får lägga upp någon video på henne från jaktträningarna! Hade varit så kul att se. Jag gillar ju att se aussies i övrigt arbete :love:

Du får lägga upp någon video på henne från jaktträningarna! Hade varit så kul att se. Jag gillar ju att se aussies i övrigt arbete :love:
Jag får be någon filma nästa gång!
Men det är ganska likt den här videon (som iförsig är 8 månader gammal) när det gäller farten ut :p
Fast mer kyssar i händer och lår och så gärna lite ovilja att sitta still och vänta. Men jag blir så okoncentrerad när jag ska filma, så då blev hon visst lugnare :D

Jag tycker BH-prov verkar skitkul. Skulle vara sugen att gå med DS någon gång, ser bara schäfermänniskornas blickar framför mig :p
Kör på!!!
Du hade gjort dagen för oss på vår klubb :up:
Även om det är en Schäferklubb så har vi en salig blandning bruksraser. Provledaren föder även upp labbe förutom Schäfer och har även Australisk Terrier så här är vi inte fördommsfulla:)

Kör på!!!
Du hade gjort dagen för oss på vår klubb :up:
Även om det är en Schäferklubb så har vi en salig blandning bruksraser. Provledaren föder även upp labbe förutom Schäfer och har även Australisk Terrier så här är vi inte fördommsfulla:)
Vad gör man på ett BH-prov? :bump:

Vad gör man på ett BH-prov? :bump:

BH-prov är ett Behörighetsprov som man ska klara av för att få köra IPO. Det går ut på att påvisa att du har tillräcklig kontroll över din hund för att gå vidare till IPO.

Mycket fotgående. Fotgående genom grupp, under sakta gående, under språngmarch (kort bit) läggande, sättande, platssättande osv. Det är även platsliggning under annat ekipage är på planen. Sen ingår även en liten miljöbit, tex att möta cyklist.

BH-prov är ett Behörighetsprov som man ska klara av för att få köra IPO. Det går ut på att påvisa att du har tillräcklig kontroll över din hund för att gå vidare till IPO.

Mycket fotgående. Fotgående genom grupp, under sakta gående, under språngmarch (kort bit) läggande, sättande, platssättande osv. Det är även platsliggning under annat ekipage är på planen. Sen ingår även en liten miljöbit, tex att möta cyklist.
Åh, låter intressant!
Skulle vara roligt att gå med Tinja för att lära mig hur det går till! En erfarenhet rikare liksom. :up:
Det låter ju inte omöjligt att klara av, hon kanske inte har en 10'a poängmässigt på sitt fotgående, men hon går ju ändå fot :D

Jag tycker att provet verkar så himla bra, just på grund av miljöbiten. Känns som att man ändå kan säga en hel del om hunden genom att titta på ett sånt prov? Självklart förstår jag ju att det tränas på de olika momenten, men ändå. Att möta cyklist eller gå förbi en bildörr som öppnas hastigt är ju ändå en vanligt förekommande situation i vardagen.
Det jag tycker är lite otäckt är momenter när hunden ska gå fot och en annan hund ligger plats helt själv i närheten. Hur vanligt är det att den hunden som ska ligga plats reser sig och springer mot den fotgående hunden?
Vore häftigt att få titta på ett prov på riktigt någon gång!

Jag tycker att provet verkar så himla bra, just på grund av miljöbiten. Känns som att man ändå kan säga en hel del om hunden genom att titta på ett sånt prov? Självklart förstår jag ju att det tränas på de olika momenten, men ändå. Att möta cyklist eller gå förbi en bildörr som öppnas hastigt är ju ändå en vanligt förekommande situation i vardagen.
Det jag tycker är lite otäckt är momenter när hunden ska gå fot och en annan hund ligger plats helt själv i närheten. Hur vanligt är det att den hunden som ska ligga plats reser sig och springer mot den fotgående hunden?
Vore häftigt att få titta på ett prov på riktigt någon gång!

På BH-provet är hundarna lite "nybörjare" forfarande så föraren står inte superlångt bort. Dock ur synfältet för hunden (gömd bakom ett skul tex).
På sambons förra BH-prov så stack hunden från fotgåendet fram till våran på platsliggningen. Vår låg kvar och bara tittade på tiken som stod över henne.
Provledaren blev vansinnig och skickade föraren av planen illa kvickt.
Det är ovanligt med incidenter på platsliggning men vi har råkat ut för det TVÅ ggr. Båda gångerna när våran legat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka