Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä, har dragit på mig en riktig förkylning. Fint väder ute, varmt och härligt och hundarna är glada men jag orkar ingenting :(:down:
Hade gärna gått en långpromenad i skogen i det här vädret, eller åkt till klubben för att träna men jag var helt slut efter morgonpromenaden.
Hatar att ringa mig sjuk dessutom men fanns ingen chans att jag skulle orkat jobba idag.
Hoppas jag mår bättre imorgon för då börjar Kluras tävlingsförberedande valpkurs och vill inte missa något mer tillfälle än de två jag redan kommer missa i september.

Blä, har dragit på mig en riktig förkylning. Fint väder ute, varmt och härligt och hundarna är glada men jag orkar ingenting :(:down:
Hade gärna gått en långpromenad i skogen i det här vädret, eller åkt till klubben för att träna men jag var helt slut efter morgonpromenaden.
Hatar att ringa mig sjuk dessutom men fanns ingen chans att jag skulle orkat jobba idag.
Hoppas jag mår bättre imorgon för då börjar Kluras tävlingsförberedande valpkurs och vill inte missa något mer tillfälle än de två jag redan kommer missa i september.
Välkommen i klubben,du kan få min dubbelsidiga lunginflamation också

Samma läge här. Har gått en kort, låååångsam koppelpromenad med dårarna. Som tur är verkar de nöjda med det. Är jag sjuk imorgon också ska jag försöka ta mig till ett naturområde där Ebrah kan skutta lös hela tiden... Ikväll blir det kanske lite trickträning, om jag orkar :banghead:

Samma läge här. Har gått en kort, låååångsam koppelpromenad med dårarna. Som tur är verkar de nöjda med det. Är jag sjuk imorgon också ska jag försöka ta mig till ett naturområde där Ebrah kan skutta lös hela tiden... Ikväll blir det kanske lite trickträning, om jag orkar :banghead:

Usch, inte kul alltså :arghh:
Jag valde morgonrundan strategiskt och gick där hundarna kan gå lösa mestadels av tiden. Men valpen är full av energi och drar fram en leksak efter den andra när hon inte terroriserar Winzi. Orkade med att öva lite flygväska med henne. Vi ska flyga till Finland i december och kom på här i dagarna att jag kanske behöver öva lite med henne. Att gå in går bra, och jag kan stänga väskan men börjar jag bära så bökas det runt massor så det verkar hon inte tycka är okej ännu. Tur att det är långt kvar till december i alla fall :)

Någon som vill ha min hund? Det är ett :devil: tjatande på henne om att göra ditt o datt,jag orkar inte :yuck:
Mina brukshundar har haft större förståelse för sjuk matte än vad råttan har,nu är soffan o vardagsrums golvet fullt med leksaker,div saker har släpats ut på gräsmattan,hon har markerat mellan pilatesbollen o godisburken tills jag skrek på henne :o, suck!

Någon som vill ha min hund? Det är ett :devil: tjatande på henne om att göra ditt o datt,jag orkar inte :yuck:
Mina brukshundar har haft större förståelse för sjuk matte än vad råttan har,nu är soffan o vardagsrums golvet fullt med leksaker,div saker har släpats ut på gräsmattan,hon har markerat mellan pilatesbollen o godisburken tills jag skrek på henne :o, suck!
Bättre med dobermanns, de tackar aldrig nej till att mysa på soffan eller i sängen. De har förståelse för sjukdom eller dålig dag liksom :D:love:

En näve smågodis (för hund) i det höga gräset :devil: och ett leta kommando senare så är lilla damen upptagen,pust ,äntligen en stunds vila.

Här har snällaste pappa precis varit förbi efter jobbet och tagit med hundarna på en längre promenad! :love:
Jag dricker te, svettas och snorar om vart annat och har huvudet fullt med bomull (eller snor) :arghh: dessutom så ledsen över att jag missar den årliga räkbåten med jobbet :cry:

Galet mycket på jobbet nu så jag hoppade över klubben i kväll. Orkar inte med mer folk!!!
Så sambo och schäferflickorna fick åka själva. Skägget och jag har pysslat lite i trädgården. Jag har planterat rabarber, han har ätit rötter, bråkat med pinnar och grävt hål.
Nu ligger vi pall på soffan. Nöjda med vårt arbete. Skägget snarkar som en gammal gubbe. Ute regnar det så jag är inte ett dugg ångerfull över att jag stod över klubben i kväll :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka