Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rage::rage::rage: Strömsholm:rage::rage::rage: Skickade hem oss med kommentaren att det inte finns någon smärtlindring som går att ge tikar som ger di.

Efter 5 min samtal med min vanliga veterinär har nu Karla fått både Rimadyl och ikväll en Tradolan. Jag ska ha koll på att de små är fortsatt pigga, men hon skriver ut det även till tikar som gjort kejsarsnitt så risken ska vara väldigt liten.

Hur fan kan Strömsholm få hålla på så?!?

:rage::rage::rage: Strömsholm:rage::rage::rage: Skickade hem oss med kommentaren att det inte finns någon smärtlindring som går att ge tikar som ger di.

Efter 5 min samtal med min vanliga veterinär har nu Karla fått både Rimadyl och ikväll en Tradolan. Jag ska ha koll på att de små är fortsatt pigga, men hon skriver ut det även till tikar som gjort kejsarsnitt så risken ska vara väldigt liten.

Idioter! :rage::eek:

Helt jävla idiotiskt. Men det är ju inte första konstigheterna jag hört om Strömsholm från andra djurägare.

Eftersom carprofenet passerar över i mjölken ska det inte ges till digivande tikar. Risken finns att valaprna får en överdos och utvecklingen av lever och njurar tar stryk. Om du sen vill ge det på egen risk är upp till dig. Står tydligt i FASS.
Kejsarsnittade tikar behöver sällan smärtlindring men det är en inte lika smärtsam operation som en kastrering. Hoppas allt går bra!
Tycker många är allt för snabba att kasta skit på veterinärer här inne. Tråkigt!

Eftersom carprofenet passerar över i mjölken ska det inte ges till digivande tikar. Risken finns att valaprna får en överdos och utvecklingen av lever och njurar tar stryk. Om du sen vill ge det på egen risk är upp till dig. Står tydligt i FASS.
Kejsarsnittade tikar behöver sällan smärtlindring men det är en inte lika smärtsam operation som en kastrering. Hoppas allt går bra!
Tycker många är allt för snabba att kasta skit på veterinärer här inne. Tråkigt!

Håller med dig. Min uppfattning är att det kan vara bra att veta varför en viss veterinär inte rekommenderat si eller så. Säger inte att Migo inte visste det men tycker det är vanligt att se omotiverad skit mot veterinärer.

Skulle också vara försiktig med carprofenet till digivande.

Senast ändrad:
Just Strömsholm har jag mycket lågt förtroende för efter turerna runt min kusins hund men även efter vänner berättelser (och jag har stor tilltro till veterinärer över lag)
En del här har sett röntgenbilderna på min kusins hunds brutna knä. Detta skulle vara enkelt att fixa med op enligt Strömsholm :grin:. När hunden väl kom in för op ångrade man sig och ansåg att amputation var bäst. På en 6 mån extremt driftstark brukshund av större modell.
Där checkade kusse ut från Strömsholm.

Hunden är i fin form och arbetar näst intill fullt ut idag 2 år gammal. Dock med en rörelsestörning som ännu inte gett problem.

Gissa tigger godis i tron om att det funkar på alla bollar.:laugh: Clever girl!
my4BJhz.jpg

Sambon och jag ska åka iväg till London en sväng och mina föräldrar ska vara hundvakt. Hur orolig kan man vara på en skala utan att det blir orimligt? :nailbiting:

Känner mig som en hysterisk hönsmamma och har skrivit en 2 A4-sidor lång beskrivning om vad som ska ätas, att de inte får leka efter maten osv osv. Hade lätt kunnat fortsätta 10 sidor till :o De har ju trots allt varit hundvakter förut (om än bara över dagen)

#detaljstyra #kontrollmani #hysteriskmatte :banghead:

Allts
Sambon och jag ska åka iväg till London en sväng och mina föräldrar ska vara hundvakt. Hur orolig kan man vara på en skala utan att det blir orimligt? :nailbiting:

Känner mig som en hysterisk hönsmamma och har skrivit en 2 A4-sidor lång beskrivning om vad som ska ätas, att de inte får leka efter maten osv osv. Hade lätt kunnat fortsätta 10 sidor till :o De har ju trots allt varit hundvakter förut (om än bara över dagen)

Haha! Sådär är jag också. :laugh: Tänker alltid att jag måste skriva ner massa saker men i slutändan så orkar jag inte och det har alltid löst sig prima :rofl:

Fullt rimligt att göra så :D

Låter helt rimligt :up: och helt normalt :D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII